کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۴۵۱
تاریخ خبر:

بازگشت فراری ۲۵ میلیاردی به پایتخت

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | گفته می‌شود در یک معامله ۲۵ میلیارد تومانی، مالکیت فراری ۴۵۸ ایتالیا واگذار شده و حالا این سوپر اسپورت ایتالیایی بیش از هر زمانی در خیابان‌های پایتخت دیده می‌شود.

نامش ۴۵۸ ایتالیا است و رقیب مستقیم لامبورگینی هوراکان. این اسب وحشی ایتالیایی که به موتور هشت سیلندر ۴۵۰۰ سی‌سی مجهز است، تنها نسخه مدرن از خودروهای ساخت برند فراری است که توانسته مجوز پلاک ملی دریافت کرده و سکونت در ایران را تجربه کند. سوپر اسپورت ۴۵۸ ایتالیا موجود در ایران که ساخت آن به سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد، حدود چهار سال پیش پای به ایران گذاشت و از آن زمان، اخباری جسته و گریخته درباره مالک، قیمت و نحوه دریافت مجوز آن منتشر شد.

حالا اخیرا عکسی از این خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد مالک اول، فراری قرمز رنگ وحشی خود را فروخته و مالک جدید هم با نصب یک پلاک تازه، بیش از همیشه این سوپر اسپورت را در شهر می‌چرخاند. گفته می‌شود ارزش این معامله ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان بوده که رقم به شدت هنگفتی است. البته با توجه به قیمت ۲۵۰ هزار دلاری خودرو ۴۵۸ که احتمالا هم‌اینک بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار دلار ارزش دارد، این رقم ابدا زیاد نیست و حتی کم هم هست. سری ۴۵۸ که نخستین بار در سال ۲۰۰۹ تولید شد، طی حدود شش سال بیش از پنج هزار دستگاه در سرتاسر جهان فروش داشت و یکی از سوپرکوپه‌های به یاد ماندنی در تاریخ فراری است. خودرویی با وزن سبک ۱۵۶۵ کیلوگرم که نیرویی بالغ بر ۵۶۲ اسب بخار را به چرخ‌های عقب خود می‌فرستاد و قادر بود هر حریفی را از پای درآورد.

از نکات جالب توجه درباره ۴۵۸ ایتالیا، عرض ۱٫۹۳ متری آن است که فقط هنگام روبه‌رو شدن با خودرو از نمای نزدیک قابل لمس است. طراحی خودرو ۴٫۵۲ متری فراری به شکلی صورت گرفته که ۴۵۸ با ارتفاع اندک و طول معقول، شبیه یک کوسه است که روی سطح آب در حال گشت‌زنی است. این خودرو که چندین و چند جایزه بین‌المللی را برای طراحی و کیفیت هندلینگ به دست آورده، در ایران دو رقیب جدی به نام‌های پورشه ۹۱۱ توربو اس و مرسدس بنز SLS بلک ادیشن ساخت AMG دارد که هر دو با داشتن موتورهای قوی و سرعت و شتاب بالا، قادرند در خیابان به دردسری جدی برای این کوپه قرمزرنگ تبدیل شوند.

این فراری که تنها ۳٫۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد، تا بیش از ۳۲۵ کیلومتر در ساعت می‌تواند سرعت بگیرد ضمن اینکه به‌واسطه مهندسی برجسته فراری، تعادلی حیرت‌انگیز را در مانورهای مختلف از خود بروز می‌دهد. توصیه ما این است اگر سهوا جلوتر از این فراری وحشی در جایی قرار گرفتید، حتما به آرامی کنار رفته و اجازه دهید فراری از شما دور شود. این کله قرمز ابدا با کسی شوخی ندارد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۲۶۷۴۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر