کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۰۵۷
تاریخ خبر:

بازنده‌ها و برنده‌های واقعی هفته پنجم لیگ‌‌برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته پنجم لیگ برتر بدون احتساب بازی لغو شده پرسپولیس و نساجی به پایان رسید و بالانشینان نتایج خوبی نگرفتند و به بیشتر آنها می‌توان لقب بازنده‌های بزرگ این هفته لقب داد. برنده‌ها هم تیم‌های میانه جدول و یکی از قعرنشینان بود.

*** برنده‌ها
* مهدی تارتار و پیکان: در هفته پنجم از نمایش و شکل بازی پیکان مقابل استقلال انتقادات زیادی شده بود. تیم تارتار متهم به یک بازی کاملا دفاعی و اتوبوسی شده بود و صدای کارشناسان فوتبال را درآورده بود‌ اما این تیم روز دوشنبه در سیرجان دست به یک کار بزرگ زد و میزبان صدرنشین خود را شکست داد. شاگردان تارتار در همان ۱۰ دقیقه اول بازی دو گل به گل‌گهر زدند که پرتاب بلند اوت دستی نادر محمدی روی گل دوم این تیم می‌تواند تبدیل به یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۰ شود.

البته پیکان بعد از زدن دو گل طبیعتا عقب کشید تا نتیجه را حفظ کند. آنها در ادامه فقط یک بار تسلیم شاگردان امیر قلعه‌نویی شدند و البته کمی خوش‌شانس هم بودند که تیم حریف موقعیت‌های زیادی را ازدست داد. با این حال پیکان شگفتی بزرگی خلق کرد و در نهایت گل‌گهر را ۲بریک شکست داد و صدای منتقدانش را خاموش کرد. حالا این تیم با ۸ امتیاز از پنج بازی جزو بالانشینان لیگ بیستم محسوب می‌شود.

* نفت مسجدسلیمان: برای تیمی که هفته قبل به نساجی باخته بود، بردن سپاهان کار دشواری به نظر می‌رسید. آن هم سپاهانی که خودش تراکتور را در تبریز مغلوب کرده بود‌ اما شاگردان مجتبی حسینی کاری کارستان کردند و سپاهان را با تمام ستاره‌هایش با نتیجه جالب ۳بریک شکست دادند. آنها گل اول را زدند و خیلی زود گل مساوی را دریافت کردند اما در ادامه دو گل دیگر زدند و سه امتیاز باارزش به دست آوردند. این برد روحیه‌بخش نشان داد که شاگردان مجتبی حسینی، تیمی باانگیزه و باشخصیت هستند که اصلا نمی‌خواهند جزو کاندیداهای سقوط به لیگ یک باشند. این در حالی است که نفت، تیمی کاملا جوان است که ستاره‌های شناخته شده زیادی در ترکیب خود ندارد و اتفاقا همین می‌تواند برگ برنده حسینی در طول فصل باشد.

* صنعت‌نفت آبادان: شاگردان سیروس پورموسوی در تهران استقلال را متوقف کردند اما اگر بدشانس نبودند، می‌توانستند با سه امتیاز کاملا این بازی به آبادان برگردند. این تیم پس از گلی که از استقلال خورد، تقریبا تا پایان مسابقه سوار برجریان بازی بود و علاوه بر گل مساوی، یک گل دیگر هم به استقلال زد که با رای سختگیرانه کمک داور، آفساید اعلام شد. همچنین طالب ریکانی یک فرصت صددرصد گل را هم از دست داد! در مجموع نمایش جوانان صنعت‌نفت در ورزشگاه آزادی فراتر از انتظار بود و هواداران این تیم را به آینده امیدوار کرد.

* آلومینیوم اراک: تیم تازه‌وارد لیگ برتری، سرانجام در هفته پنجم اولین برد خود را دشت کرد. بردی پرگل و قاطعانه! آنها توانستند ماشین‌سازی تبریز را با نتیجه جالب ۴بریک شکست دهند. البته تیم تبریزی نسبت به فصل گذشته افت کرده‌ اما همین تیم دو هفته پیش به سختی و فقط با یک ضربه آزاد دیدنی توسط میلیچ تسلیم استقلال شد و همین نشان می‌دهد که شاگردان رسول خطیبی چه کار بزرگی کرده‌اند. با این نتیجه به نظر می‌رسد تیم اراکی توانایی بقا در لیگ برتر را دارد.

*** بازنده‌ها
* سپاهان: پس از پیروزی بر تراکتور در تبریز، به نظر می‌رسید سپاهان در مسیر بازگشت به دوران اوج خودش قرار گرفته است. شاگردان محرم نویدکیا البته بعد از پیروزی بر تراکتور، در خانه مقابل سایپا متوقف شدند اما سزاوار پیروزی هم بودند و به همین دلیل هواداران سپاهان، در انتظار یک پیروزی خارج از خانه دیگر برای تیم‌شان بودند اما نتیجه‌ای که رقم خورد دور از انتظار بود. آنها ۳بریک به نفت باختند و حالا انگار همه چیز به همان روزهای ابتدای فصل برگشته است. در واقع تیم محرم هنوز به ثبات نرسیده و حداقل فعلا نمی‌شود به عنوان یک مدعی روی این تیم حساب باز کرد.

* گل‌گهر سیرجان: باخت به پیکان آن هم در خانه، برای تیمی که در حضور بزرگان صدرنشین لیگ بود، اصلا قابل پیش‌بینی نبود. اما آنها با دو گل زودهنگام غافلگیر شدند و با وجود تلاش زیاد فقط توانستند یکی از آنها را جبران کنند. با این حال احتمالا شاگردان امیر قلعه‌نویی در مقطع خوبی شکست خوردند. این شکست در هفته پنجم، غرور حاصل از صدرنشینی را در آنها از بین خواهد برد و حواس آنها را جمع خواهد کرد.

* استقلال: از دست دادن دو امتیاز در خانه مقابل صنعت‌نفت برای استقلال فاجعه محسوب نمی‌شود‌ اما آنچه باعث می‌شود استقلال را یکی از بازنده‌های بزرگ هفته پنجم بدانیم، برخورد کادر فنی استقلال با این نتیجه و این نمایش است. آنها ضعف‌های فنی تیم خود را نمی‌بینند و همه چیز را به گردن تیم داوری می‌اندازند. تبعات اصلی چنین طرز تفکری این است که کادر فنی استقلال تلاشی برای رفع نقاط ضعف خود نخواهد کرد و به همین دلیل احتمالا در هفته‌های آینده هم باید شاهد همین بازی‌های نه‌چندان دلچسب و نتایج سینوسی از این تیم باشیم.

* ماشین‌سازی تبریز: از ابتدای فصل می‌شد پیش‌بینی کرد که ماشین‌سازی کار سختی برای ماندن در لیگ برتر خواهد داشت. حالا پنج هفته از لیگ بیستم گذشته و این تیم تبریزی فقط یک امتیاز به دست آورده و البته مربی‌اش هم استعفا داده است. واقعیت این است که ماشین‌سازی در لیگ بیستم خوب بسته نشده و از نظر بازیکن خوب و ستاره به شدت در مضیقه قرار دارد. نگه داشتن این تیم در لیگ برتر اصلا کار آسانی نیست و بعید است مربی بزرگی، اعتبار خود را به خطر بیندازد و هدایت این تیم را برعهده بگیرد. ماشین‌سازی اگر در نقل و انتقالات نیم فصل تقویت نشود، خیلی زودتر از هفته‌های پایانی، سقوطش به لیگ یک قطعی خواهد شد.

کدخبر: ۳۶۳۰۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر