کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۴۵۰
تاریخ خبر:

بازگشت مزدا و ایسوزو به ایران حقیقت دارد؟

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | اخیراً نشست خبری گروه بهمن به صورت مجازی برگزار شد که در آن مدیرعامل این شرکت از مذاکرات با مزدا و ایسوزو حین تحریم‌ها و احتمال ادامه همکاری با هاوال و فاو پس از برداشته ‌شدن تحریم‌ها خبر داده است. به نظر می‌رسد دیگنیتی و فیدلیتی و البته دانگ‌فنگ آئولوس که هنوز خبر مونتاژ آن به صورت رسمی تایید نشده، تنها محصولات گروه بهمن در سال جدید نباشند‌ اما از شرکای قدیمی این شرکت ملاقات با کدام گزینه‌ها محتمل‌تر است؟

*** مزدا CX-5
گروه بهمن تا قبل از تحریم‌ها مذاکراتی با مزدا داشت تا این کراس‌اوور پرفروش را به بازار ایران بیاورد. با توجه به قیمت پایه ۲۵ هزار و ۲۷۰ دلاری مدل ۲۰۲۱ این خودرو، مزدا در صورت ورود به ایران جزو کراس‌اوورهای به نسبت گران‌قیمت خواهد بود و در بازه قیمتی بین یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون رقابت خواهد کرد. کیفیت سواری مثال‌زدنی CX-5، کم‌خرج ‌بودنش و البته زبان طراحی خاص مزدا آن را در صورت ورود جزو پرفروش‌ترین‌های بازار قرار می‌دهد. البته از آنجا که مزدا تریم‌های کابین جذابش را برای مدل‌های گران‌تر ‌ تدارک دیده، بعید به نظر می‌رسد ‌ با مزدایی همه ‌چیز تمام روبه‌رو شویم.

*** مزدا ۳
در صورت مونتاژ جدیدترین مدل مزدا ۳ در ایران زنگ خطر برای خودروهای زیادی به صدا درمی‌آید؛ از کیا سراتو و هیوندای النترا گرفته تا تویوتا کرولا و حتی رنو تلیسمان. مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ سدانی است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود و حتی بازارهای خودروهای بزرگ‌تر از خود را هم خراب می‌کند. مزدا در تیپ پایه مدل ۲۰۲۱ از پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو جی استفاده کرده که مدت زیادی در حال تست و بهبود آن بوده است. این پیشرانه توان تولید ۱۵۵ اسب بخار را داراست. تمامی تیپ‌های مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ به صفحه لمسی ۸٫۸ اینچی، بلوتوث، دو ورودی USB، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک الکترونیکی و صندلی‌های پارچه‌ای مشکی مجهز هستند. ابتکار اختصاصی به کاررفته در مزدا ۳ اما سیستم هدایت گشتاوری پلاس است.

*** بستیون T77
کراس‌اوور جمع‌و‌جور زیرمجموعه فاو که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، از زبان طراحی کاملاً جدیدی نسبت به محصولات قدیمی فاو بهره می‌برد. با جلوپنجره بسیار بزرگ این خودرو، چراغ‌های مجهز به LED جلو، اتصال چراغ‌های عقب به یکدیگر و نهایتاً انبوهی از خطوط تیز و شکسته طراحی T77 کاملاً پتانسیل حضور در بازه قیمتی یک میلیارد تومان و به دردسر انداختن کی ام سی K7 را دارد. احتمالاً نسخه قوی‌تر این خودرو با کد پرو به ایران بیاید که قادر به تولید ۱۶۶ اسب بخار نیرو و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور است.

کدخبر: ۳۸۴۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر