کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۶۳۹
تاریخ خبر:

بازداشت ولیعهد سابق و برادر شاه سعودی

خبرآنلاین: وب سایت الجزیره نت در گزارشی به نقل از وال استریت ژورنال گزارش داد: مقامات سعودی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه سعودی، محمد بن نایف ولیعهد سابق و همچنین نواف بن نایف برادر کوچکتر بن نایف را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، اتهام این دو مقام سعودی خیانت عنوان شده است.در این گزارش ذکر نشده است که چه خیانتی صورت گرفته است الجزیره در گزارش خود ادعا کرده است که آنها علیه ولیعهد سعودی دسیسه کرده اند! برخی منابع نیز رکود اقتصادی را عنوان کرده اند. بر همین اساس الجزیره در ادامه گزارش خود این بازداشت ها را بی ارتباط به بازداشت های هتل کارلتون در سال ۲۰۱۷ نمی داند و عنوان کرده است که در سال ۲۰۱۷ نیز بسیاری از شاهزادگان رده بالای حکومت بازداشت شدند.

احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از مهمترین رقیبان «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای رسیدن به قدرت به شمار می آمدند که روز جمعه هر دوی آنها بازداشت شدند.

الجزیره در پایان اسامی بازداشت شدگان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد و نوشت: ده ها شاهزاده ، مقامات ارشد ، وزیران فعلی و سابق ، مقامات و بازرگانان به دستور ولیعهد محمد بن سلمان در نوامبر سال ۲۰۱۷ در هتل ریتز-کارلتون در ریاض بازداشت شدند.

در میان دستگیر شدگان وزیر عزل شده گارد ملی ، شاهزاده متعب بن عبدالله ، فرزند پادشاه عبدالله ، و برادرش شاهزاده سابق ریاض ترکی بن عبدالله ، شاهزاده بن طلال و شاهزاده فهد بن عبدالله بن محمد معاون سابق نیروی هوایی بودند.

کدخبر: ۳۱۳۶۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر