کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۷۷۵
تاریخ خبر:

بالاخره چه کسی در ‌کنسرت سالار عقیلی رقصید؟

روزنامه هفتت صبح | حاشیه‌های کنسرت سالارعقیلی با مجموعه‌ای از تکذیب‌های دو پهلو، شکل و شمایل دیگری به خود گرفت.
ماجرای رقصیدن یا حداقل حرکات موزون در کنسرت سالارعقیلی جنجالی به پا کرده که هنوز هم با غافلگیری‌ها و شگفتی‌های خاصش ادامه دارد. بیایید داستان را از اول مرور کنیم: ویدئویی از رقص یک خانم روی صحنه‌ کنسرت سالار عقیلی با ذکر مستقیم نام کابلی در سایت‌های گوناگون منتشر شده بود، اجرایی که بااعتراض تند روزنامه کیهان مواجه شد.

در پی حواشی ایجاد شده در کنسرت سالار عقیلی مبنی بر حرکات موزون فرزانه کابلی در کنسرتش، او در صفحه شخصی‌اش به این موضوع واکنش نشان داد. سالار عقیلی در صفحه اینستاگرامش نوشت:«من سالار عقیلی هستم.من عاشق وطنم هستم‌. من عاشق مردمان میهنم هستم‌. همیشه به قوانین کشورم احترام گذاشته‌ام.

طبق رسم معمول، همانند تمامی همکارانم، اگر هر یک از هنرمندان به کنسرت من تشریف بیاورند؛ با ذکر نام به ایشان ادای احترام می‌کنم. اگرچه خانم کابلی در جمع مهمانان سالن حضور داشتند، اما همه‌ چندهزار نفری که در سالن بودند، شهادت خواهند داد که کنسرت از چارچوب قانون خارج نشده و شایعه حرکات موزونِ خانم فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی کذب محض است.

از هموطنان عزیز و رسانه‌های محترمی که طی ۲۵سال فعالیت هنری‌ام، همواره در کنار من بوده‌اند استدعا دارم:اگر دوباره شایعه‌ای پیرامون سالار عقیلی تولید شد، قبل از انتشار از صحت خبر اطمینان حاصل نمایید.»

پیش از این فرزانه کابلی هم با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشته بود: «لازمه بدونین من روز ۳۰ مرداد به عنوان تماشاچی در کنسرت سالار عقیلی حضور داشتم و اجرا با داشتن مجوز به روی صحنه رفته.»

آن‌گونه که بانی فیلم نوشته فرزانه کابلی، هنرپیشه و طراح حرکات موزون، با انتشار پستی در اینستاگرام خود اتهام اجرای روی صحنه در کنسرت سالار عقیلی را رد کرد. کابلی در اینستاگرام خود نوشت روز ۳۰ مرداد به عنوان تماشاچی در کنسرت سالار عقیلی حضور داشته و این اجرا نیز با داشتن مجوز روی صحنه رفته است.

بهمن بابازاده خبرنگارتخصصی موسیقی در یک رشته توئیت این‌گونه ماجرا را توضیح داده است :‌« اگرچه خانم کابلی در جمع مهمانان سالن حضور داشتند، اما همه چندهزار نفری که در سالن بودند، شهادت خواهند داد که کنسرت از چارچوب قانون خارج نشده و شایعه حرکات موزونِ خانم فرزانه کابلی در کنسرت سالار عقیلی کذب محض است.

فرزانه کابلی، هرگز روی صحنه نیامده و این بازیگران خانم و آقا که روی صحنه در حال انجام حرکات رقص آئینی می‌بینید، شاگردان خانم کابلی هستند! ایشان در آخرین لحظات سانس دو کنسرت به دعوت سالار عقیلی حدود ۴۰ ثانیه روی صحنه آمد و از حضار تشکر کرد و صحنه را ترک کرد!اینکه یک نفر از این جریان‌های به اصطلاح مهم رسانه‌ای هم قابلیت شناسایی فرزانه کابلی را نداشته و ندارند و ایفای نقش شاگردان ایشان را به اشتباه به نام وی ثبت و در بوق و کرنای اعتراضی کرده‌اند، از عجایبی بس شگفت‌انگیز است!

فرزانه کابلی همسر هادی مرزبان، بازیگر، بالرین و طراح حرکات موزون تا به حال دوبار بازداشت شده است؛ یک بار در اوایل دهه ۷۰، زمانی که فیلم خصوصی کلاس او منتشر و به صورت گسترده در ایران دست به دست شد. در این فیلم، جمعی از بازیگران زن مطرح آن سال‌ها حضور داشتند.

کابلی اوایل دهه ۸۰ هم به همراه تمام گروه نمایش «آمین» بازداشت شد. این نمایش با مجوز رسمی و فقط برای خانم‌ها روی صحنه رفت ولی به مرور خبر ساز شد.»

کدخبر: ۲۷۶۷۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر