کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۵۲۹
تاریخ خبر:

این حجم از محبوبیت گلزار واقعی است یا کاذب؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | احتمالا ویدئویی که از محمدرضا گلزار در فضای مجازی منتشر شده را دیده‌اید. او چند روز پیش برای افتتاحیه یک فروشگاه ماشین دعوت شده بود که حضورش توام با ازدحام علاقه‌مندان می‌شود. از لحظه رسیدن این بازیگر، انبوه هواداران برای گرفتن عکس هجوم می‌آورند و او را تا لحظه آخر رها نمی‌کنند. خب، این یک صحنه آشناست از مواجهه چهره‌های محبوب با مردم. منتها همزمان درباره محمدرضا گلزار این مسئله مطرح می‌شود که اگر او محبوبیتی چنین گسترده دارد، چرا آثارش در شبکه خانگی شکست می‌خورند؟ چرا هواداران گلزار باعث موفقیت آثار او (لااقل از نظر میزان بازدید) نمی‌شوند؟

‌مورد اول| شکست هفت‌خان
تازه‌ترین پروژه شکست خورده محمدرضا گلزار، هفت خان است که در پلتفرم منتشر می‌شود. او مجری هفت‌خان است اما در فهرست پربازدیدهای هفتگی که نماوا منتشر می‌کرد، غالبا در رتبه آخر قرار می‌گرفت. حالا هم تهیه‌کننده هفت‌خان به‌طور ضمنی شکست را پذیرفته و از عدم ساخت فصل دوم این مسابقه خبر داده است. پیش‌تر به تفصیل دلایل ناکامی هفت خان را شرح دادیم. بخشی از عوامل شکست مسابقه، به خود برنامه برمی‌گردد و بخشی به اجرای گلزار. با این حال وقتی این‌طور القا می‌شود که او، صاحب هواداران بیشمار است، چرا میزان بازدید مسابقه‌اش پایین است؟ اگر این هواداران واقعی هستند چرا به کمک او نمی‌آیند؟

مورد دوم| شکست گیسو
برای اثبات ضعف‌های گیسو، کافی است سری به نظرات مخاطبان زد. ضمن آنکه با تماشای یک قسمت از سریال می‌توان پی به همه ضعف‌های آن برد. مهم‌تر اینکه صحبت‌های تهیه‌کننده و انتقاد تند و تیز از کارگردان، راه هرگونه دفاع از گیسو را می‌بندد. چه‌بسا منوچهر هادی روزی که مسیر گیسو را در ذهن پی‌ریزی می‌کرده، پیش خود می‌گفته با داشتن محمدرضا گلزار، سریال مخاطب خواهد داشت؛ ولو اینکه کیفیتش پایین باشد.

این اتفاقی است که برای فیلم‌های عامه‌پسند گلزار در سینما رخ داده. حالا گیسو در حد و اندازه فیلم‌هایی چون کلاغ پر است اما به‌خاطر تغییر ذائقه مخاطبان در وی‌او‌دی‌ها، این جنس سریال‌ها طرفداران چندانی ندارند. محمدرضا گلزار هم نتوانسته به داد گیسو برسد و خبری از هوادارانش هم نیست تا آمار بازدید را بالا ببرند. سوای این نکته، یک انتقاد جدی به محمدرضا گلزار وارد است: تیپ و شمایل به همراه لحن او در مسابقه هفت‌خان و سریال گیسو تفاوتی با هم ندارد!

مورد سوم| شکست ساخت ایران
سابقه شکست محمدرضا گلزار در شبکه خانگی به زمانی می‌رسد که هنوز خبری از وی‌او‌دی‌ها نبود. او بعد از تجربه نه‌چندان موفق ساخت ایران ۱ در سری دوم این سریال هم حضوری ناموفق داشت. ساخت ایران ۲ به دلیل کیفیت پایین شکست خورد و هواداران گلزار هم نتوانستند به داد آن برسند. محمدرضا گلزار در این سریال نقش مردی به‌نام جمشید را بازی می‌کرد؛ یک جنتلمن واقعی که در تیم سه نفره‌شان (گلزار، حیایی و کیایی) عقل کل محسوب می‌شد. گلزار را در ساخت ایران ۲ ‌با همان اکت و لحن همیشگی که پیش‌تر در فیلم‌ها از او دیده بودیم، می‌بینیم.

مورد چهارم| شکست عشق تعطیل نیست
درباره عشق تعطیل نیست نمی‌توان اهمال هواداران محمدرضا گلزار را عاملی برای شکست دانست. این سریال اصلا فرصت نکرد جای خود را پیدا کند و بعد از چند قسمت ناتمام رها شد. کارگردان بعدا در مصاحبه‌ای بازیگران را مقصر این اتفاق دانست و نقدی به گلزار وارد کرد. حتی اگر عشق تعطیل نیست ادامه می‌یافت، شانس پرفروش شدن نداشت. کیفیت پایین سریال به همراه بازی تکراری گلزار عواملی است که از سریال، شمایل یک اثر شکست خورده ساخته بود.

مورد پنجم| روزگار آقای گلزار
محمدرضا گلزار سال ۱۳۷۹ با فیلم سام و نرگس وارد سینما شد و همین فیلم زمینه شهرت گلزار را فراهم کرد. او جزو معدود بازیگرانی است که در همه این سال‌ها شمایل خود را تغییر نداده و به همین خاطر است نقش متفاوت مثل بوتیک و مادر قلب اتمی در کارنامه‌اش به‌ندرت دیده می‌شود. گلزار در این دو فیلم نشان داد بازیگر مستعدی است اما مسیری که انتخاب کرده نه مورد توجه منتقدان است و نه مخاطبان سخت‌پسند. حجم کامنت‌های انتقادی زیر ویدئوی اخیر این مسئله را اثبات می‌کند.

کدخبر: ۴۰۰۵۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    قطعا ساختگی ه. اینکه با یک بنز بیای و با یک لگسوس خارج بشی و وایرتل بشه، قطعا فی لم ه