کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۰۳۲
تاریخ خبر:

بازگشت چهار مجری شاخص به صندلی اجرا

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | دست تلویزیون از داشتن مجریان متعدد شاخص خالی است. همین مقدار مجری هم گاه به دلایلی از آنتن دور می‌مانند. اتفاقی که در سال‌های اخیر برای علی درستکار، محمدرضا شهیدی‌فرد، منصور ضابطیان و فرزاد حسنی رخ داده نشان می‌دهد صندلی مجریان در تلویزیون متزلزل است. اینها اما ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند مخاطب زیادی را با خود همراه کنند.

مثل عادل فردوسی‌پور، احسان علیخانی، مهران مدیری، رامبد جوان و رضا رشیدپور که برنامه‌هایشان همیشه پربیننده بوده است. در تلویزیون رابطه‌ای معنادار میان مدیران و مجریان وجود دارد. اگر مدیر همراه باشد، می‌تواند شرایط اجرای مجریان را فراهم کند. با رفتن مرتضی میرباقری و انتخاب حمید شاه‌آبادی به عنوان معاون سیما آیا این اتفاق برای درستکار، شهیدی‌فرد، ضابطیان و فرزاد حسنی رخ می‌دهد؟

*** علی درستکار
«زمرد» آخرین برنامه علی درستکار است که سال ۹۵ از شبکه چهار پخش شد، اما توفیقی که باید کسب نکرد. شاخص‌ترین برنامه درستکار، «این شب‌ها» است که نقطه عطفی در برنامه‌سازی مذهبی- اعتقادی است. با رفتن او، این شب‌ها دچار رخوت شد و رسما تبدیل به برنامه‌ای شکست‌خورده شده است. درستکار چهار سال است که در تلویزیون برنامه‌ای اجرا نکرده. گفته می‌شود رابطه او با معاون سابق سیما؛ یعنی مرتضی میرباقری شکرآب بوده است و طرفین تمایلی برای همکاری با هم نداشته‌اند.

در دوره‌ای اسم درستکار به عنوان مجری چند برنامه، از جمله برنامه صبحگاهی شبکه سه شنیده شد، اما این همکاری شکل نگرفت. علی درستکار سال پیش انتقادهای تندوتیزی را روانه مسئولان تلویزیون کرد و این‌طور گفت: «مدیران صداوسیما، اخیرا فشنگ جدیدی به خشاب خودشان افزوده‌اند به نام تکرار، تکرار بیش از آنچه تا حالا بوده است.» علی درستکار با تغییر مدیریت برنامه‌ای اجرا خواهد کرد؟ او سال پیش همزمان با حضور شاه‌آبادی در معاونت صدا یک‌برنامه رادیویی اجرا کرد. این روشن‌ترین نشانه برای بازگشت درستکار به تلویزیون است.

*** محمدرضا شهیدی‌فرد
مجری و برنامه‌ساز توانمندی است که هر کجا حضور داشته، شاهد اتفاق‌های ویژه‌ای بوده‌ایم. مردم ایران سلام، پارک ملت و خندوانه گوشه‌ای از توانمندی‌های محمدرضا شهیدی‌فرد را نشان می‌دهد. او سال ۹۷ بعد از مدت‌ها دوری از آنتن، ویژه‌برنامه چلچراغ را اجرا کرد. این برنامه فضایی جدید در برنامه‌سازی هنری با موضوع عاشورا داشت که بخش اعظم موفقیت آن به سوال‌های غیرکلیشه‌ای و متفاوت شهیدی‌فرد برمی‌گردد.

او بعد از دو فصل از این برنامه خداحافظی کرد و مجتبی امینی جای او را گرفت. این تعویض، ضربه سنگینی به چلچراغ زد و برنامه دیگر به شرایط سابق برنگشت. شهیدی‌فرد در سال ۹۷ چند قسمت از برنامه هزارداستان شبکه نسیم را هم اجرا کرد که جزو بهترین قسمت‌های آن محسوب می‌شود. رابطه او با میرباقری خوب بود، اما بعد از این دو برنامه فرصت اجرا به دست نیاورد. شهیدی‌فرد را به زودی در قامت مجری و تهیه‌کننده خواهیم دید؟

*** فرزاد حسنی
آخرین برنامه‌ای که در تلویزیون داشت، اکسیر است که اردیبهشت ۹۵ و درست همزمان با شروع فعالیت مرتضی میرباقری توقیف شد. همین نشان می‌دهد رابطه معاون سابق با حسنی شکرآب بوده است. حسنی پیش‌تر هم سابقه ممنوع‌الکاری داشت که معروف‌ترین آن به سال ۸۶ برمی‌گردد. او در قامت مجری برنامه کوله‌پشتی مصاحبه‌ای تندوتیز با سردار رادان، رئیس پلیس وقت تهران انجام داد و بعد از آن ممنوع‌الکار شد.

حسنی بعد از پنج سال با ویژه‌برنامه نوروزی سال ۹۱ شبکه سه به تلویزیون بازگشت. نوروز ۹۳ هم ویژه‌برنامه نوروزی شبکه دو را اجرا کرد. او بار دیگر ممنوع‌الکار شد تا اینکه علی‌اصغر پورمحمدی به معاونت سیما رسید و حسنی اکسیر را اجرا کرد. با رفتن پورمحمدی و آمدن میرباقری، حسنی هم بار دیگر در لیست سیاه قرار گرفت. آیا شاه‌آبادی به این مجری توانمند فرصت اجرا می‌دهد؟

*** منصور ضابطیان
آذرماه ۹۵، قرار بود برنامه جدید منصور ضابطیان با عنوان رادیو شب از شبکه شما پخش شود. این اتفاق رخ نداد و خیلی زود مشخص شد چندساعت مانده به پخش، برنامه به دستور مرتضی میرباقری، معاون وقت سیما توقیف شده است. ضابطیان هم نامه‌ای خطاب به میرباقری منتشر کرد و نوشت: «اجازه بدهید رسما اعلام کنم که منتظر برنامه رادیوشب و هیچ برنامه دیگری از تیم ما در تلویزیون نباشید.»

با رفتن ضابطیان برنامه‌های زیادی به تقلید از سبک‌وسیاق او ساخته شدند که توفیقی به دست نیاوردند. در زمان حضور حمید شاه‌آبادی در معاونت صدا، ضابطیان برنامه رادیویی پنجشنبه، جمعه را آغاز کرد که نشان از رابطه حسنه این دو دارد. حالا و با آمدن شاه‌آبادی به معاونت سیما، به نظر می‌رسد ضابطیان را به زودی در یکی از شبکه‌ها خواهیم دید.

کدخبر: ۳۵۵۰۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر