کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۴۸۵
تاریخ خبر:

بازار سکه و طلا گوش‌ به‌زنگ اخبار گراند هتل

روزنامه هفت صبح | مذاکرات ایران و طرف‌‌‌‌های خارجی برجام در گراند هتل شهر وین،پایتخت اتریش جریان دارد و اگرچه هنوز مشخص نیست چه اتفاقاتی خواهد داشت اما بازار طلا و ارز در داخل کشور بیشترین تاثیر را از اخبار سیاسی خواهند پذیرفت. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید از اواسط هفته گذشته قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در داخل افزایش پیدا کرده .

اما با وجود بالا و پایین شدن نرخ ارز و قیمت انس جهانی، در روزهای پایانی هفته شاهد ریزش قیمت‌ها بودیم.محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفته روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ با قیمت ۱۷۰۰دلار انس جهانی سال به پایان رسید اما در اوایل هفته‌ای که گذشت، قیمت انس جهانی به ۱۷۳۱دلار رسید.ب

اتوجه به ثبات قیمت در بازار جهانی نرخ ارز نیز از ثبات نسبی برخوردار بود در اواسط هفته، مسائل هسته‌ای ایران و نشست وین، مجدد روی نرخ ارز در داخل تاثیر گذاشت و برای ساعاتی نرخ ارز رشد کرد.به‌گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران همین افزایش نرخ ارز به انضمام افزایش قیمت جهانی طلا سبب شد قیمت سکه برای ساعاتی تا ۱۱میلیون تومان افزایش پیدا کند .

اما باتوجه به نتایج نشست وین، قیمت ارز کاهش پیدا کرد.در پایان هفته هم به سبب شاخص‌های اقتصادی آمریکا، مجددا شاهد افزایش قیمت انس جهانی بودیم ‌طوری‌که به‌طور متوسط در هفته گذشته افزایش ۱۳دلاری قیمت جهانی را مشاهده کردیم و قیمت هر انس جهانی از ۱۷۳۱ به ۱۷۴۴لار افزایش پیدا کرد.

پنجشنبه که روز پایانی هفته بود، قیمت ارز یک‌بار دیگر کاهش پیدا کرد.از سوی دیگر رکود در بازار و نبود تقاضا، به‌ویژه برای قطعات کوچک‌تر همچون نیم‌سکه،ربع سکه و سکه‌های یک گرمی سبب شد کاهش بیشتری در قیمت‌ها شکل بگیرد.البته لازم به ذکر است که در حقیقت تنها شاهد کاهش حباب قیمت‌ها هستیم چون همانطور که اشاره شد قیمت جهانی طلا ۱۳دلار افزایش داشته است.

کشتی‌آرای می‌گوید حباب نیم‌سکه و ربع سکه هرکدام حدود ۲۵۰هزار تومان کاهش پیدا کرده و الان می‌توان گفت حباب سکه از حدود ۶۰۰ هزار تومان در روزهای پایانی سال، در هفته گذشته به حدود ۳۵۰هزار تومان رسیده است.با توجه به‌اینکه تعطیلی بازارها در هفته پیش‌رو به‌خاطر تشدید محدودیت‌های کرونایی ادامه پیدا می‌کند، می‌توان انتظار داشت که نوسان قیمت‌های جهانی، نرخ ارز و اخبار سیاسی روی قیمت انواع سکه و خود طلا تاثیرگذار باشد.

صبح امروز بازار درحالی فعالیت نیمه‌رسمی خود را آغاز می‌کند که هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و۶۲هزار تومان قیمت دارد.سکه تمام بهار آزادی به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزارتومان رسیده و ارزش نیم‌سکه و ربع سکه به‌ترتیب شش میلیون و ۴۵۰هزار تومان و چهار میلیون و ۵۰هزار تومان برآورد می‌شود.

کدخبر: ۳۸۲۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر