کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۲۴۱
تاریخ خبر:

بازتاب سوت‌های گلاره ‌و ‌زری ‌‌در فوتسال مردان

روزنامه هفت صبح | حضور دو داور زن ایرانی در مسابقات فوتسال مردان مقدماتی جام جهانی بازتاب‌های خاص خود را داشته است. در مهم‌ترین آنها، گلاره ناظمی چهارشنبه هفته پیش داور بازی بین دو تیم فوتسال لبنان و ویتنام در امارات بود. بازی حساسی که برنده آن می‌توانست به مسابقات جام جهانی صعود کند. به خاطر همین هم با اینکه چهار روز از آن بازی گذشته، حاشیه‌های آن ادامه دارد. چه حاشیه‌هایی؟ توضیح می‌دهم.

بازی ابتدا یک بر صفر به نفع لبنان در حال برگزاری بود. بعد از اینکه یک عضو تیم ویتنام از سد مدافع لبنانی عبور کرد و گل تساوی را وارد دروازه لبنان کرد، مدافع لبنانی با شبیه‌سازی خود را به زمین زد. او به نوعی می‌خواست نشان بدهد که دست بازیکن ویتنامی به صورت او برخورد کرده است؛ این اتفاق دقیقا مقابل چشمان گلاره ناظمی داور ۳۹ ساله ایرانی رخ داد ولی داور زن ایرانی تصمیم به ادامه بازی گرفت.

این تصمیم ناظمی که خب باعث شد تا همان توپ به گل تساوی تیم ملی ویتنام بدل شود و آنها با تفاضل گل برابر و فقط به لطف گل زده بیشتر نسبت به لبنان جواز صعود به جام جهانی را به دست آورند. این سوت نزدن ناظمی به شدت باعث اعتراض لبنانی‌ها چه در زمین مسابقه و چه در خارج از زمین شد.

از آن روز لبنانی‌ها گلاره ناظمی را مقصر حذف تیم خود ‌دانستند اما بازبینی صحنه نشان می‌دهد که داور ایرانی به خوبی توانسته با تمرکز بالا سرنوشت پنجمین سهمیه قاره آسیا در جام جهانی فوتسال پیش‌رو را رقم بزند.گلاره ناظمی خودش هم بعد از این بازی مصاحبه کرده و گفته تشخیصش درست بوده است. علاوه بر گلاره ناظمی، ابراهیم مهرابی‌ افشار هم دیگر داور‌ ایرانی بود‌ که در صحنه حضور داشت‌.

علاوه بر این دو داور، هفته پیش زری فتحی هم برای قضاوت در مسابقات انتخابی جام جهانی فوتسال مردان در قاره آسیا به امارات متحده عربی رفت. فتحی اولین قضاوت خودش را در این تورنمنت، دوم خرداد داشت. از قضا این بازی هم باز بین ویتنام و لبنان بود. البته او سابقه داوری فوتسال زنان جام ملت‌های اروپا را هم همین سال گذشته داشته است ولی در کنار داوری معلم ورزش است و در مقطع ابتدایی کار می‌کند.

گلاره ناظمی پیش از این تجربه قضاوت بازی‌های فوتسال جام باشگاه‌های جهان مردان ۲۰۱۹ تایلند و جام ملت‌های فوتسال زنان اروپا ۲۰۱۹ پرتغال را هم داشته است. او علاوه بر داوری، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر زنان هم است. این برای اولین‌بار بود که از سوی AFC به او اعتماد شد و قضاوت تورنمنتی در سطح مقدماتی ورود به جام جهانی آن هم در حوزه مردان را برعهده گرفت.

نام او امسال هم برای دومین سال پیاپی در جمع داوران برتر فوتسال جهان قرار گرفت. این اولین‌بار نیست که گلاره ناظمی و زری فتحی با هم قضاوت بازی‌ها را برعهده دارند.به غیر از بازی‌های فوتسال زنان در ایران،آنها همچنین برای دیدار دو تیم اسپانیا و روسیه در مرحله نیمه ‌نهایی جام ملت‌های فوتسال زنان اروپا سوت زده‌اند.

کدخبر: ۳۹۳۲۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر