کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۷۷۵
تاریخ خبر:

این دو مالخر فقط ‌آیفون‌۱۲ می‌خریدند!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ماجرا از زمانی آغاز شد که دو مالخر حرفه‌ای گوشی موبایل، تصمیم گرفتند تا گوشی‌های گران قیمت سرقتی را دستچین کنند و به فردی از اتباع افغانستان بفروشند تا به صورت قاچاق به کشورش ارسال کند. اما این مالخران گوشی‌های سرقتی که فقط آیفون ۱۲ و گاهی آیفون ۱۱ از دیگر مالخران در محدوده شوش و مولوی می‌خریدند بالاخره به دام پلیس افتادند.

آنها گوشی‌های آیفون ۱۲ که حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد را از مالخران آن محدوده به مبلغ هشت میلیون تومان می‌خریدند و سپس با مقداری سود به یکی از اتباع برای قاچاق از کشور می‌فروختند. رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری این دو مالخر حرفه‌ای و سابقه‌دار که گوشی‌های آیفون مسروقه را از سایر مالخران می‌خریدند، خبر داد و گفت: «متهمان گوشی‌های مسروقه را به فردی برای انتقال به کشور‌های همسایه می‌فروختند.»

*** دستگیری مالخران
علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این افراد و نحوه دستگیری آنها گفت:« دهم فروردین ماه کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران به دست آوردند دو مالخر به خرید و فروش گوشی‌های مدل بالا درسطح حوزه استحفاظی آنها می‌پردازند. با انجام تحقیقات دقیق، نتیجه بررسی‌های پلیسی به مرجع قضایی منعکس شد و هر دو مالخر به نام‌های امیر ۴۳ ساله دارای ۴چهار فقره سابقه کیفری و نادر ۲۹ ساله دارای سه فقره سابقه کیفری در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.

همچنین در بازرسی از آن محل ۸ دستگاه تلفن همراه آیفون مدل بالا، دو قبضه سلاح سرد و حدود ۴۰۰ میلیون ریال پول نقد کشف شد.» رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: « با استعلام گوشی‌های تلفن همراه مشخص شد تمامی گوشی‌ها در مدت اخیر سرقت شده‌اند که در ادامه متهمان دستگیر شده پس از مواجهه با مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و به خرید گوشی‌های سرقتی اعتراف کردند.»

*** توسعه کار مالخری با فروش آیفون۱۲
‌امیر، یکی از مالخران در بازجویی اعتراف کرد کارشان خرید و فروش گوشی‌های مسروقه است و بار‌ها به همین جرم به زندان افتاده‌اند. امیر در ادامه تحقیقات پلیسی اظهار داشت:« مدتی است که تصمیم گرفتیم کار خودمان را توسعه بدهیم و این بار گوشی‌های سرقتی را از سارقان نمی‌خریدیم.

بلکه از مالخر‌های محدوده خیابان شوش و مولوی فقط گوشی آیفون مدل ۱۱ یا ۱۲ را به مبالغی در حدود ۷۰ یا ۸۰ میلیون ریال خریداری می‌کردیم و آن‌ها را به یکی از اتباع کشور‌های خارجی با قیمتی بالاتر می‌فروختیم، او هم گوشی‌ها را به صورت قاچاقی به کشور متبوعش می‌برد.» علی کنجوریان ضمن اعلام اینکه تاکنون دو مالباخته شناسایی شده‌اند، گفت: «تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان و دستگیری سایر همدستان مجرمان ادامه دارد.»

کدخبر: ۳۸۲۷۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر