کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۱۲۰
تاریخ خبر:

این روحانی همه فن حریف را بشناسید

روزنامه هفت صبح، هانیه درویش | گفت‌وگو با بهلول حسینی، روحانی‌ای که در ورزش‌های رزمی مقام‌آور است، شنا، تیراندازی و سوارکاری می‌کند و در هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان البرز مشغول فعالیت است. آنچنان عادت نداریم روحانیون را در جایگاه‌های ورزشی ببینیم اما همین چند وقت پیش خبر از انتخاب یک روحانی به ریاست هیات بولینگ و بیلیارد استان خراسان رضوی به گوشمان خورد و حالا عکس‌های روحانی جوانی را می‌بینیم که سوار بر موتور سنگین در پیست در حال عرض اندام است.

در گفت‌وگو با او متوجه می‌شویم او همه چیز را با هم دارد؛ هم به فعالیت‌های دینی و فرهنگی مشغول است و هم ید طولایی در رشته‌های مختلف ورزشی از کودکی تا حال دارد. با او که حالا مسئول کمیته فرهنگی هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان البرز است گفت‌وگو کرده‌ایم تا محرز شود روحانیت هیچ منافاتی با ورزش ندارد.

*** در رشته‌های ورزشی مدال آورم
بهلول حسینی متولد ۱۳۶۸ و زاده بیجار در استان کردستان است. او از شش سالگی به همراه خانواده‌اش به شهرستان شهریار در استان تهران مهاجرت کرد. تحصیلاتش را تا دیپلم در همانجا ادامه داد و بعد برای تحصیلات حوزوی مجدد به شهر محل تولد خود رفت. شش سال در آنجا بود و بعد هشت سال در زنجان ادامه تحصیل داد تا به سطح سه حوزوی یعنی فوق لیسانس الهیات برسد.

او در این سال‌های تحصیل از ورزش غافل نماند و همزمان مسئولیت‌های مختلفی در بخش ورزش عهده‌دار بود. هرچند که به گفته خودش علاقه‌اش به ورزش برمی‌گردد به زمان کودکی‌اش. او می‌گوید:« از شش سالگی به واسطه چهار تا از پسرعموهایم که استاد بین‌المللی کاراته بودند کاراته را یاد گرفتم و در این رشته مقام آور بودم، حتی چندین دعوت برون مرزی داشتم که بنا بر دلایلی قبول نکردم و نرفتم.

به طور کلی به دلیل انرژی بسیار بالایی که داشتم ورزش همیشه بخشی از زندگی من بود. حتی زمانی که در بیجار در حوزه درس می‌خواندم سید روح الله حسینی، یکی از استادانم در مجموعه حوزه باشگاهی زد و من در حین تحصیل هم آنجا مشغول فراگیری دیگر رشته‌های رزمی شدم.»

*** به توصیه پیامبر سوارکاری، تیراندازی و شنا آموختم
او علاوه بر رشته‌های رزمی در سوارکاری، تیر‌اندازی و شنا حرفه‌ای است. حاج بهلول حسینی می‌گوید:«الگوی من پیامبرمان، حضرت محمد(ص) است و چون ایشان به این سه رشته تاکید داشته‌اند من هم به این سه رشته توجه ویژه‌ای داشتم و سعی کردم آنها را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم.»

اما دایره علایق و فعالیت‌های این روحانی جوان به همین جا ختم نمی‌شود. او که از کودکی عاشق موتور و ماشین بوده و هر دو را در ۱۱- ۱۲ سالگی به همراه پدرش فراگرفته می‌گوید:« من رانندگی را با خودروهای قدیمی پدرم آموختم و موتور را با یک مینی موتور ۸۰٫ از همان دوران فرد فعالی بودم و یک جا بند نمی‌شدم و همیشه دوست داشتم بتوانم کارهایی را که در ذهنم دارم عملی کنم به همین دلیل وقتی موقعیت حضور در هیات اتومبیلرانی و موتورسواری برایم فراهم شد با اشتیاق به سمتش رفتم.

دو سال در بیجار مسئول آفرود و موتورکراس بودم، چند سالی در هیات اتومبیلرانی و موتورسواری و همچنین هیات رزمی و تیراندازی زنجان بودم و همانجا نمایشگاه ماشین‌های کلاسیک و موتور سنگین راه‌اندازی کردم و حالا چهار سالی می‌شود در بخش فرهنگی هیات اتومبیلرانی استان البرز مشغول کار هستم.»

*** حامی موتورسواران کشورم هستم
دیده شدن یک روحانی سوار بر موتور سنگین در پیست یا سوار بر ماشین‌های آفرودی قطعا با بازخوردهای مختلفی همراه است. بهلول حسینی که حضور پررنگی در پیست‌های موتورسواری و اتومبیلرانی دارد در این باره می‌گوید:«در همه این سال‌ها واکنش‌های متفاوتی را به چشم دیده‌ام.

برخی‌ها تصورشان این است با این نمایش‌ها قصد سوءاستفاده از جایگاهم را دارم و برخی دیگر مرا مشتی و مردمدار می‌دانند. خیلی‌ها دوست دارند با من در این صحنه‌ها عکس بیندازند و خیلی‌ها از من در رابطه با تمایز این لباس و این قبیل رشته‌های ورزشی می‌پرسند اما در کل هدف من رسیدن به علاقه و آرزوهایم خودم و همچنین کمک کردن به اوضاع موتورسواری ایران است.»

از او درباره وضعیت موتورسواران کشور و مشکلاتشان می‌پرسم و او می‌گوید:«تمام موتورسواران ایران منتظر آزادی تردد موتور سنگین در خیابان هستند که به نظر من اگر این اتفاق بیفتد هم به نفع ناجا و هم به نفع موتورسواران است چراکه دیگر موتورسواری از این وضعیت قاچاقی و همراه با رعب و وحشت و حتی گاهی تعقیب و گریز بیرون می‌آید و من در این راستا قلبا هر کاری برای جوانان مملکتم بتوانم انجام می‌دهم.

بارها در این رشته برای افراد دیگر اسپانسر شده‌ام یا بانوان موتورسوار کشورمان را که در ایران به علت قوانینی که موجب ممنوعیت موتورسواری بانوان شده در پیست‌ها حمایت می‌کنم. برایشان مسابقه برگزار می‌کنیم و موقعیت پیشرفت آنها را در حد توان فراهم می‌سازیم و چشم امید به همراهی مسئولان وزارت ورزش و دوستان ناجای کشور داریم.»

کدخبر: ۳۰۸۱۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    همین یک قلم را کم داشتیم