کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۷۹۹
تاریخ خبر:

بازار داغ‌ شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | چند روز پیش مدیرکل دفتر نظارت بر تولید فیلم سازمان سینمایی اعلام کرد تا اطلاع ثانوی برای تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی مجوز صادر نمی‌شود. در توضیح این تصمیم هم آورده که تعداد مجوزهای صادر شده و سریال‌های درحال تولید و آماده توزیع بیشتر از ظرفیت و نیاز بازار است.

بعد از انتشار خبر عدم صدور مجوز برای سریال‌های نمایش خانگی، این شائبه به وجود آمد که محدودیتی در جریان است و از این به بعد می‌خواهند هر فصل فقط یک سریال در شبکه خانگی توزیع کنند اما عملا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. اگر به تعداد سریال‌های در حال توزیع، آماده برای توزیع، درحال تولید و سریال‌هایی که مجوز تولید دریافت کرده‌اند دقت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که محدودیتی درکار نیست و اتفاقا تعداد این سریال‌ها بسیار بالاست.

*** سریال‌های درحال توزیع
درحال حاضر دو سریال «دل» و «هم‌گناه» درحال توزیع در شبکه نمایش خانگی هستند. «دل» سریالی ۴۰ قسمتی است و این هفته قسمت بیست‌وهفتم آن توزیع شده. بنابراین ۱۳قسمت آن باقی مانده و توزیع آن تا آخر شهریور طول می‌کشد. فردا قسمت چهارم از فصل دوم سریال «هم‌گناه» توزیع می‌شود و هفت قسمت دیگر از آن باقی می‌ماند که تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت. پس در کل تابستان این دو سریال کماکان حضور دارند.

** سریال‌های آماده توزیع
علاوه بر «دل» و «هم‌گناه»، طبق زمان اعلام شده، سریال «موچین» به کارگردانی حسین تبریزی از روز چهارشنبه ۴ تیر توزیع می‌شود. این سریال در ۱۳ قسمت تولید شده و توزیع آن تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت. از طرف دیگر طبق آنچه در تبلیغات محیطی و اینستاگرامی اعلام شده، از این هفته به احتمال زیاد سریال «آقازاده» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی هم روانه شبکه نمایش خانگی می‌شود.

این سریال حدود ۲۶ تا ۲۸قسمت دارد و توزیع آن تا اواسط دی ماه ادامه خواهد داشت. در حال حاضر سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی هم آماده توزیع است و در صفحه اینستاگرام این سریال اعلام شده که «به‌زودی» به دست مخاطبان می‌رسد. پس طبیعتا در تابستان سریال «قورباغه» را هم در کنار سایر سریال‌ها خواهیم داشت.

*** در انتظار مجوز انتشار
علاوه بر سریال‌هایی که تکلیفشان برای توزیع در فصل تابستان روشن است، سریال «پیکسل» محمدحسین لطیفی هم از مدت‌ها قبل در ۲۶ قسمت تولید شده و فعلا تصمیمی برای زمان توزیع آن گرفته نشده است. «پیکسل» اولین سریال تعاملی ایران است که احتمالا در زمان توزیع با واکنش‌های جالبی روبه‌رو خواهد شد. اگر مجوز انتشار این سریال صادر شود، طول مدت توزیع آن شش ماه خواهد بود.

***درحال تولید
نیما اقلیما، کارگردان تازه‌کار سینما که این روزها فیلم «امیر» به کارگردانی او در شبکه نمایش خانگی توزیع شده، درحال تولید اولین سریالش برای شبکه نمایش خانگی است. این کارگردان بعد از نوروز، سریال «سیاوش» را کلید زده و میلاد کی‌مرام هم در این سریال با او همکاری دارد. با به پایان رسیدن تولید این سریال، یک گزینه حاضر و آماده دیگر در اختیار شبکه نمایش خانگی قرار خواهد گرفت.

*** سریال‌های دارای مجوز تولید
از سریال‌های درحال توزیع و آماده توزیع و درحال تولید که بگذریم، برای پنج سریال دیگر هم مجوز تولید صادر شده و بعضی از آنها به زودی وارد مرحله تولید می‌شوند. یکی از آنها سریال«جیران» به کارگردانی حسن فتحی است که در مرحله پیش تولید قرار دارد و به گفته‌ اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال، طبق برنامه‌ریزی از اواسط مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضبط آن آغاز می‌شود.

سریال «عاشقانه۲» به کارگردانی منوچهر هادی هم در مرحله انتخاب بازیگر قرار دارد. درحال حاضر حضور محمدرضا گلزار، هومن سیدی، حسین یاری و ساره بیات در این سریال قطعی شده است. حسین سهیلی‌زاده هم بعد از پایان «مانکن» اعلام کرد که قصد دارد سریال «ملکه گدایان» را برای نمایش خانگی کارگردانی کند. فیلمنامه این سریال توسط حامد افضلی و امین محمودی نوشته شده بود اما تولید آن به خاطر شیوع بیماری کرونا متوقف شد.

احتمالا این پروژه به زودی کلید خواهد خورد. سریال «خاتون» تینا پاکروان هم در مرحله انتخاب بازیگر قرار دارد و به زودی تولید آن آغاز می‌شود. در کنار این سریال‌ها، همایون اسعدیان هم بعد از دریافت مجوز، درحال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد. بابک کایدان فیلمنامه این سریال کمدی را می‌نویسد و هنوز خبری از زمان تولید سریال نیست.

*** مشخص بودن تکلیف ۱۲ سریال
درحال حاضر دو سریال در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند. تا همین چند روز آینده، دو تا سه سریال دیگر هم به جمعشان اضافه خواهد شد. درواقع تا پایان تابستان پنج سریال توزیع می‌شوند. دو سریال هم درحال تولید و در انتظار انتشار هستند. علاوه بر اینها، پنج سریال هم مجوز تولید گرفته‌اند و به زودی وارد مرحله تصویربرداری می‌شوند. بنابراین فعلا ۱۲ سریال درجریان تولید و توزیع هستند که این تعداد بالایی است. اگر تا مدت‌ها مجوزی به سریال‌های شبکه خانگی ندهند باز هم ذخیره زیاد است.

کدخبر: ۳۳۴۷۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر