کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۳۵۳
تاریخ خبر:

بازگشت ترامپ به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰

‌دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب به رقابت‌های انتخاباتی بازگشت و در نخستین گردهمایی تبلیغاتی در ایالت فلوریدا پس از بهبودی از بیماری کرونا شرکت کرده است.

* یک: فلوریدا ایالت مهمی در انتخابات آمریکاست؛ چراکه ۲۹ رای الکترال در اختیار دارد یعنی ۱۰ درصد از کل رایی که یک فرد برای رئیس‌جمهور شدن نیاز دارد. از ۱۰ انتخابات گذشته در آمریکا، در ۹ انتخابات، کسی که در فلوریدا رای آورده در سطح کشور هم نیز پیروز شده است. در پنج انتخابات گذشته دو بار جمهوری‌خواهان این ایالت را بردند و دو بار دموکرات‌ها. یک بار هم نتیجه تقریبا برابر شده است. ترامپ در انتخابات گذشته، ۱۱۳ هزار رای بیشتر از هیلاری کلینتون در این ایالت آورد و هر ۲۹ رای الکترال آن را از آن خود کرد. در آخرین نظرسنجی‌ها، در این ایالت بایدن ۴۹٫۵ درصد آرا و ترامپ ۴۴٫۸ درصد آرا را داشته است.

* دو: با این مقدمه به سراغ کمپین ترامپ برویم. کمپینی که از یک نظر دیگر هم مهم بود. اینکه ترامپ تازه از قید بیماری کرونا رها شده بود. ترامپ که به گفته دکترش دیگر ناقل نیست، در این کمپین بدون ماسک حضور یافت و حتی کلاهی را مثل آخرین کمپین قبل از کرونایش، به میان جمعیت پرتاب کرد. ترامپ اعتقاد دارد دیگر به کرونا مبتلا نخواهد شد ولی توئیتر شامگاه دوشنبه این توئیت ترامپ را حاوی اطلاعات غلط دانست.

نکته جالب اینکه در کمپین ترامپ هزاران نفر از طرفداران ترامپ نیز بدون رعایت فاصله اجتماعی شانه به شانه یکدیگر ایستاده بودند و اکثر آنها ماسک بر‌چهره نداشتند. ترامپ در سخنرانی خود نیز بار‌ها به بهبودی خود از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: پزشکان می‌گویند ‌ من در برابر این ویروس مصون شده‌ام. من احساس قدرت زیادی می‌کنم. جالب است بدانید که این نخستین برنامه انتخاباتی از شش برنامه‌ای بود که او قصد دارد طی هفته جاری در آن شرکت کند.

* سه: بخشی از سخنان ترامپ در این کمپین نیز به تمسخر بایدن گذشت. او گفت: جو بایدن خوابالو، از طرفی آدم خوبی نیست، باید صادق باشم… او امروز روز بسیار بدی داشت … او نام میت رامنی را فراموش کرد، به خاطر نمی‌آورد که در کدام ایالت است و گفت امروز یک دموکرات مفتخر است که برای سنای آمریکا نامزد می‌شود، این دومین بار است! روز دوشنبه، بایدن ظاهراً نتوانست نام میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست را که سال ۲۰۱۲ در مقابل باراک اوباما، رئیس جمهور سابق نامزد شده بود، به خاطر آورد. بایدن از او با عنوان یک مورمون و فرماندار ارجاع داد.

* چهار: ترامپ در سخنرانی خود بار دیگر از عملکرد خود در مدیریت ویروس کرونا دفاع کرده و باز هم از اقدام یکجانبه دولتش برای خروج از توافق هسته‌ای دفاع کرد و گفت: من از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار دولت قبلی خارج شدم. ترامپ بار‌ دیگر ادعای انتخاباتی‌اش را مبنی بر تمایل ایران به مذاکره با آمریکا در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تکرار کرده و گفت: احتمالا اولین تماس تلفنی‌ای که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می‌کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند، به دلیل اینکه میزان تولید ناخالص داخلی آنها زیر ۲۸ درصد است. (سخنان ترامپ از تسنیم، ایسنا و اسپوتنیک برداشته شده است)

کدخبر: ۳۵۴۳۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر