کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۴۵۵
تاریخ خبر:

باز‌ هم ‌زورگیران‌ متجاوز ‌در‌ اطراف‌ کن

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | صفحه اول روزنامه سیزدهم مرداد ۱۳۵۶ نکته خاص و قابل نقلی ندارد جز آمار رئیس راهنمایی و رانندگی تهران که گفته روزی ۵ نفر در تهران بر اثر سوانح رانندگی می‌میرند. صفحه ۳ ذکر شده که فرح رفته به مراسم عروسی دختر هوشنگ نهاوندی. اسم داماد علیرضا ملک‌زاده بوده و در آمریکا در حال گرفتن مدرک دکترای مدیریت است. در ستون فیلم‌های ۴۰ سال قبل برنامه سینماها در ۱۳ مرداد ۱۳۱۷ هم ذکر شده که فیلم دختر لر برنامه سینما سپه بوده است.

تیم المپیک شوروی پس از دو بازی با تیم ملی ایران به تبریز رفته و در یک بازی دوستانه سه بر یک تراکتورسازی را شکست داده است. تک گل تبریزی‌ها را عباس کارگر به ثمر رسانده است. یک ستون کامل از صفحه ورزش اختصاص به خبرهای شطرنج دارد. در صفحه حوادث شرح داده شده است که یک رقاص مصری به اسم وفا سعید علی که در کاباره‌های تهران می‌رقصد و در هتل کمبوجیه مستقر بوده، به پلیس شکایت کرده و از دزدیده شدن ۱۸ هزار دلار و ۸ هزار مارک از چمدانش گفته است که توسط دو زن تایلندی که در همان هتل اقامت داشته‌اند، ربوده شده است.

از قرار این دو زن تایلندی برای کار در بارهای تهران آمده بودند اما کار پیدا نکرده و پول‌هایشان رو به اتمام بوده و شبی به بهانه بازی ورق به اتاق وفا می‌روند و در لحظه غفلت او پول‌ها را می‌دزدند و فردایش هم تهران را به مقصد بانکوک ترک کرده‌اند. حالا پلیس تایلند به‌دنبال پیدا کردن دو خانم تایلندی و بازگرداندن پول‌های خانم رقاصه مصری در تهران است.

صفحه اول روزنامه اطلاعات شنبه ۱۵ مرداد. مهمترین خبر باز هم مربوط به متجاوزان جاده‌های اطراف تهران است. در جاده امام‌زاده داوود. داستان این‌گونه است که چهار مهاجم به اسامی علی‌اکبر پورنعمتی (لاستیک‌فروش)، سلطانعلی طهماسبی (میوه‌فروش)، عباس شهپر (کمک راننده) و جمشید شاهنده (محصل) در جاده امام‌زاده داوود به اتومبیل یک زن و شوهر حمله کرده و پس از مجروح کردن شوهر به زن تجاوز کرده‌اند. آنها ۷۵۰ تومن پول نقد و ساعت و رادیو ترانزیستوری و جواهرات زن را هم به یغما می‌برند.

پلیس در جست‌و‌جوی این ۴ نفر بوده که به شکلی اتفاقی هر ۴ نفر دستگیر می‌شوند. نزاع دسته‌جمعی آنها با راننده و سرنشین‌های یک اتومبیل آریا (به رانندگی احمد کاظمی) در همان جاده در یک هفته پس از حادثه تجاوز، موجب می‌شود تا هر چهار نفر به دست ماموران بازداشت و در پاسگاه متوجه می‌شوند که همان چهار متجاوز تحت تعقیب هستند.

در صفحه ۳ نوشته شده که هویدا از سفر دو هفته‌ای‌اش به جزیره کرس بازگشته و خیلی هم سرحال و شاداب بوده و تعطیلات بهش ساخته است. در یک تصادف رانندگی در جاده یزد به کرمان پیکان با یک تریلر تصادف کرده و هفت سرنشین پیکان دردم کشته شده‌اند. راننده تریلر تبعه ترکیه بوده که پس از سانحه فرار کرده بود اما توسط پلیس راه یزد دستگیر شده است. در یک سانحه دیگر در جاده سیمان مشهد یک کمپرسی با یک پیکان تصادف و هر پنج سرنشین پیکان در دم جان باخته‌اند.

گفتم که سابقه قربانی شدن ما ایرانی‌ها در جاده‌ها خیلی به پراید مربوط نیست و سابقه طولانی‌تری دارد. در صفحه ۱۰ و در ادامه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی برای مسابقه حساس با استرالیا که ۲۳ مرداد قرار است انجام شود تیم ملی در ورزشگاه آریامهر (آزادی) و در حضور ۴۰ هزار تماشاگر به ملاقات تیم ملی رومانی رفته و با این تیم صفر بر صفر مساوی کرده است. همین بازی است که مصدومیت شدید حسن روشن آغاز می‌شود.

خط حمله تیم ترکیب حسن روشن و غفور جهانی بوده که بعد با ترکیب حسین فرکی و غلامحسین مظلومی جایگزین می‌شود. دو مهندس ایرانی مزاحم‌یاب تلفنی اختراع کرده‌اند که شماره مزاحم روی دستگاه به نمایش درمی‌آید اما به شرط آنکه آقا و خانم مزاحم هم این دستگاه را روی تلفن خود داشته باشند، خب طبیعتا دور از ذهن می‌آید اما مخترعین خواستار حمایت مخابرات برای نصب این دستگاه روی همه تلفن‌های خانگی بودند.

کدخبر: ۴۰۶۴۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر