کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۲۱۸۳
تاریخ خبر:

این چند ستاره محبوب به قطر سفر ‌نمی‌کنند!

روزنامه هفت صبح | با اعلام لیست ارزیابی تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش، امیدهای چند ستاره برای حضور در جام‌جهانی ناامید شد. بعضی از این ستارگان چوب فصل گذشته ضعیف خود را می‌خورند و بعضی از آنها قربانی حضور رقبای هم‌پستی گردن‌کلفت شده‌اند. مهم‌ترین این ستاره‌ها را مرور می‌کنیم:

رضا اسدی: با وجود یک شروع رویایی و فوق‌العاده در تراکتور آن هم پس از یک فصل تلخ و پرحاشیه در پرسپولیس، او به اردوی ارزیابی تیم ملی دعوت نشده است. اسدی در این فصل یکی از بهترین‌های تراکتور بوده ‌. او 3 گل زده که دو تایش در دقایق 90 به بعد به ثمر رسیده و یکی از آنها باعث پیروزی تیمش شده است. اسدی البته جزو نفرات اولین فهرست کارلوس کی‌روش بود اما به اتریش نرفت. شاید یکی از دلایلی که باعث شد تا کی‌روش او را به اردوی ارزیابی دعوت نکند، نمایشش مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بود.

انتظار می‌رفت او در برابر تیم سابقش انگیزه بیشتری داشته باشد اما از او چیز خاصی دیده نشد و در نهایت نامش به فهرست ارزیابی راه پیدا نکرد. با توجه به حضور نفراتی مثل سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، مهدی مهدی‌پور و حتی روزبه چشمی در فهرست تیم ملی، به نظر می‌رسد اسدی برای رسیدن دوباره به پیراهن تیم ملی باید تا پایان جام‌جهانی صبر کند.

مهدی قایدی: ظاهرا یک فصل پرحاشیه و کم‌فروغ در امارات برای او به بهای از دست رفتن جام‌جهانی تمام شده است. او برای رسیدن به تیم ملی و شانس بازی در جام‌جهانی به استقلال برگشت اما آنقدر وقت نداشت که بتواند خودش را به عنوان یک ستاره به کی‌روش معرفی کند. در یکی دو بازی درخشید و به اردوی اول دعوت شد اما نتوانست راهی اتریش شود. در بازی‌های بعدی هم نمایش‌هایش به چشم نیامد و سرانجام به اردوی ارزیابی هم دعوت نشد.

او فقط در صورت درخشش متمادی می‌توانست توجه کی‌روش را به خود جلب کند که این اتفاق برایش رخ نداد. با توجه به حضور پرتعداد وینگرها در تیم ملی مثل علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی ترابی، محمد محبی و یکی دو بازیکن چندپسته دیگر که کی‌روش به شدت به آنها اعتقاد دارد، حتی مصدومیت احتمالی یکی دو نفر از این نفرات هم شانس قایدی را برای رسیدن به قطر افزایش نخواهد داد. او از حالا به بعد باید تمرکزش را روی رساندن خود به جام ملت‌های آسیا بگذارد.

سعید صادقی: در دوره اسکوچیچ به اردوی تیم ملی دعوت شد. بعد از رفتن مربی کروات، کی‌روش هم او را به اولین اردوی خود در تیم ملی دعوت کرد اما او را با تیم به اتریش نبرد. به نظر می‌رسید او هنوز این شانس را دارد که دوباره به اردوهای تیم ملی دعوت شود اما نامش در فهرست ارزیابی تیم ملی نبود و حالا او هم باید بپذیرد که رویای جام جهانی برای او هم به پایان رسیده است. صادقی هم احتمالا چوب بی‌ثباتی خود در نمایش‌هایش برای پرسپولیس را خورده است.

او از 8 بازی برای پرسپولیس فقط در یکی دو بازی خیلی خوب ظاهر شد و در سایر بازی‌ها یک بازیکن معمولی بود که نمایش‌هایش برای دعوت به تیم ملی کافی نبودند. پرسپولیسی‌ها معتقدند خط خوردن او از اردوی اتریش روحیه‌اش را پایین آورده ‌ اما واقعیت این است که او یکی از بی‌ثبات‌ترین بازیکنان تیمش بوده و نتوانسته خودش را به کی‌روش اثبات کند. در پست او هم بازیکنانی مثل سامان قدوس و چند وینگر هستند که خیال کی‌روش را راحت کرده‌اند.

دانیال اسماعیلی‌فر: او احتمالا یکی از مستحق‌ترین بازیکنان برای حضور در اردوهای تیم ملی است. در پرسپولیس نمایش‌های خوب و استانداردی داشته و اجازه نداده جای خالی رامین رضاییان به چشم بیاید. همچنین پس از سال‌ها پرسپولیس را صاحب یک مدافع راست خوب و مطمئن و سطح بالا کرده است. همه اینها برای دعوت شدنش به اردوی تیم ملی کافی به نظر می‌رسند اما او احتمالا چوب حضور دو مدافع راست آماده در فوتبال ایران را می‌خورد که کی‌روش به آنها اعتقاد دارد.

رامین رضاییان و صادق محرمی انتخاب‌های اول و دوم کی‌روش برای ترکیب اصلی تیم ملی هستند و با وجود آنها احتمالا جایی برای دعوت یک مدافع راست دیگر به اردوها نخواهد بود. ضمن اینکه ممکن است در نهایت کی‌روش این شانس را به یک مدافع جوان‌تر مثل صالح حردانی هم بدهد. در نهایت می‌توان اسماعیلی‌فر را شایسته‌ترین بازیکن جامانده از اردوهای تیم ملی دانست که با بدشانسی قربانی حضور دو رقیب گردن‌کلفت در پست خودش شده است.

محمدرضا اخباری: دروازه‌بان حالا دیگر باتجربه تراکتور، فصل قبل هم در این تیم خوب کار کرده بود و اگر نبود ممکن بود این تیم به لیگ یک هم سقوط کند. اخباری در فصل جدید هم خوب کار کرده و اوج کارش در بازی مقابل پرسپولیس بود که توانست 90 دقیقه دروازه‌اش را مقابل این تیم و یورگن لوکادیا بسته نگه دارد و حتی از روی نقطه پنالتی هم گل نخورد. شاید این نمایش در هر تیم ملی آسیایی دیگری به معنای دعوت به اردوها بود اما در پست او هم ترافیک زیادی وجود دارد.

علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده دو گلر سوگلی کی‌روش هستند و با وجود آنها لیست تیم ملی فقط به یک دروازه‌بان دیگر نیاز دارد که فعلا متعلق به سیدحسین حسینی است. دروازه‌بان استقلال امسال هم آماده است و دعوت شدنش به اردوهای تیم ملی اعتراض هیچ کسی را به دنبال نداشته. به جز او، پیام نیازمند هم هست که احتمالا اولویت بعدی کی‌روش خواهد بود و این یعنی اخباری حالاحالاها نمی‌تواند به حضور در تیم ملی، حتی در جام ملت‌ها امیدوار باشد.

کدخبر: ۴۸۲۱۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر