کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۳۶۲
تاریخ خبر:

این تندیس‌های همیشه پر‌حاشیه

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | جشن حافظ را که یادتان می‌آید؟ امسال برای اولین‌بار حوزه موسیقی هم به آن اضافه شده و قرار است به بهترین‌های این بخش هم تندیس حافظ بدهند. تا اینجای کار اسامی نامزدهای آهنگسازی، ترانه، تنظیم و بهترین خواننده اعلام شده و حرف و حدیث‌های زیادی به‌راه انداخته و صدای بعضی‌ها را در‌آورده. برای مثال اسامی نامزدهای بهترین خواننده سال عبارتند از: «آرون افشار، بهنام بانی، رضا بهرام، بابک جهانبخش، محمد زند‌وکیل، فرزاد فرزین، محسن یگانه و رضا یزدانی»

واقعیت این است که اگرچه همه اسامی آورده شده در یک مارکت حرفه‌ای کار می‌کنند و طبیعتا حرفه‌ای هم هستند اما ملاک انتخاب این اسامی در حالی‌که اساسا افراد دیگری هم در یک سال گذشته فعالیت داشتند، چه بوده. البته که برگزاری چنین مراسم‌هایی سختی‌ها و مشکلات خودش را دارد و بخش موسیقی هم تازه امسال به آن اضافه شده و طبیعی است که یکی دو سال اول فقط قلق‌گیری داشته باشند.

اما امیدواریم در سال‌های آینده شاهد این باشیم که اسامی همه بچه‌های فعال موسیقی را در میان نامزدها ببینیم. خبر خوب دیگر این است که به پیشنهاد دادستانی استان کاشان و همراهی محمد معتمدی، کنسرت گلریزان این خواننده برای آزادی زندانیان در شهر کاشان برگزار شد و تمامی درآمد حاصل از این اجرا به آنها اختصاص پیدا کرد.

در این گلریزان جمع‌آوری بیش از شش میلیارد و سیصد و ٧۶ میلیون تومان وجه نقد در کنار مادری که النگویش را به‌نفع آزادی زندانیان به مزایده گذاشت یا سیروس مهاجری، نوازنده گیتار بیس که سازش را به مزایده گذاشت، اتفاق افتاد.خب دیگر، برویم سراغ قطعات جدید هفته.

محسن چاوشی: «یاد چشم تو می‌افتم»
آهنگساز: محسن چاوشی
تنظیم: رضا فوادیان
ترانه: علی‌اکبر یاغی‌تبار

محسن چاوشی یکی از معدود خواننده‌هایی است که هروقت کار جدید بیرون می‌دهد خبر‌ساز می‌شود. کار جدیدش هم به سرعت در حال دانلود است. ترانه کار جدیدش از علی‌اکبر یاغی‌تبار است و آهنگساز کار هم خود چاوشی. «یاد چشم تو می‌افتم» از آن راک‌استایل‌های اکتیوی است که جان می‌دهد در ماشین یا در حال پیاده‌روی گوشش کنید.

اگر هم در خانه هستید خجالت نکشید و این فرصت را از دست ندهید که روی گیتار عادل روح‌نواز کمی هد بزنید. آهنگ جدید چاوشی یک‌جورهایی آدم را یاد بعضی کارهای قدیمی‌اش می‌اندازد. بعید هم نیست از کارهای قدیمی چاوشی باشد که تازه دستی به‌سر و رویش کشیده و منتشرش کرده باشد. هرچه باشد نمی‌شود ساده از کنار کارهای محسن چاوشی گذشت. اگر تا امروز آن را نشنیده‌اید همین الان دست به کار شوید و دانلودش کنید.

علی عبدالمالکی: «جنگ»
آهنگساز: مهدی منافی
تنظیم و میکس و مستر: مجید ملوندی
ترانه: محمد مبارکی

آهنگ جدید عبدالمالکی از آن کارهایی است که صدایش از هرجا بلند شود، آدم دلش می‌خواهد چند لحظه صبر کند تا کمی از آن را گوش کند. بیشتر از آن آهنگ‌ها‌ست که دوست دارید در تنهایی بشنوید. فضای امبینت دارد و یک ریتم رومبای باحالی که به دل می‌نشیند. فرم ترانه نصیحت‌گونه است و بیشتر احساس می‌کنید عبدالمالکی خودش پیش شما نشسته و از تجربه‌هایش برایتان درد‌و‌دل می‌کند. شنیدنش خالی از لطف نیست. اگر یک‌بار گوشش کنید احتمالش زیاد است که برای بار دوم و سوم هم آن را پلی کنید.

میثم ابراهیمی: «می‌زنه باد»
ترانه و ملودی: مجید رضوی
تنظیم و میکس و مستر: مسعود جهانی

راستش را بخواهید کار جدید ابراهیمی اصلا کار بدی نیست. نه شعر و ملودی بدی دارد و نه تنظیم مسعود جهانی‌اش مشکلی دارد. منتها یک چیزی این وسط جور در‌نمی‌آید. شاید هم دلیلش این باشد که تا پیش از این ابراهیمی را با این فرم موزیک‌ها نشنیده بودیم. از آن آهنگ‌هایی است که نمی‌شود از آن ایراد خاصی گرفت اما به‌شدت سلیقه‌ای است و اگر گوشش کنید یا حتما از آن خوشتان می‌آید یا اصلا دوستش ندارید. خودمان هم در حین نوشتن این مطلب در حال فکریم که باید دوستش داشته باشیم یا نه!

رستاک حلاج: «لندن»
ترانه و ملودی: رستاک حلاج
تنظیم: فرید مهاجرپور

آهنگ رستاک با صدای باز کردن فندک زیپو و روشن کردن سیگار آغاز می‌شود. بی‌‌برو‌برگرد کار باحالی است. هم ترانه و ملودی و هم تنظیم جذابی دارد. وقتی هم که آرش پاکزاد میکس و مستر کند که دیگر همه‌چیز تمام است. رستاک از آن خواننده‌هایی است که تا امروز در دام تکرار نیفتاده و هربار چیزی جدید برای رو کردن دارد. این‌بار و در «لندن» هم همین کار را می‌کند. ترانه‌اش اصلا ترانه شادی نیست اما وقتی آهنگش را گوش کنید، شنگولتان می‌کند. اگر قرار باشد از میان آهنگ‌هایی که این هفته معرفی کردیم دو آهنگ انتخاب کنید یادتان نرود یکی از آنها کار جدید رستاک باشد.

کدخبر: ۴۶۹۳۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر