کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۶۸۴
تاریخ خبر:

بالاخره نفر کناریِ ‌باکری کیست؟

روزنامه هفت صبح | ابهامات در مورد این عکس ادامه دارد. در چند روز گذشته برخی پافشاری‌ کردند‌که این رزمنده همان اشرف پوری حسینی رئیس مستعفی سازمان خصوصی‌سازی است و گروهی دیگر اصرار دارند که این گونه نیست .

روز شنبه صفحه اول هفت‌صبح را به تصویری اختصاص دادیم که در شبکه‌های اجتماعی گفته شده بود اشرف پوری‌حسینی رئیس مستعفی و بازداشت شده سازمان خصوصی‌سازی در زمان جنگ همرزم شهید باکری بوده و در کنار او ایستاده است. در آن یادداشت، ابراهیم افشار روزنامه‌نگار پیشکسوت که سال‌ها همسایه خانواده پوری‌حسینی بوده و با آن‌ها رفت و آمد داشته، نوشته بود آن تصویر متعلق به پوری حسینی نیست. پس از چاپ آن گزارش، بحث‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی در گرفت و برخی کاربران به صحت یادداشت مطرح شده تردید وارد ساختند. در ادامه آن گزارش، نقطه نظرات مختلف درباره آن عکس جنجالی را مرور می‌کنیم.

*** خودش است!
«محسن هادی» که تصویر شهید باکری را منتشر کرده بود رشته توئیتی زده و توضیحات تکمیلی داده و همچنان تاکید می‌کند آن فردِ کنار شهید باکری، پوری حسینی بوده است. این رشته توئیت را مرور می‌کنیم.

* یک: این عکس شهید مهدی باکری است، فرمانده لشکر عاشورا که به همراه رئیس ستاد لشکر در مراسم صبحگاه ایستاده.

* دو: وقتی در هویت فرد ایستاده کنار شهید باکری تشکیک کردند، من برای اطمینان چندباره، با حاج بهزاد پروین قدس صحبت کردم. ایشان رزمنده و عکاس شناخته شده جنگ هستند که غنی‌ترین آرشیو آثار و اسناد شهدای آذربایجان را شخصا جمع‌آوری کرده. برای شناخت ایشان گوگل میتونه کمکتون کنه.

* سه: تصویر دیگری از فرمانده و رئیس ستاد لشکر عاشورا، در مراسمی دیگر؛ احتمالا سخنرانی برای نیروهای جدید.
* چهار: سخنرانی فرمانده لشکر، از زاویه‌ای دیگر.

* پنج:‌شخصی که در عکس مشهور صبحگاه لشکر، کنار آقا مهدی ایستاده، اینجا نیز حضور دارد در یک جلسه با فرمانده لشکر.
* شش: جلسه‌ فرماندهی لشکر؛ پس از عملیات خیبر. شخصی که همراه آقا مهدی ایستاده بود، اینجا هم کنارش نشسته.
* هفت: عکس یادگاری مشهور فرماندهان لشکر عاشورا. بسیاری از این افراد شهید شده‌اند و کسانی نیز زنده‌اند مثل سردار پورجمشیدیان، فرد نشسته در سمت چپ تصویر و پوری حسینی که با خط قرمز مشخص است.

* هشت: عکس یادگاری پوری حسینی با شهید باکری، از نمای نزدیک‌تر.
* ۹: این هم تصویری از سال‌های اخیر پوری حسینی، با موهایی سیاه و اندامی نحیف‌تر از وضع فعلی. برای مقایسه دقت کنید به حالت موها، فرم بینی و دیگر عناصر چهره.

* ۱۰: فرض که من اشتباه می‌کنم و‌ آن عکس پوری حسینی نیست، چه چیزی تغییر می‌کند؟ گذشته ایشان یا امروزشان؟ آن تصویر را با هدف تلنگر زدن بر خودمان و ایشان منتشر کردم. خدا برای کسی چک سفید امضا نکرده، اگر مراقب رفتارمان نباشیم، همه ما در معرض فسادیم، حتی اگر گذشته‌ای طلایی داشته باشیم.

برای اطمینان از ماجرا با «حاج بهزاد پروین قدس» که آن کاربر توئیتر پیغام متنی‌ او مبنی بر اینکه تایید کرده آن تصویر مربوط به پوری‌حسینی است گفت‌وگو کردیم.«بهزاد پروین قدس» ضمن گلایه از منتشرکننده پیغامش گفت: «من آن پیغام را به صورت شخصی برای ایشان فرستادم و اصلا دوست نداشتم این ماجرا رسانه‌ای شود. به نظرم در حال حاضر بحث درباره اینکه آن فردِ کنار شهید باکری، پوری‌حسینی بوده یا نه اهمیتی ندارد و اصل ماجرا را تغییر نمی‌دهد. همه ما باید مراقب رفتار خود باشیم تا گرفتار فساد نشویم.»

*** خودش نیست!
با وجود این اطلاعات اما «ابراهیم افشار» همچنان معتقد است که آن تصاویر متعلق به پوری‌حسینی نیست. او به هفت‌صبح می‌گوید: «ما سال‌ها با آن‌ها هم محله‌ای بودیم و چهره جوانی اشرف‌ پوری حسینی که به مهدی مشهور بود را کاملا به خاطر دارم. به نظر من این تصاویر منتشر شده شباهتی به جوانی آقای پوری‌حسینی ندارد.

ممکن است آن تصاویر مربوط به برادر او (علی پوری‌حسینی) بوده که او هم در جنگ سال‌ها حضور داشته و اگر اشتباه نکنم، شهید شده است. همچنین به فرم بینی اشرف پوری‌حسینی در زمان حالا و آن تصاویر اگر نگاه کنید متوجه خواهید شد که با یکدیگر تفاوت دارد. در آن تصاویر پوری‌حسینی دماغ کاملا عقابی دارد اما در حال حاضر دماغ او به شکل دیگری است. البته برای تکمیل اطلاعات بیشتر حتما با همرزمان شهید باکری صحبت خواهم کرد تا مطئمن شوم که اشتباه نکرده‌ام.»

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۲۷۵۶۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر