کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۹۳۵
تاریخ خبر:

بازار داغ فورد اکو اسپرت در آمریکا

روزنامه هفت صبح | بازار اس‌یووی‌های ساب‌کامپکت در شهرهای شلوغ آمریکا به شدت گرم است‌ اما این بازار جذاب مثل میدان مینی می‌ماند که در آن اعتبار برند چندان اهمیتی ندارد. مثلاً فورد می‌تواند تا مدت‌ها با فروش بالای موستانگ فخرفروشی کند اما در این بخش از بازار همواره چشم حسرت به موفقیت سوبارو کراس‌ترک، مزدا CX30، هوندا HR-V و تویوتا CH-R دوخته است. میانگین ۶۰ هزار دستگاه فروش شاید به صورت عادی بد نبوده و حتی یک موفقیت در بازاری رقابتی تلقی شود.

اما نه زمانی که سوبارو کراس‌ترک در زمین خانگی فورد فروش ۱۱۴ هزار دستگاهی را به ثبت رسانده و دل مشتریان هموطن دیترویت‌نشین را برده است! معمولاً سایت‌های دلالی خودرو در آمریکا نظر چندان مثبتی نسبت به فورد اکواسپرت ندارند و توصیه می‌کنند که مشتریان گزینه‌های دیگر را امتحان کنند‌اما کارویل در یکی از بررسی‌های اخیرش به سراغ نمونه نیمه‌فول اکواسپرت (تیپ SE) رفته و نقاط قوت و ضعفش را به صورت منصفانه کشف کرده است.

*** نقاط قوت
۱-ظاهر زیبا: اکواسپرت حتی پس از مدت‌ها حضور در بازار، خوش‌تیپ‌ترین چهره در شاسی‌بلندهای با طول زیر چهار متر را دارد. جلوپنجره مشبک آن، چراغ‌های جلو بزرگ تهاجمی، محفظه مه‌شکن به خوبی‌طراحی ‌شده، ستون C پیچ خورده، خطوط عضلانی و انعطاف‌پذیر - همه آن را به شخصیتی کاملاً عضلانی و آمریکایی تبدیل می‌کنند.

۲-رانندگی پویا: فورد را به رانندگی مطلوبش در جاده می‌شناسند. فرمان‌پذیری خوب اکواسپرت به همراه کیفیت رانندگی‌اش نقاط قوتی اثبات‌ شده‌اند. سرنشینان این خودرو دغدغه‌ای در جاده نخواهند داشت و اگر راننده‌ای باید ساعات بسیاری را پشت فرمان بگذراند، اکواسپرت برایش تبدیل به قفسی تنگ نخواهد شد.

۳- کابین جادار و خوش‌ساخت: در قسمت داخلی، کابین تمام مشکی کاملاً حس خوبی دارد. لازم به ذکر است که کابین اکواسپرت از سطح استحکامی برخوردار است که در بسیاری از کراس‌اوورهای جدیدتر یافت نمی‌شود. کیفیت پلاستیک می‌توانست بهتر باشد اما به هیچ وجه نشان‌دهنده قدیمی بودن کابین نیست. از نظر اقتصادی، کابین اکواسپرت با قرار دادن هر دکمه در جای درست و در دسترس از رقبا بهتر است. حتی فضای جلویی نیز با فضای مناسب سر و شانه کافی است.

*** نقاط ضعف
۱-نیاز به به‌روزرسانی‌های اساسی: این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که نسل کنونی اکواسپرت برای مدت طولانی در بازار حضور داشته و آخرین به‌روزرسانی عمده آن در سال ۲۰۱۷ ارائه شد است. بنابراین، با ورود رقبای جدید، اکواسپرت به شدت به یک به‌روزرسانی اساسی احتیاج دارد. در حقیقت، این تریم جمع‌و‌جورSE را نمی‌توان به عنوان یک به‌روزرسانی به حساب آورد.

۲- سواری خشک: در قیاس با رقبا، در اکواسپرت با کراس‌اووری مواجه خواهید شد که اگرچه سواری خوب و فرمان‌پذیری دارد اما خشکی‌اش وقتی آن را با یک رقیب کره‌ای مقایسه می‌کنید، نادیده‌گرفتنی نیست.

۳-شتاب آهسته: با پیشرانه یک لیتری سه سیلندر که تنها ۱۲۳ اسب بخار تولید می‌کند، نمی‌توان چندان به قدرت و شتاب اکواسپرت امید داشت. در واقع برخلاف ظاهر این خودرو که به غلط از آن وزن کم کابین برداشت می‌شود، اکواسپرت خودرویی به نسبت سنگین‌وزن است که نیاز به پیشرانه‌ای با حداقل ۲۰ اسب بخار نیروی اضافه دارد.

کدخبر: ۳۸۴۹۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر