کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۸۷۵۵
تاریخ خبر:

تغییرات اساسی در سطح اول لیگ؛ خدا رفتگان شما را رحمت کند!

با پایان رقابت های لیگ برتر هجدهم، تکلیف تیم های سقوط کرده به لیگ یک مشخص شد و همچنین دو تیم برتر لیگ یک هم جواز حضور در رقابت های لیگ برتر نوزدهم را پیدا کردند و حالا با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه می دهند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر دو تیم سقوط کرده به لیگ یک و صعود کرده به لیگ برتر و تاثیر آن بر شرایط فوتبال ایران:

==== سقوط کرده ها؛ از جنوب تا شمال ====

دو تیم استقلال خوزستان و سپیدرود رشت تیم هایی بودند که در پایان لیگ هجدهم با قرار گرفتن در انتهای جدول به دسته پایین تر سقوط کردند. استقلال خوزستان که سه سال پیش و با هدایت عبدالله ویسی موفق شد عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند و سال بعد هم در لیگ قهرمانان آسیا توانست صعود از گروه خود را تجربه کند،در این فصل با عملکردی ضعیف، خیلی زود به عنوان اولین سقوط کننده لیگ برتر را ترک کرد. با این اتفاق، استان پر نماینده خوزستان که به جز استقلال سه تیم دیگر را در لیگ برتر دارد، حالا با یک نماینده کمتر به کار خود در لیگ آینده ادامه خواهد داد. نماینده ای که احتمالا کم تماشاگرترین تیم استان خوزستان در رقابت های لیگ برتر بود.

ضمن اینکه با توجه به افتتاح استادیوم اختصاصی تیم فولاد خوزستان و سقوط استقلال خوزستان، احتمالا از فصل آینده دیگر شاهد برگزاری مسابقه در ورزشگاه ۵۰ هزار نفری و البته پر ماجرای غدیر اهواز نخواهیم بود. داستان سپیدرود رشت اما کاملا با استقلال خوزستان متفاوت است. تیمی کاملا با اصالت و ریشه دار و البته پرتماشاگر که تنها نماینده استان گیلان در لیگ برتر بود و حالا دیگر جایی در معادلات فصل بعد لیگ برتر ایران ندارد.

سپیدرود که در این فصل همواره از حمایت پرشور هوادارانش در استادیوم سردار جنگل بهره می برد در نهایت چوب بی تدبیری مدیران و ضعف فنی مربیانش را خورد و آنقدر امتیاز از دست داد که تلاش هایش در هفته پایانی و حتی شکست دادن تیمی مثل تراکتورسازی و امتیاز گرفتن از نفت مسجدسلیمان که رقیب مستقیم شان برای بقا در لیگ بود به جایی نرسید تا در نهایت با شکست هفته آخر مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی رسما دومین تیمی باشند که پس از دو فصل حضور در لیگ برتر به دسته پایین تر سقوط می کنند تا گیلان یک بار دیگر در لیگ برتر بی نماینده شود. گیلانی که البته داماش را در فینال جام حذفی دارد و این تیم می تواند به جای لیگ برتر، استان گیلان را فصل آینده صاحب نماینده در لیگ قهرمانان آسیا بکند!

==== صعود کرده‌ها؛ پرشورها در راه لیگ ====

پس از این که فصل قبل لیگ یک دو نماینده ریشه دار و پر تماشاگر را به لیگ برتر معرفی کرد، این فصل هم نوبت به دو تیم سرشناس دیگر رسید تا از دو استان جدید راهی لیگ برتر شوند. گل گهرسیرجان که سال هاست در تلاش برای رسیدن به لیگ برتر است،در نهایت پس از سه فصل همکاری با وینگو بگوویچ توانست به لیگ برتر برسد و پس از چندین فصل، یک بار دیگر کرمان را صاحب نماینده کند تا پس از مس کرمان و مس سرچشمه، گل گهری ها سومین نماینده استان کرمان در رقابت های لیگ برتر شوند و شور و حال فوتبال را یک بار دیگر به این استان برگردانند.

شاهین بوشهر هم دیگر تیمی است که فصل آینده باید در لیگ برتر حاضر باشد. تیمی قدیمی و ریشه دار که پیش از این سابقه دو فصل حضور در لیگ برتر را هم داشت و حالا این بار با عبدالله ویسی به لیگ برتر رسیده تا استان بوشهر را یک بار دیگر صاحب تیم کند. تیمی پر طرفدار که قطعا در خانه خود سخت ترین شرایط ممکن را برای حریفان خود به وجود خواهد آورد.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۲۵۸۷۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر