کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۱۴۲
تاریخ خبر:

ایرانی‌ها بیشتر چه یخچال فریزری خریداری می‌کنند؟

روزنامه هفت صبح | یخچال فریزر بازار بزرگی دارد؛در ساده‌ترین حالت خریدار باید انتخاب کند از میان یخچال‌های ساده بالا و پایین، یخچال‌های سایدبای‌ساید و یخچال‌های دوقلو به‌کدام مدل بیشتر نیاز خواهد داشت.کسی که تصمیم گرفته بر اساس ترند سال‌های قبل برای خانه‌ یک یخچال سایدبای‌ساید کره‌ای خریداری کند ممکن است با شنیدن قیمت‌ها دود از سرش بلند شود.

یک دستگاه ساید مدل SXB550 ال‌جی را الان فروشنده‌ها با قیمت ۸۰میلیون تومان پیشنهاد می‌دهند. مدل‌های همرده سامسونگ همین قیمت فروخته می‌شوند چون قیمت‌ها خیلی روند مشخصی ندارند خرید چنین یخچالی از برندهای کره‌ای می‌تواند با بودجه ۵۰ تا ۶۰میلیون تومان هم امکان‌پذیر باشد.

ارزان‌ترین از این یخچال‌های ساید برند دوو را داریم که البته لابد دیگر تا الان متوجه شده‌اید در ایران تولید می‌شوند و برادر خوانده برند اسنوا هستند.محصولاتی که از خط تولید این کارخانه ایرانی بیرون می‌آیند به‌فراخور کیفیت و رتبه کیفی نام دوو یا اسنوا را روی خود می‌بینند. عجیب اینکه در بازار خریداران هنوز هم برای لوگوی دوو راحت‌تر حاضر می‌شوند دست به‌جیب ببرند.

گران‌ترین ساید‌بای‌ساید‌های دوو را فروشنده‌های غیررسمی نهایتا دور و بر ۵۳میلیون تومان می‌فروشند اما مدل‌های دیگر وجود دارند که می‌توانند ۱۰میلیون تومان ارزان‌تر باشند. درحالی که گران‌ترین ساید اسنوا ۴۸ تا ۴۹میلیون تومان است و اگر خیلی روی خرید ساید اصرار داشته باشید می‌توانید با ۲۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان ارزان‌ترین مدل‌های اسنوا را بخرید.

تا از بحث سایدبای‌سایدها خارج نشده‌ایم باید به این نکته اشاره کنیم که احتمالا ارزان‌ترین یخچال ساید ایرانی به برند پاکشوما تعلق دارد.آنها مدل P190S را حدود ۲۰میلیون تومان می‌فروشند.این مدل در ظاهر شبیه سایدها به‌حساب می‌آید،کابین بزرگی و چهار در دارد اما خبری از یخساز و آبسرد‌کن اتوماتیک یا در کوچک بار نیست.

درست مثل سایدهای ارزانقیمت ایکس ویژن، کندی و جی‌پلاس که دقیقا همین مشخصات را دارند و قیمت‌شان بین ۲۰ تا ۲۱میلیون تومان است. نکته بامزه این است که پاکشوما مدل مدل P190S را با برندهای زیرمجموعه خود یعنی کندی و زیرووات هم تولید می‌کند.اولین سایدبای‌ساید واقعی که به یخساز اتوماتیک و دستگاه‌ آبسردکن مجهز است،توسط برند امرسان تولید شده و برای خرید آن باید حدود ۲۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان پول بدهید.

هیوندای، آر تی سی، بکو، وسن پوینت، دیپوینت و هیتاچی دیگر برندهایی هستند که می‌توانید از آنها یخچال سایدبای‌ساید بخرید اما اگر خیلی روی ساید بودن یخچال جدید اصرار ندارید ممکن است بتوانید با بودجه‌ای کمتر محصولی بخرید که گنجایشی به‌همان اندازه دارد.ارزان‌ترین یخچال دوقلوی بازار ۱۷میلیون می‌ارزد اما برحسب امکانات و قابلیت‌ها می‌توانید بازار را تا رسیدن به حدود ۶۰میلیون تومان پیش بروید.این قیمت متعلق به یک یخچال دوقلوی سامسونگ است.

یخچال فریزرهای ساده که از آنها به‌عنوان یخچال بالا و پایین هم یاد می‌شود، هنوز هم ساده‌ترین انتخاب هستند. BFN20D محصول امرسان احتمالا ساده‌ترین و ارزان‌ترین انتخاب است. آن را حدود هشت میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌فروشند اما ظاهر زیادی ساده و گنجایش آن قطعا می‌تواند بخشی از مشتری‌ها را پس بزند. موضوع اصلی گنجایش این یخچال است که تقریبا برای یک خانواده دونفری مناسب خواهد بود. دیپویت T7، دوو D2BF، جی پلاس J505 و پاکشوما مدل P230S گران‌تر هستند اما مشکل گنجایش را تا حدود زیادی پوشش می‌دهند.

* نظر هفت‌صبح: بررسی بازار نشان می‌دهد مردم برای خرید یک یخچال بالا و پایین نهایتا بودجه هشت تا ۱۰میلیون تومان را در نظر گرفته‌‌اند.به‌ یخچال‌های سایدبای‌ساید ۳۰میلیون تومانی اعتماد می‌کنند و البته بعضی‌ها هم مقهور ظاهر عجیب و غریب BFN20D321 محصول امرسان می‌شوند. امرسان، اسنوا (دوو) فعلا برنده‌های بازار یخچال به‌حساب می‌آیند.

کدخبر: ۳۷۸۱۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر