کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۸۹۳۷
تاریخ خبر:

این کی‌روش، کی‌روش ۴‌سال پیش نیست

روزنامه هفت صبح| از همان روزی که کارلوس کی‌روش برای جانشینی دراگان اسکوچیچ وارد ایران شد، نشانه‌هایی از تغییرات بزرگ و عجیب در رفتارهایش دیده می‌شد. حالا دیگر شکی نداریم که او تفاوت‌های زیادی با کی‌روش سال‌های 2014 تا 2019 دارد.

کی‌روش سابق
مرد پرتغالی را با دعواهایش با رئیس فدراسیون و مربیان باشگاه‌های لیگ‌برتری به یاد می‌آوریم. او در راه صعود به جام‌جهانی 2014 بارها با امیر قلعه‌نویی و زلاتکو کرانچار وارد چالش شد. به‌خصوص در فاصله یک ماه تا جام‌جهانی. در آن مقطع قرار بود اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی شروع شود.

اما استقلال و سپاهان درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بودند و کی‌روش انتظار داشت این دو تیم بدون ملی‌پوشان‌شان در آسیا بازی کنند اما طبیعی بود که قلعه‌نویی و کرانچار کوتاه نیایند. آنها با ملی‌پوشان‌شان در آسیا بازی کردند و کی‌روش هم در پاسخ به این بی‌اعتنایی چند بازیکن دو تیم را از فهرست تیم ملی خط زد. هر‌چند خیلی زود کوتاه آمد و آنها دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

بیشترین درگیری کی‌روش در فوتبال ایران با برانکو رخ می‌داد. کی‌روش پرسپولیسی‌های زیادی را به تیم ملی دعوت می‌کرد و توقع داشت برانکو بدون چانه‌زنی آنها را به‌طور کامل در اختیار تیم ملی قرار دهد. اما برانکو اصرار داشت که طبق قوانین فیفا فقط آنها را در فیفادی‌ها به کی‌روش تحویل بدهد، تا اینکه ماجرای اردوی دوبی پیش آمد.

در حالی که ملی‌پوشان پرسپولیس با تیم ملی در اردوی دوبی حاضر بودند، برانکو در یک مصاحبه عجیب با برنامه 90 مدعی شد که ملی‌پوشان این تیم هربار که از اردوهای تیم ملی برمی‌گردند اضافه وزن دارند! این مصاحبه به گوش کی‌روش رسید و او بدون معطلی پرسپولیسی‌ها را از اردو اخراج کرد و به تهران برگرداند!

سا‌ل‌ها بعد، کی‌روش در بحبوحه جام‌جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیای 2019، علیه پرسپولیسی‌ها، برانکو و مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم مصاحبه‌های تندی کرد و این رفتارها بود که باعث شد قراردادش پس از جام ملت‌ها تمدید نشود و او بعد از 8 سال کار در تیم ملی، ایران را ترک کند.

کی‌روش از بازیکنانی که علیه او مصاحبه می‌کردند هم کینه به دل می‌گرفت. شجاع خلیل‌زاده یک بار بعد از اینکه علیه او مصاحبه کرد مورد غضبش قرار گرفت و کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیای 2019 و با وجود آمادگی فنی و بدنی، هرگز او را به تیم ملی دعوت نکرد. سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی، مجتبی جباری و چند بازیکن دیگر هم بعد از اینکه برخلاف اصول کی‌روش عمل کردند دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندیدند و همین باعث شد تا خیلی از آنها برای همیشه با او دشمن بمانند.

کی‌روش فعلی
در سال 2022 اما انگار با یک کی‌روش متفاوت روبه‌رو هستیم. او که در جام‌جهانی 2018 یکی از گران‌ترین مربیان تورنمنت بود، این بار با مبلغی بسیار بسیار پایین‌تر با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته است. او همان کسی بود که قبل از تورنمنت‌های مهم، به خاطر کیفیت پیراهن تیم ملی جنجال به راه می‎انداخت.

برای برگزاری اردوها و تمرینات تیم ملی یک قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کرد و کفاشیان از ترس روبه‌رو شدن با او گاهی در محل کارش حاضر نمی‌شد اما کی‌روش ورژن 2022، دیگر حساسیت چندانی روی لباس‌های تیم ملی ندارد. حتی یک کلمه هم در این باره حرف نزده و همه فکر و ذکرش مشغول امور فنی تیم است.

او البته هنوز هم به دنبال برگزاری بهترین و منظم‌ترین اردوها و مینی‌کمپ‌ها و تمرینات برای شاگردانش است. در این یک ماه، ملی‌پوشان را در روزهای اول هفته از باشگاه‌ها گرفت و با آنها در پک تمرین کرد و برای اینکه باشگاه‌ها با او و تیم ملی همکاری کردند از آنها تشکر کرد. او حتی یکی از مینی‌کمپ‌ها را یک روز زودتر تعطیل کرد که این را هم در 8 سال دوره اول حتی یک بار انجام نداد.

او کمک به تیم ملی را وظیفه باشگاه‌ها و مربیان‌شان می‌دانست و اگر خللی در برنامه‌ها و تمرینات تیم ملی به وجود می‌آوردند و با او همکاری نمی‌کردند، به آنها لقب خائن می‌داد. کی‌روش در آخرین نشست خبری‌اش قبل از ترک ایران، آمادگی بدنی بازیکنان را هم حاصل کار و تمرینات آنها در تیم‌های‌شان دانست و در نهایت ناباوری از مربیان لیگ برتری تشکر کرد!

کی‌روش در سال 2022 کینه کهنه‌اش از شجاع خلیل‌زاده را هم فراموش کرد و او را به تیم ملی دعوت کرد. تصاویری هم از این دو نفر منتشر شد که نشان می‌داد رابطه آنها خوب است. جدیدترین مورد از خوش‌رفتاری‌های باورنکردنی کی‌روش هم به ماجرای استوری یحیی گل‌محمدی برمی‌گردد.

سرمربی پرسپولیس از بازیکنان تیم ملی انتقاد کرده بود و مدعی شده بود که در امتحان معرفت به آنها نمره صفر هم نمی‌شود داد. اگر کی‌روش همان آدم 4 سال پیش بود، ساعاتی بعد واکنش نشان می‌داد و خودش از خجالت یحیی درمی‌آمد‌ اما حالا خبر رسیده که او از بازیکنان تیم ملی خواسته تا واکنشی به استوری یحیی نشان ندهند تا ماجرا بیخ پیدا نکند. شاید باورتان نشود اما در سال 2022 او هرگز از کلماتی مثل مار و عقرب و … استفاده نکرده است!

کدخبر: ۴۸۸۹۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر