کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۳۷۲
تاریخ خبر:

بازداشت آزارگر دو پسر فال‌فروش

روزنامه هفت صبح | چند روز پیش یکی از چهره‌های اینستاگرامی در یک حرکت غیراخلاقی ویدئویی را منتشر کرد که از کودکان کار می‌خواست عمل شنیعی را کنار خیابان انجام دهند و او فیلم بگیرد. این شخص کودک‌آزار داخل خودروی لاکچری‌اش نشسته بود و به بهانه مختصر پولی، بچه‌های خردسال را تشویق به انجام این کار می‌کرد.

مشابه این رفتار را قبلا هم دیده بودیم که بعضی پولدارهای نوکیسه کودکان کار را دستمایه جذب فالوئر و چند لایک قرار می‌دادند؛ مثل شخصی که در خیابان این بچه‌ها را دنبال خودرویش می‌دواند تا پول به آنها بدهد یا پسری که یک کودک زباله‌گرد را داخل سطل انداخت. به‌هرحال این ماجرای اخیر هم باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد تا اینکه شخص هنجارشکن با انتشار یک ویدئوی جدید مجبور به عذرخواهی شد.

در این فاصله البته شاهین صمدپور که قبلا گزارشگر بعضی برنامه‌های اجتماعی تلویزیونی بود و حالا تبدیل به یک چهره اینستاگرامی شده، این ویدئو را در صفحه‌اش به صورت سانسورشده منتشر کرد و خواستار بازداشت این فرد شد. شخص آزارگر سروش.خ نام دارد و در زمان انتشار این ویدئوی زننده ۶۸۰۰نفر فالوئر داشت و بعد هم که صفحه او از دسترس خارج شد.

در قسمت بیو این پیج نوشته شده بود که او واردکننده رسمی دو برند معروف لوازم خانگی است، اما پدرش هم به دلیل رکورددار بودن در عمل خیرخواهانه اهدای خون، برای رسانه‌ها فرد شناخته‌شده‌ای است. الان چندین صفحه هم به اسم این فرد بعد از این ماجرا ساخته شده که جعلی هستند و در چنین مواقعی که خبری در جامعه داغ می‌شود، هستند اشخاصی که اینطوری می‌خواهند از شرایط سوءاستفاده کنند.

نکته بعدی اما اینکه دیروز خبر رسید فرد خاطی دستگیر شده است. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این موضوع توضیح داد: «در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر اینکه مردی، دو کودک کار (فال‌فروش) را بازیچه تفریح و خنده خود قرار داده بود و انتشار فیلم و بازنشر دادن آن در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران فضای مجازی سبب تشویش اذهان عمومی شده بود، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس فتا وارد عمل شدند.

در تحقیقات پلیسی هویت واقعی متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی روز گذشته مرد کودک‌آزار در مخفیگاهش دستگیر شد. کودک‌آزاری به هر شیوه و با هر انگیزه‌ای ممنوع است و مرتکب، به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهد شد.» شکل ماجرا ممکن است یادآور ماجرای وحید خزایی باشد که از کشور فرار کرد و با هنجارشکنی‌های بعدی فالوئر جذب کرد یا جوانی که اخیرا به مردم مازندران توهین کرد و بازداشت شد.

کدخبر: ۳۵۹۳۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر