کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۸۲۳
تاریخ خبر:

باورنکردنی و ‌عجیب و غریب از پنج هفته‌ لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | پنج تساوی پیاپی استقلال در لیگ بیست و یکم و از دست رفتن ۱۰ امتیاز برای این تیم باعث شد تا کمی در جدول و نتایج پنج هفته اخیر تمام تیم‌ها بیشتر دقیق شویم و به نتایجی جالب و بعضا باورنکردنی برخورد کنیم. مهم‌ترین اتفاقات این پنج هفته را بخوانید:

مس رفسنجان، صدرنشین ۵ هفته اخیر!
هیچ تیمی در ۵ هفته اخیر لیگ بیست و یکم لیگ برتر به اندازه مس رفسنجان خوب کار نکرده و امتیاز جمع نکرده است. شاگردان محمد ربیعی در این ۵ بازی، ۳ برد و ۲ تساوی به دست آورده‌اند. آنها در ۳ بازی آخر خود ذوب‌آهن، هوادار و نفت مسجدسلیمان را شکست داده‌اند و برد مقابل پرسپولیس را هم با یک پنالتی مشکوک که برای این تیم گرفته شد از دست دادند و اگر آن پنالتی نبود، مس رفسنجان امروز با ۱۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر از سایر بالانشینان، صدرنشین لیگ برتر بود! تیم محمد ربیعی با ادامه این روند قطعا می‌تواند معادلات جدول را به هم بزند و جزو مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم باشد.

فقط دو تیم ضعیف‌تر از استقلال بودند!
در ۵ هفته اخیر لیگ برتر، استقلال ۵ مساوی پیاپی را ثبت کرده است. این بیشترین تعداد مساوی‌های متوالی این تیم در تاریخ لیگ برتر است. در این پنج هفته، فقط پدیده مشهد و نفت مسجدسلیمان کمتر از استقلال امتیاز جمع کرده‌اند. نساجی، پیکان، تراکتور و هوادار هم مثل استقلال در ۵ هفته اخیر ۵ امتیاز گرفته‌اند و سایر تیم‌ها، بیشتر از شاگردان فرهاد مجیدی امتیاز جمع‌آوری کرده‌اند.

با هر توجیهی مثل داوری و سایر حواشی، این وضعیت در شان استقلال نیست و کادر فنی این تیم هم بهتر است به جای پنهان شدن پشت مسائلی مثل داوری که کمابیش برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد، ضعف‌ها و اشتباهات خود را بپذیرند و سعی کنند این ضعف‌ها را برطرف کنند، چرا که خطر از دست رفتن سهمیه آسیای فصل بعد از همین حالا این تیم را تهدید می‌کند.

۶ تیم بدون باخت
در جدول کلی لیگ بیست و یکم، سه تیم گل‌گهر، استقلال و آلومینیوم اراک تنها تیم‌های بدون شکست در پایان هفته هشتم هستند. اما شش تیم هستند که در ۵ هفته اخیر باختی را در کارنامه خود ثبت نکرده‌اند. در پنج هفته اخیر، پرسپولیس، فولاد، گل‌گهر و آلومینیوم اراک ۳ مساوی و دو برد و استقلال ۵ مساوی به دست آورده‌اند و هیچ شکستی را تجربه نکرده‌اند. از سوی دیگر، پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان و استقلال هم تیم‌هایی هستند که در ۵ بازی آخر خود رنگ برده را ندیده‌اند!

مس، رکورددار پیروزی‌های متوالی
در ۵ هفته اخیر، رکورد بیشترین برد متوالی در اختیار تیم مس رفسنجان با ۳ پیروزی است! بعد از این تیم گل‌گهر، پرسپولیس و فولاد خوزستان قرار دارند که هر کدام موفق به ثبت دو پیروزی متوالی شده‌اند. روند پیروزی‌های فولاد و پرسپولیس این هفته با تساوی مقابل فجر سپاسی و استقلال قطع شد اما مس می‌تواند با پیروزی بر تراکتور به چهارمین برد پیاپی خود دست پیدا کند. گل‌گهر هم اگر پدیده را در مشهد ببرد که خیلی هم دور از ذهن نیست، می‌تواند سومین پیروی متوالی خود را رقم بزند.

آلومینیوم و بهترین خط دفاع
باورکردنی نیست اما تیم رسول خطیبی نه‌تنها در پنج هفته اخیر، بلکه از همان ابتدای لیگ تا امروز بهترین خط دفاع لیگ برتر را در اختیار دارد. دروازه این تیم فقط یک بار در هفته پنجم توسط عماد میرجوان از نفت مسجدسلیمان باز شده است. این در حالی است که تیم اراکی در مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس، تراکتور، مس رفسنجان و فولاد بازی کرده و از این تیم‌های بزرگ و مدعی گل نخورده است. شاگردان خطیبی صاحب بهترین خط دفاع لیگ برتر هستند و بعد از این تیم استقلال است که دو گل خورده و سایر تیم‌ها کمتر از ۵ گل نخورده‌اند!

استقلال در میان بدترین خطوط حمله
اینکه تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان و پدیده در خط حمله خود ضعف داشته باشند، خیلی عجیب نیست. پدیده در پنج هفته اخیر فقط یک بار گلزنی کرده و هوادار هم فقط دو گل زده اما عجیب اینجاست که استقلال و تراکتور هم در این ۵ هفته فقط ۲ گل زده‌اند که یکی از گل‌های استقلال هم از روی نقطه پنالتی بوده!

این در حالی است که فرهاد مجیدی در فصل نقل و انتقالات رودی ژستد، کوین یامگا، امین قاسمی‌نژاد و محمدرضا آزادی را به عنوان مهاجم جذب کرد و امیر ارسلان مطهری و آرمان رمضانی را هم از فصل قبل در اختیار داشت! در عوض سپاهان، گل‌گهر و مس رفسنجان با زدن ۶ گل در ۵ هفته اخیر بهترین عملکرد را در خط حمله داشته‌اند.

خشکسالی
در هفته‌های اخیر قحطی گل در لیگ برتر بیداد می‌کرد و صدای کارشناسان، منتقدان و حتی هواداران فوتبال را در آورد. در هفته چهارم ۱۲ گل رد و بدل شد که میانگین ۱٫۵ گل در هر بازی را ثبت کرد. در هفته‌های پنجم و ششم ۱۰ گل به دست آمد که باعث شد میانگین گل در هر بازی به ۱٫۲۵ برسد.

اما در هفته هفتم فاجعه رقم خورد و فقط ۷ بار توپ از خط دروازه‌ها رد شد که یکی از آنها هم پنالتی بود. این آمار باعث شد تا میانگین گل زده در هفته هفتم به ۰٫۸۷۵ گل در هر بازی برسد! اما بالاخره در هفته هشتم این آمار بهبود پیدا کرد که البته بخش بزرگی از آن به خاطر بازی گل‌گهر و سپاهان بود که به تنهایی ۶ گل در آن رد و بدل شد. در هفته هشتم ۱۵ گل به ثمر رسید و یک گل دیگر کافی بود تا میانگین گل در هر بازی به ۲ برسد.

کدخبر: ۴۲۹۸۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر