کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۴۳۶
تاریخ خبر:

بازداشت مربی بیلیارد ‌‌و ‌زن سارق بیمارستان‌ها

روزنامه هفت صبح | چهل و سومین مرحله از طرح رعد سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در مرکز پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد. در این مرحله از طرح رعد ۸۶۴ سارق، زورگیر و قاچاقچی دستگیر شدند. سردار حسین رحیمی در اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت بیان داشت: «در این مرحله از طرح با اجرای ۳۱۱ حکم قضایی و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته ۸۶۴ سارق، مالخر، زورگیر دستگیر شدند.»

او با اشاره به اینکه در این طرح بیش از چهار هزار و ۹۳۳ انواع سرقت شناسایی و کشف شد،عنوان داشت: «در این مرحله از طرح رعد به ٨٣۴ پرونده رسیدگی شد و۳۰ نفر از متهمان فراری دستگیر و ارزش اموال مکشوفه از این تعداد پرونده، ۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان است.» فرمانده انتظامی پلیس تهران با اشاره به کشف چهار اسلحه جنگی، ۲۷ سلاح سرد و ۱۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر از متهمان ادامه داد:

«در این طرح ۳۳ نفر از قاچاقچیان کالا دستگیر و کالای قاچاق به ارزش هشت و نیم میلیارد تومان از آنان کشف شد.» سردار رحیمی با اشاره به کشف ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی، گفت: «طرح‌های پلیس با اقتدار دنبال خواهد شد و برای امنیت مردم برگزار می‌شود.» وی گفت: «٣٠ درصد از اموال مسروقه توسط سارقان فروخته می‌شود، مقداری که کشف می‌شود در کمترین زمان به دست صاحبان می‌رسد و ۲۰ درصد اموالی هم که صاحبانشان شناسایی نمی‌شود در سایتی زیر نظر پلیس اعلام می‌شود.»

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به سرقت مسلحانه خودرو در شب سه‌شنبه در منطقه خلازیر گفت: «شب سه‌شنبه ساعت ۲ بامداد افرادی در حال سرقت بودند و با دیدن ماموران گشت به سمت آنان شلیک کردند. این افراد موفق به سرقت نشدند و در درگیری با ماموران پلیس یک نفر از مجرمان مجروح و سه نفر دیگر نیز دستگیر شدند.»

*** دستگیری زن سارق بیمارستان‌ها در طرح رعد
این زن سارق که بدون ترس از کرونا به بیمارستان می‌رفت و دست به سرقت می‌زد دستگیر شد. سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت زنی سارق خبر داد که با حضور بر سر بیماران در بیمارستان‌های مرکزی تهران، اقدام به سرقت تلفن همراه آنها یا تجهیزات پزشکی از ایستگاه‌های پرستاری می‌کرد.

او در طرح رعد جزو دستگیرشدگان بود. سرهنگ محمدقاسم طرهانی با اعلام خبر بازداشت زنی سارق که لوازم پزشکی و تلفن‌همراه از بیمارستان‌ها‌ سرقت می‌کرد، اظهار کرد: «در پی گزارشات واصله مبنی بر سرقت گوشی و لوازم پزشکی از ایستگاه‌های پرستاری در بیمارستان‌های حوزه استحفاظی کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.»

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: «در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته از بیمارستان‌های مذکور، متهم این پرونده‌ها شناسایی و بازداشت شد. این متهم خانم، در زمانی‌که پرستار یا بیمار حواس‌جمع نبود اقدام به سرقت گوشی پرستار، بیمار و لوازم پزشکی می‌کرد.» متهم این پرونده نیز که زنی معتاد به ماده مخدر شیشه است، درباره نحوه سرقت‌هایش گفت:

«پس از ورود به بیمارستان، بر بالین بیمارانی که بیهوش بودند حاضر شده و تلفن‌همراه آنها را سرقت می‌کردم. همچنین زمانی‌که پرستاران حواس‌شان جمع نبود، لوازم پزشکی مانند دستگاه فشارخون، زنگ خطر و تلفن‌همراه را به سرقت می‌بردم و درآمد حاصل از فروش اموال مسروقه را صرف خرید مواد مخدر می‌کردم.»

*** سرقت از باشگاه بیلیارد توسط مربی بیلیارد
مربی بیلیارد با اعتمادسازی صاحبان باشگاه‌ها دست به سرقت میلیونی از باشگاه‌های بیلیارد زد. سرهنگ رضا قاسمی، رئیس کلانتری ۱۳۸ جنت آباد گفت: «چندی قبل پرونده‌هایی مبنی بر سرقت از باشگاه‌های بیلیارد در غرب تهران به کلانتری ارجاع شد که تیم ویژه‌ای از ماموران برای دستگیری سارقان تشکیل و تحقیقات را آغاز کردند.

ماموران در تحقیقات میدانی پی بردند که پسر جوانی که مربی بیلیارد است با جلب اعتماد صاحبان باشگاه‌های بیلیارد اقدام به سرقت از لوازم باشگاه‌های بیلیارد می‌کند. تیم پلیسی با به دست آمدن سرنخ‌های پلیسی موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای شدند و عصر یکشنبه ۲۲ فروردین ماموران سارق باشگاه‌های بیلیارد را در خیابان جنت‌آباد شمالی دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری به سرقت‌ها اعتراف کرد. ارزش آخرین سرقت ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.» این متهم ۳۳ ساله که در طرح رعد بازداشت شده است درباره ارتکاب جرمش می‌گوید:« مربی بیلیارد هستم، شاگرد هم داشتم اما یک بار از یک باشگاه سرقت کردم و دیگر سرقت عادتم شد.»

او به عنوان مربی بیلیارد اعتماد صاحبان باشگاه‌ها را جلب می‌کرد و دست به سرقت اموال باشگاه مخصوصا بیلیارد که قیمت بالایی دارد می‌زد. او درباره نحوه سرقت نیز می‌گوید:« به صاحبان باشگاه می‌گفتم که شاگرد خصوصی دارم و آنها با توجه به اعتمادی که به من دارند کلید را به من می‌دادند و من هم با ۴ مالخر وارد باشگاه می‌شدیم و وسایل باشگاه بیلیارد را به سرقت می‌بردیم. با این که ظرف دو هفته از هر شاگردم ۷ تا ۱۰ میلیون برای آموزش می‌گرفتم اما دست به سرقت زدم!»

کدخبر: ۳۸۳۴۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر