کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۹۲۴
تاریخ خبر:

بازار موبایل در سراشیبی قیمت

روزنامه هفت صبح، گروه بازار |‌ دلار از بهمن ماه در تله افتاده و مثل مرغ پرکنده مدام بین ۲۴هزار تومان و ۲۵هزار تومان در رفت‌و‌آمد است.در چنین وضعیتی بازار موبایل که غلام حلقه‌به‌گوش دلار به‌حساب می‌آید،دچار سرگیجه می‌شود.با این حال موبایل‌فروش‌ها نمی‌توانند موجودی انبارهایشان را زیاد از حد پیش خودشان نگه‌دارند چون خیلی‌هایشان تا وقتی تازگی دارند برای مصرف‌کننده جذاب به‌نظر می‌رسند.پس همین که تب‌و‌تاب بازار افت کرد، به‌سختی می‌توان گوشی‌های موبایل را آب کرد.

صدالبته که استثناهایی هم وجود دارد. به‌عنوان مثال سری گلکسی A مهره‌مار دارد و برای بعضی‌هایشان بعد گذشت یک سال و نیم هنوز خریدار پیدا می‌شود. با این حال تقاضا که پایین می‌آید،دیگر مهم نیست کدام گوشی را در انبارهایتان دارید باید دست به‌هرکاری بزنید تا آنها را بفروشید. از اینجا به بعد زور عامل تقاضا بر اثر قیمت دلار می‌چربد و شاهد کاهش قیمت موبایل در بازار خواهیم بود.

خرسندیم به اطلاع شما برسانیم از مجموع ۵۲‌گوشی پرفروش بازار،در هفته گذشته دقیقا ۲۶مدل کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.گلکسی A01 Core محصول سامسونگ ۲۷۰هزار تومان و Y6s از هوآوی ۲۵۰هزار تومان نسبت به روز اول هفته گذشته یعنی شنبه ۲۱فروردین‌ماه ارزان شده‌اند. نیمی از گوشی‌های پرفروش سامسونگ، شیائومی و هوآوی هم کاهش قیمت داشتند هرچند افت قیمت در بین مدل‌های پرچمدار آنچنان چشمگیر نیست.

*** گوشی‌های سامسونگ؛ افزایش ۲۵۰ هزار تومانی گلکسی A51
گلکسی A01 Core یکی از ارزان‌ترین انتخاب‌ها در میان گوشی‌های پرفروش سامسونگ محسوب می‌شود.این محصول در پایان هفته چهارم فروردین با کاهش ۷۰هزار تومانی و قیمت یک میلیون و ۹۶۰هزار تومان قابل خریداری بود.در بین دیگر گوشی‌های ارزان‌قیمت، Galaxy A01، مدلی که حدود یک سال و نیم از عرضه آن در بازار می‌گذرد، بیشتر از همه کاهش قیمت را تجربه کرد.

Galaxy A01 این هفته ۲۷۰هزار تومان از ارزش خود را از دست داد تا مشتریانش با پرداخت دو میلیون و ۶۹۹ هزار تومان موفق به خرید آن شوند.گلکسی A51 به‌واسطه محبوبیت بالا تحت هر شرایطی امکان گران شدن دارد. مدل ۶۴ گیگابایتی از این محصول روز شنبه شش میلیون و ۶۴۰ هزار تومان قیمت داشت، اما روز پنجشنبه شش میلیون و ۸۹۰ هزار تومان فروخته شد.

گلکسی M51 هم که بخش قابل توجهی از شهرت خود را مدیون باتری قدرتمند هفت هزار میلی آمپری است، ۳۴۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و از ۹میلیون و ۱۰۹هزار تومان به ۹ میلیون و ۴۴۹هزار تومان رسید.Galaxy Note 20 Ultra، Galaxy S20 Plus و Galaxy S21 Ultra هم که از مدل‌های پرچمدار سامسونگ به‌شمار می‌روند،بدون تغییر در بازار حضور داشتند. در مجموع نیمی از مدل‌های پرفروش سامسونگ این هفته کمتر از ۱۰۰هزار تومان نوسان قیمت داشتند و اکثر مدل‌های پرفروش کم‌وبیش ارزان شدند.

*** گوشی‌های شیائومی؛ افزایش ۱۰۰ هزار تومانی Redmi Note 8 Pro
Redmi Note 8 Pro در میان گوشی‌های نسبتا ارزان‌قیمت شیائومی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و روز پنجشنبه با رقم پنج میلیون و ۷۹۹ هزار تومان معامله شد. Redmi Note 9 Pro هم دقیقا به همین میزان گران شد و خریداران آن آخرین روز هفته حدود شش میلیون و ۴۹۹ هزار تومان پرداخت کردند.

جدول تغییر قیمت گوشی‌های شیائومی در هفته چهارم فروردین مشخص می‌کند که مدل‌های پرفروش این برند، روز‌های آرامی را پشت سر گذاشتند. اگر یکی دو مدل از گوشی‌های پرچمدار را فاکتور بگیریم، تغییر قیمت دیگر محصولات فراتر از ۱۰۰ هزار تومان نبوده است.
Mi 10 5G یکی از همان مدل‌های پرچمدار است که با افزایش ۴۰۰هزار تومانی، ۲۰میلیون و ۸۹۹هزار تومان قیمت خورد. Mi 10 Lite 5G نیز که روز شنبه ۹میلیون و ۷۷۵هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود، روز پنجشنبه حدود ۹میلیون و ۶۳۵ هزار تومان به‌فروش رسید.

*** گوشی‌های هوآوی؛ کاهش ۲۵۰ هزار تومانی Y6s
Y6s یکی از معدود مدل‌های پرفروش هوآوی است که این هفته تغییر قیمت محسوسی را به‌ثبت می‌رساند. محصولی که از اواخر سال ۹۸ در بازار ایران دیده شد و این هفته با کاهش ۲۴۹ هزار تومانی، به قیمت چهار میلیون و ۱۹۹ هزار تومان رسید. میزان تغییر قیمت مدل‌های پرفروش هوآوی، نشان از هفته آرام موبایل در بازار دارد. از ۱۳ گوشی پرفروش، ۱۰مدل حتی به اندازه ۵۰ هزار تومان هم دستخوش تغییر نشدند. آنر ۹X در این میان، بیشتر از دیگر گوشی‌ها گران شد. این موبایل روز شنبه چهار میلیون و ۸۸۸ هزار تومان قیمت داشت و روز پنجشنبه، با رقم پنج میلیون و ۴۴ هزار تومان خرید و فروش شد.

کدخبر: ۳۸۳۹۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر