کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۴۴۴۱
تاریخ خبر:

بازتاب گرانی‌های اخیر در خطبه‌های نمازجمعه سراسر کشور

مسائل اقتصادی مربوط به افزایش قیمت نان، روغن و ماگارونی در روزهای گذشته بازتاب‌های زیادی در جامعه پیدا کرد طوری که امروز در جریان برگزاری فریضه نمار جمعه هم اشاراتی به این موضوع انجام شد.

خطیب جمعه بیرجند: دولت با جدیت به انتظارات معیشتی مردم بپردازد

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز جمعه ۱۶ اردیبهشت در خطبه‌های این هفته بیرجند اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، مردم انتظاراتی در حوزه معیشت دارند که دولت باید به آن بپردازد و مطمئنا مردم هم از این دولت با قوت حمایت خواهند کرد. مردم از ابتدای انقلاب همیشه پشتیبان دولت‌ها بوده و اکنون نیز حامی دولت هستند.

خطیب جمعه قزوین: دولت رئیسی، گرفتار مین‌گذاری دولت گذشته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خضری گفت:دولت سیزدهم امروز باید ۹۰ درصد تصمیماتش را بین بد و بد دیگر داشته باشد و این همان مین‌گذاری دولت گذشته است. در چنین شرایطی که تاب‌آوری مردم کم شده و قاچاق آرد ۲۰۰۰ برابر شده دولت باید برای قیمت آرد و گندم که یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود، تصمیمی می‌گرفت؛ این تصمیم یا منجر به تورم می‌شد یا خروج سرمایه از کشور را در پی داشت؛ یعنی دولت باید بین دو تصمیم بد یکی را انتخاب می‌کرد.بنابراین گرانی آرد که منجر به تورم شده و اقشار محروم و مستضعف را دچار چالش کرده به این دلیل است که دولت می‌خواهد با دلالی‌های آرد و گندم مقابله کرده و مانع از خروج این سرمایه عظیم از کشور شود.

امام جمعه ارومیه: دولتمردان با مردم شفاف سخن بگویند

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: هر اقدامی در زمینه اقتصاد و معیشت باید همراه با تبیین دقیق و درست باشد تا در جامعه مورد پذیرش واقع شود. نباید شوک وارد شده به جامعه را پس از فشار بر روی مردم التیام داد، این سبب شکستن قشر آسیب‌پذیر و مستضعف می‌شود مسئولان باید به تبیین دقیق و درست موضوع توجه کنند. مردم ایران اسلامی از ۴۰ سال پیش در برابر تحریم و فشار اقتصادی ایستاده‌اند و یقینا این عزت و اقتدار همچنان ماندگار است. تنها مشکل در بخش اقتصاد، نبود تبیین و روشنگری است که باید رعایت شود.

خطیب جمعه سمنان: گرانی‌ها مردم را در شرایطی سخت قرار داده

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد گفت: شرایط اقتصادی کشور این روزها بسیار خاص شده است ولی دولت باید با مردم سخن بگوید و مسؤولان دولتی به جامعه درباره تصمیمات اقتصادی توضیح دهند تا شرایط درک شود. باید با استدلال‌های قوی و منطقی، تلاش کرد تا در طرح‌های اقتصادی زمینه باور مردمی فراهم شود و آنها با برنامه‌های دولت همراه شوند. اگر دولت تصمیمی در بخش اقتصادی دارد، لازم است تا با یارانه‌های جبرانی، از دغدغه‌های مردم بکاهد و مشکلات آن دسته از افرادی را که از این طرح‌های تأثیر می‌پذیرند، از میان بردارد.

خطیب جمعه قم : سران سه قوه قیام کنند و تصمیمات قاطعی بگیرند

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز توطئه‌ اصلی دشمن، فشار اقتصادی به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آنها است، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های حاکمیتی و مسئولان برای خنثی کردن این توطئه دشمن تلاش بی‌وقفه کنند. سران محترم قوا و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی‌ به ناهنجاری‌های اقتصادی و رفع موانع و آسیب‌ها قیام کرده و تصمیمات قاطعی گرفته و اجرایی کنند و اخلالگران اقتصادی را با اشد مجازات به جای خودشان بنشانند.

خطیب جمعه تهران: رنج‌های اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های گذشته است

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، گفت: باید به طور شفاف برای مردم توضیح داده شود که رنج‌های اقتصادی امروز نتیجه ناگریز و قطعی سیاست‌های اقتصادی دهه‌های گذشته است. برون رفت از این تنگناهای نیازمند برنامه، اعتماد ملت به دولت، و عزم و اراده راسخ برای تحول است. بدون تردید سیاست پولی کشور باید اصلاح شود. سیاست چاپ، نشر و توزیع گسترده پول تأثیرات از عوامل اصلی رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی است. سیاست پولی انبساطی، استقراض از سیستم بانکی گره‌گشای مشکلات بود و می‌توانست نرخ رشد بلندمدت را افزایش دهد، هیچ کشوری با مشکلات اقتصادی رو به رو نبود. باید از طریق منبرهای رسمی و رسانه ملی برای مردم توضیح دهند که سیاست نرخ رشد پول در سطح محدود می‌تواند نقش موثری در مهار تورم داشته باشد. سیاست مالی یعنی تعیین مخارج دولت. مخارج دولت مهم ترین ابزار سیاست مالی است. بدون تردید می‌توان اذعان کرد که در طول دهه‌های اخیر سیاست مالی در تأمین ثبات اقتصادی ناتوان بوده است. این سیاست‌ها باید تجدیدنظر شود. دولت این موضوع را در دستور کار قرار داده اما باید برای مردم هم توضیح دهید.

کدخبر: ۴۵۴۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • a1

    مردم تا کی چشم انتظار روزهای آرام باشن چ را وقتی میدانید مملکت خرابی اقتصادی داره وعده‌های پوچ میدهید

  • _user_1561007615

    عکسی که شما گذاشتید، عالیه. زنده باد. خل اقیت همیشه عالیست

  • Sanama

    یه عمره همش دروغ