کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۵۹۴
تاریخ خبر:

بازی حساس پرسپولیس با اشراف‌زاده‌های قطری

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس که با دو برد پیاپی مقابل التعاون عربستان، به صدر گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا رسید، امشب در پنجمین بازی این مرحله مقابل الدحیل قطر قرار می‌گیرد. این صدرنشینی البته اتفاق خوبی است و می‌تواند روحیه شاگردان یحیی گل‌محمدی برای ادامه مسابقات را بالا ببرد اما آیا صدرنشینی پرسپولیس در پایان دور چهارم به معنای قطعی شدن صعود این تیم به مرحله بعد یا حداقل بیشتر بودن شانس صعود این تیم است؟

مرور بازی‌های باقی مانده پرسپولیس در این گروه نشان می‌دهد ‌ هنوز دشوارترین بازی‌های این تیم انجام نشده است. درست است که پرسپولیس دو پیروزی متوالی مقابل صدرنشین قبلی گروه به دست آورد اما تیم عربستانی در واقع ضعیف‌ترین تیم این گروه است و صدرنشینی این تیم تا قبل از این دو باخت مقابل پرسپولیس کاملا اتفاقی و شانسی به نظر می‌رسید. التعاون در لیگ عربستان هم وضعیتی بحرانی داشت و در هفته آخر و با گل دقیقه ۹۰ در لیگ برتر این کشور ماندنی شد!

*** بازی‌های سخت پرسپولیس باقی مانده!
حالا پرسپولیس در ادامه بازی‌های خود امشب باید مقابل الدحیل قرار بگیرد و پنجشنبه ‌شب هم به مصاف الشارجه امارات برود‌ اما همین دو تیم در بازی‌های دیگر خود باید مقابل التعاون عربستان قرار بگیرند که قطعا بازی‌های آسان‌تری است و احتمال پیروزی آنها بر تیم عربستانی زیاد است.

‌ اما پرسپولیس قطعا کار دشوارتری برای حفظ صدرنشینی و حتی صعود به مرحله بعد دارد. آنها باید امشب مقابل الدحیلی قرار بگیرند که پرمهره‌ترین تیم گروه به حساب می‌آید و از شکست مقابل الشارجه هم حسابی زخم خورده است. در آخرین بازی هم شاگردان یحیی باید به مصاف الشارجه‌ای بروند که همین الدحیل مدعی را با نتیجه ۴بر۲ شکست داده است!

*** سه امتیاز تا صعود قطعی
با وجود اینکه بازی‌های دشوار پرسپولیس در این گروه هنوز باقی مانده اما شرایط جدول در این گروه به شکلی است که نماینده کشورمان، با پیروزی در بازی امشب حداقل صعود خود به مرحله بعد را قطعی خواهد کرد. پرسپولیس در حال حاضر هفت امتیازی است و با بردن الدحیل ۱۰ امتیازی می‌شود و بعد از این بازی، در سایر بازی‌ها هر نتیجه‌ای رقم بخورد، فقط یک تیم دیگر قادر خواهد بود که به امتیاز ۱۰ برسد و این به معنای صعود قطعی پرسپولیس به مرحله بعد است.

*** کمکی که التعاون به پرسپولیس کرد!
دو پیروزی مقابل التعاون کمک بسیار زیادی به بهبود شرایط پرسپولیس در جدول کرد اما تیم عربستانی به جز ۶ امتیازی که به پرسپولیس داد، کمک‌های دیگری هم به این تیم کرد. التعاون در بازی اول خود الشارجه را شکست داد و سه امتیاز حساس را از این تیم گرفت و سپس در یک بازی عجیب، الدحیل را هم ۲برصفر مغلوب کرد تا هم خودش صدرنشین شود و هم از یک مدعی دیگر سه امتیاز گرفته باشد. در واقع تیمی که به پرسپولیس شش امتیاز داد، هنوز به تیم‌های دیگر هیچ امتیازی نداده است!

*** وضعیت الدحیل چگونه است؟
برویم به سراغ بازی امشب. الدحیل از باخت ۴بر۲ مقابل الشارجه شوکه شده است. آنها انتظار چنین باختی را نداشتند و حالا در وضعیت روحی خوبی به سر نمی‌برند. علاوه بر این، در بازی مقابل الشارجه، مهدی بن‌عطیه مدافع صاحبنام این تیم هم اخراج شد و بازی امشب مقابل پرسپولیس را از دست داد.

‌ اما خبر خوب برای الدحیل اینکه کریم بوضیاف و ادمیلسون، دو ستاره این تیم که در بازی قبل به دلیل مصدومیت غایب بودند، به بازی مقابل پرسپولیس خواهند رسید. البته بسام الراوی و عصام مادیبو همچنان مصدوم هستند و امشب هم نمی‌توانند به میدان بروند.

*** ترکیب پرسپولیس و چند ابهام
کمال کامیابی‌نیا هافبک دفاعی پرسپولیس بعد از بازگشت به ترکیب اصلی در مقابل التعاون، قرار است مقابل الدحیل نیز در ترکیب اصلی حاضر شود. او که با مصدومیت جزئی مواجه بود و به واسطه آن در دیدار رفت مقابل التعاون در ترکیب اصلی قرار نگرفته بود، در دیدار برگشت توانست شرایط حضور مقابل نماینده عربستان را به دست بیاورد و به خوبی تدابیر در نظر گرفته شده توسط کادر فنی را در زمین اجرا کند.

کامیابی‌نیا در نشست خبری دیروز این تیم پیش از جدال با الدحیل یحیی گل‌محمدی را همراهی کرد تا مشخص شود در بازی امشب مقابل الدحیل در ترکیب اصلی حاضر خواهد شد. طبق مقررات، از بازیکنان فیکس بازی باید بازیکنی به عنوان همراه سرمربی را در نشست خبری همراه کند. هافبک دفاعی جنگنده سرخپوشان در بازی برگشت مقابل التعاون با یک بار نجات دروازه و تکل‌ها و بازپس‌گیری توپ‌ها، نقش ویژه‌ای در خراب کردن تاکتیک تهاجمی حریف داشت و باید دید مقابل الدحیل شرایط برای او به چه شکل دنبال خواهد شد.

*** چه بر سر نورالهی آمده است؟
احمد نوراللهی این روزها برای پرسپولیس همان بازیکن همیشگی نیست. نوراللهی هفته‌ها و شاید ماه‌هاست که از شرایط آرمانی خود دور است. خیلی‌ها اعتقاد دارند‌ نوراللهی از نظر روحی به هم ریخته و خیلی‌ها هم معتقدند این بازیکن دوران افت خود را سپری می‌کند‌ اما هرچه هست نوراللهی که یک بازیکن کاملا تاثیرگذار و مهم در ترکیب پرسپولیس به شمار می‌رود مدت زیادی است که بازیکن سابق نیست.

اشتباهات فراوان در مرکز زمین، دریبل‌های ناموفق، پاس‌های اشتباه و تاثیر‌گذاری کم در حملات و گل‌های پرسپولیس باعث شده تا انتقاد‌ها از نوراللهی شروع شود. هرچند این بازیکن پیش از این نشان داده که در ترکیب پرسپولیس چقدر می‌تواند تاثیر‌گذار باشد‌ اما واقعیت این است که فعلا شرایط خوبی ندارد. شاید با تغییر پست و تغییر سیستم بازی پرسپولیس شرایط برای نوراللهی بهتر شود.

اما هر چه هست الان وضعیت برای کاپیتان سوم پرسپولیس خیلی خوب نیست. شاید یک شوک روحی یا یک شوک فنی بتواند نوراللهی را به شرایط خوب برگرداند. در این بین با وجود بازیکنی مثل میلاد سرلک، نوراللهی می‌تواند مانند گذشته نقش بیشتری در حملات پرسپولیس داشته باشد و به همان هافبک تاثیرگذار سرخپوشان تبدیل شود.

*** سوژه روز؛ رامین مقابل چپ‌های پرسپولیس
رامین رضاییان تنها چند ساعت با دیدار با پرسپولیس فاصله دارد. اتفاقات و حواشی دوران کمتر از دو ساله حضور رضاییان با پیراهن شماره ۲۷ پرسپولیس خیلی زیاد بود و او اکنون به عنوان یکی از چهره‌های محبوب بین هواداران پرسپولیس، با پیراهن الدحیل و برای پیروزی تیمش و کورس صعود پا به زمین خواهد گذاشت و قطعا تمامی حرکاتش زیر ذره‌بین خواهد بود.

رضاییان که در اولین تجربه‌اش با پیراهن الدحیل یک ضربه ایستگاهی دیدنی را به اولین گلش با این تیم تبدیل کرده بود، باید دید برابر شاگردان یحیی چه عملکردی خواهد داشت. جایی که از گنگ سابق او در این تیم تنها کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی باقی مانده است. شماره ۸۸ الدحیل با قدرت تکنیکی بالا، ارسال‌های قابل اعتنا و جاگیری‌هایش برای دستیابی به گل، یکی از مهره‌های خطرناک حریف برابر پرسپولیس محسوب خواهد شد.

جایی که کار سختی مقابل سازمان دفاعی سمت چپ سرخ‌ها وجود خواهد داشت. کمال کامیابی‌نیا به عنوان اولین عنصر درگیر شونده با رامین در کنار سعید آقایی به عنوان حریف مستقیم این بازیکن و البته شجاع خلیل‌زاده که باید مانع از کامیابی این بازیکن در محوطه جریمه سرخ‌ها شوند، عناصری خواهند بود که به دنبال ناکامی رامین در این بازی هستند و باید دید این بازیکن چه ترفندی برای موفقیت تیم جدیدش خواهد داشت.

کدخبر: ۳۵۰۵۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر