کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۵۸۱
تاریخ خبر:

بازار‌ سوت ‌و ‌‌کور ‌لوکس‌های‌ ‌‌بالای یک میلیارد تومان

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | در حال حاضر در دومین دوره رکود بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ به سر می‌بریم که با دوره اول رکود در این بازار قدری متفاوت است. وقتی در اردیبهشت ‌ماه بازار معاملات خوابیده بود، بیشتر فعالان بازار چشم به رویکرد دولت جدید آمریکا نسبت به ایران و مذاکرات وین داشتند و منتظر توافق هسته‌ای بودند. اما الان در بازار شرایط به نحوی است که بیشتر مصرف‌کنندگان واقعی که می‌خواستند در سال ۱۴۰۰ خودرو بخرند، خودروی خود را خریده‌اند و تنها خودروهای با قیمت زیر یک میلیارد تومان و به‌خصوص زیر ۵۰۰ میلیون تومان هنوز بازار گرمی دارند.

البته افزایش قیمت‌ها نیز به این مسئله دامن زده است و خریدارانی که قصد خرید کراس‌اوورها و سدان‌های ارزان‌قیمت‌تر وارداتی نظیر هیوندای النترا، رنو تلیسمان و میتسوبیشی ASX را داشتند، به سمت خرید خودروهای مونتاژی چینی سوق داده شدند. در این بین مدت‌هاست که برخی از خودروها گوشه نمایشگاه‌ها جا خوش کرده‌اند و به‌رغم بارها آگهی ‌شدن در فضای مجازی خواهان ندارند. در این گزارش به سراغ چند گزینه از این خودروها در نمایشگاه‌های لوکس تهران رفته‌ایم.

‌ب.ام.و ۷۳۰ ال آی مدل ۲۰۱۷
در میانه تابستان ب.ام.و ۷۳۰ ال آی صفر توانست مرسدس بنز E200 را پشت سر بگذارد و تبدیل به یکی از گران‌ترین سدان‌های بازار ایران شود اما روی دیگر این سکه تعداد بالای سری هفت کارکرده مدل ۲۰۱۷ است که به دلیل اختلاف قیمت کم خود با نسخه صفر خواهان ندارند. مثلاً یکی از اتوگالری‌ها بیش از ۱۰ هفته است که یک نمونه مشکی‌رنگ از این خودرو را با ۲۷ هزار کارکرد برای فروش گذاشته و هنوز مشتری‌ای برای آن یافت نشده است! با قیمت شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی این خودرو در آخرین آگهی نیز بعید به نظر می‌رسد کسی به سراغش برود. گفتنی است ۷۳۰ ال آی صفر در تیپ پایه خود یعنی اینتلیجنت و در مدل ۲۰۱۷ حدود شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

‌تویوتا CH-R هیبرید مدل ۲۰۱۸
باورش کمی سخت است اما رکود دامنگیر کراس‌اوور خوش‌فروش تویوتا در ایران نیز شده است. معمولاً CH-R افت قیمتی زیادی ندارد و به همین دلیل نسخه‌های کم‌کارکرد آن بدفروش‌تر از نسخه صفر هستند. مدتی است که نسخه هیبرید این خودرو نیز به دلیل هزینه سنگین تعویض باتری کاهش فروش زیادی داشته است و خریداران به سراغ نسخه‌ بنزینی می‌روند. در نهایت باید گفت تیپ‌های لوآپشن و فول‌آپشن CH-R یعنی آیکون و استایل به مراتب خوش‌فروش‌تر از تیپ میدآپشن یعنی لانژ هستند که فاقد آپشن محبوب این کراس‌اوور ژاپنی یعنی سیستم صوتی JBL است.

‌مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴
تا همین چند وقت آخرین سری از مرسدس کلاس S واردشده به ایران که قیمتی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان دارد، ارج و قرب زیادی داشت اما مدتی است که اقبال به خودروهای گذرموقت افزایش داشته و اولین قربانی این تغییر نیز کلاس S مدل ۲۰۱۴ بوده است! در کنار لکسوس LX و مرسدس کلاس G، یکی از خودروهایی که گذربازها علاقه زیادی به آن دارند این نسل از کلاس S است که می‌توان با قیمتی به مراتب پایین‌تر آن را از کشورهای همسایه خرید و به‌صورت گذرموقت به ایران آورد.

کدخبر: ۴۲۰۵۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر