کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۱۷۵۱
تاریخ خبر:

بالاترین نرخ بیکاری مال کدام رشته دانشگاهی است؟

گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از نتایج طرح آمارگیری مرکز آمار ایران حاکی از آن است که نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبـل از آن ۱.۱ درصد، کاهش داشته است.

از کل جمعیت دارای تحصیلات عالی یا در حـال تحصـیل دوره‌هـای عـالی کشـور، ۵۲.۶ درصـد را مـردان تشـکیل دادند که از این میزان، ۷۲.۲ درصد فعال و ۲۷.۳ درصد غیرفعال اقتصادی بوده‌اند؛ این در حالی است که ۴۷.۴ درصد از کل جمعیت دارای تحصیلات عـالی یـا در حـال تحصـیل دوره‌هـای عـالی کشـور را زنان تشکیل دادند که از این میزان ۴۱ درصد فعال و ۵۹ درصد غیرفعال اقتصادی هستند.

نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی در سال ۱۳۹۷ برای گروه "مردان و زنان" در کل کشور ۱۸.۳ درصد بوده که این نرخ برای گروه مردان ۱۳.۱ درصد و برای گروه زنان، ۲۸.۷ درصد است.

در بین گروههای عمده رشته تحصیلی، بیشترین نرخ بیکاری به گـروه" معمـاری و سـاختمان" (۲۶.۱)، "هنـر"(۲۴.۵ درصـد) "علـوم زیسـتی و رشـته‌هـای مـرتبط" ( ۲۴.۱ درصـد)، " فـرآوری و سـاخت" (۲۳.۵درصد) و" فناوری اطلاعات و ارتباطات"(۲۲.۸ درصد)، اختصاص دارد و کمترین نرخ بیکاری نیز متعلق به گروه "خدمات امنیتی" ( ۴.۴ درصد) است.

کدخبر: ۲۷۱۷۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر