کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۳۳
تاریخ خبر:

بازگشت ایسوزو دی‌مکس به بازار ایران؟

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| نسل اول ایسوزو دی‌مکس که در ایران با پیشرانه دیزلی و توسط گروه بهمن عرضه شد نتوانست آنطور که باید و شاید فروش بالایی را در بازار تجربه کند و از فوتون تونلند ایران خودرو دیزل شکست خورد. این روزها نیز بیشتر آن را در قامت خودروی پلیس مشاهده می‌کنیم.

این شکست در ترکیب با تحریم صنعت خودروی ایران باعث شد تا نسل دوم این پیکاپ زیبای ژاپنی که بهبودهای اساسی تجربه کرده بود و توانسته بود توجه بازارهایی نظیر استرالیا و انگلیس را به خود جلب کند، هیچ وقت وارد بازار ایران نشود اما سایت اسب بخار تصاویری از نمونه مشابه آن در بازار که با همکاری کینگ لینگ تولید می‌شود را منتشر کرده که با پلاک گذرموقت در خیابان رویت شده و بعید نیست که بعد از گذراندن تست‌های فنی تولیدش در ایران آغاز شود.

کینگ‌لینگ تاگای H در صورت ورود به بازار ایران باید با کی‌ام‌سی T8، فوتون تونلند نیوفیس و آمیکو آسنا رقابت کند. اگرچه تاگا با پیشرانه ۳ لیتری دیزلی هم عرضه می‌شود اما با توجه به استقبال پایینی که از فوتون تونلند دیزلی به عمل آمد و مشکلات این پیشرانه‌ها از قبیل صدای بالا، بعید به نظر می‌رسد تاگا با موتور دیزلی وارد ایران شود.

اما جایگزین آن یک پیشرانه بنزینی ۱٫۸ لیتری توربو است که ۲۳۱ اسب بخار نیرو و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این ترکیب باعث شده تا تاگا به مراتب بهتر از T8 (174 اسب بخار/۲۹۰ نیوتن‌متر)، تونلند (۲۰۰ اسب بخار/ ۳۰۰ نیوتن‌متر) و آسنا (۱۴۳ اسب بخار/ ۲۱۰ نیوتن‌متر) باشد. شاید تنها کلوت مکث موتور با با پیشرانه ۲٫۴ لیتری توربوی ۲۱۵ اسب بخاری و ۳۲۰ نیوتن‌متری بتواند با تاگا رقابت کند. برای تاگا دو گیربکس شش سرعته دستی و هشت سرعته اتومات قابل سفارش است که به نظر می‌رسد نسخه مونتاژی در ایران در ابتدا با گیربکس دستی تولید شود و سپس پروژه تولید آن با گیربکس اتومات کلید بخورد.

با ورود کی‌ام‌سی T8، مسئله آپشن‌ها در کلاس پیکاپ‌های حاضر در ایران مهم‌تر شده و شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا نسخه‌های فول پیکاپ‌های چینی را برای مونتاژ در ایران انتخاب کنند. از جمله امکانات تاگا در نسخه فول آپشن می‌توان به جلو آمپر دیجیتال، سنسور باد و دمای تایر، سنسور نور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سنسور باران، استارت دکمه‌ای، قابلیت تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرمی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… اشاره کرد.

در حال حاضر بیشتر پیکاپ‌های حاضر در بازار ایران در حال رسیدن به قیمت فراتر از یک میلیارد تومان هستند و بعید به نظر می‌رسد کینگ لینگ تاگا H با قیمتی پایین‌تر از یک میلیارد تومان وارد بازار شود. در صورتی که مونتاژکننده تاگا بتواند خدمات پس از فروش آن را تضمین کند، بعید نیست که نسخه چینی دی‌مکس بتواند پیکاپی پرفروش در بازار ایران باشد.

کدخبر: ۴۲۶۷۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر