کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۳۱۱
تاریخ خبر:

بازدید رسمی از دیزنی‌لند و داستان عجیب دختر ۱۹‌ساله

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ۲۶‌دی ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات درباره حکم اعدام ربانی به جرم جاسوسی برای شوروی است. در صفحه ۳ گزارشی نوشته که یک زوج ایرانی می‌خواسته‌اند دو گربه پرشین را با خود با پرواز مافوق‌صوت کنکورد به پاریس ببرند اما وزن هرکدام از این گربه‌ها با قفس مربوطه بالای ده کیلو شد و در نتیجه پرواز کنکورد از تقبل آنها سر باز زد و دو تا گربه با بوئینگ ۷۴۷ عازم پاریس شدند.

در صفحه‌۴ نوشته شده‌ فرح که در آمریکاست، برای بازدید از دیزنی‌لند عازم فلوریدا شده است! دیزنی‌لند مگر بازدید می‌خواهد؟‌ به نظر بهانه‌ای بوده برای فرار از زمستان نیویورک و گذری به ساحل و هوای معتدل فلوریدا! محمدرضا شجریان که در رادیو به آموزش شاگردان آواز مشغول است، اعلام کرد که در اعتراض به پخش موسیقی‌ها و ترانه‌های نازل از رادیو و تلویزیون دو سال است که در تلویزیون برنامه اجرا نکرده و سه ماه است که رادیو را هم تحریم کرده است.

۵ نفر از سرنشینان یک خودرو پیکان هم در جاده قم و اراک به زیر یک تریلی رفته‌اند و همگی جان باخته‌اند. در صفحه ۹ اعلام شده که برای هر ۲۲ هزار ایرانی یک دندانپزشک وجود دارد. ابعاد جدیدی از مشکلات تلویزیون و فدراسیون فوتبال هم فاش شده. بعد از مشکلات فدراسیون و اعتراض به تاثیر پخش مستقیم بازی‌ها در کاهش بلیت‌فروشی، ‌چند نفر از گزارشگران تلویزیون برای گزارش از اردوی تیم واترپلوی یوگسلاوی که برای اردوی تدارکاتی در ایران به‌سر می‌برد عازم مجموعه آریامهر (آزادی) می‌شوند اما نگهبانان بنا به دستور فدراسیون فوتبال اجازه ورود گزارشگرها را نمی‌دهند، بی‌آنکه متوجه باشند سوژه اصلا یک چیز دیگر است.

در عوض گزارشگرها هم کلا پوشش اخبار فوتبال ایران در تلویزیون را تحریم کرده‌اند! قرعه‌کشی جام‌جهانی هم انجام شده و ایران ۱۱ خرداد باید با هلند بازی کند. در صفحه ۲۴ فریدون جیرانی یادداشتی نوشته درباره فستیوال فیلم‌های برگمان از شبکه دو که در آن هشت فیلم مهر هفتم، ‌توت‌فرنگی‌های وحشی، ‌همچون در یک آینه، نور زمستانی، عاشق زن‌ها،چهره، ‌‌چشم شیطان و ‌فریادها و نجواها طی آن پخش شده‌اند.

جیرانی از این کار تقدیر کرده و گفته که به‌رغم وعده پخش بدون سانسور این فیلم‌ها حداقل یک مورد در فیلم همچون در یک آینه سانسور اعمال شده است و همچنین از کیفیت دوبله این فیلم‌ها هم راضی نبوده است. شبکه اول هم امشب فیلم تحت تعقیب ساخته رائول والش را پخش خواهد کرد. سه تبعه هندی و پاکستانی شب هنگام می‌خواسته‌اند از عرض جاده مخصوص در کیلومتر پنج عبور کنند که زیر چرخ‌های یک اتوبوس رفته‌اند و سپس چندین اتومبیل دیگر از رویشان عبور کرده‌اند. بکوبی از هند بیایی برای کار در ایران، بعدش در جاده مخصوص چند تا ماشین از رویت عبور کنند. در فشم هم سنگ ده‌تنی مدرسه‌ای را ویران کرده است! هرچند کسی در مدرسه نبوده است.

۲۷ دی‌ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول مطلب دندانگیری ندارد جز وعده چاپ خاطرات روزانه فرح. کتاب در فرانسه منتشر شده و اطلاعات می‌خواهد ترجمه آن را منتشر کند. در صفحه ۲۳ گزارشی کار شده که طبق آن بیماران از مطب پزشکان سهامدار به همان بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند. خب این داستانی است که همچنان ادامه دارد. بعد از اکران باکره عشوه‌گر، ‌دو تا فیلم این مدلی دیگر هم به اکران اضافه شده‌اند. یک مرد و این همه دختر و فیلم حق با خوشگلاست.

جالب این‌که فهرست بازیگران هر دو فیلم یکسان هستند: سیدنی جیمز، ‌جون سیمونز و کنت ویلیامز. انگار یک پخش‌کننده رفته و چندتایی فیلم این مدلی با بازیگران یکسان خریده و دوبله کرده و در سینماها پخش کرده است. دو فیلم ایرانی هم اکران شده‌اند. اشک رقاصه با بازی منوچهر وثوق و شهناز تهرانی و فیلم سوته‌دلان اثر به‌یادماندنی علی حاتمی که در سینما کاپری اکران شده است.

یک دختر ۱۹‌ساله با لباس پسرانه رفته حمام شیک (اسم حمام شیک است) در تقاطع امیرآباد و مختاری اما لو رفته است (چطوری؟) و تحویل پلیس داده شده. اسمش هم نازی بوده. نازی گفته که سال‌هاست در هیبت پسرانه و جدا از خانواده‌اش زندگی می‌کند و در یک قصابی و همین‌طور در یک مکانیکی مشغول به‌کار بوده است و صاحب‌کارهایش هم هیچ‌وقت به او شک نکرده‌اند. خداحافظ.

کدخبر: ۴۳۷۳۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر