کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۶۹۴۵
تاریخ خبر:

اینترنت رایگان در راه است

یک شرکت چینی به نام لینک شور، به دنبال راه اندازی شبکه ای متشکل از ماهواره های مختلف است تا آنها بتوانند به طور رایگان دسترسی به اینترنت را در کل دنیا ممکن کنند.

انتظار می رود این شبکه تا سال ۲۰۲۶ راه اندازی شود. شبکه مذکور LinkSure Swarm Constellation نام خواهد گرفت و اولین ماهواره مورد استفاده در این شبکه که هدایت آن را بر عهده خواهد داشت LinkSure-1 نام دارد و قرار است از سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار بگیرد.

پس از آن تا سال ۲۰۲۰ ده ماهواره دیگر به همین منظور به فضا پرتاب می شود و در نهایت و در مجموع ۲۷۲ ماهواره و مرکز پردازش داده در این شبکه به کار گرفته شده و ظرف هشت سال آینده عملیاتی می شوند.

البته چینی ها تنها افرادی نیستند که به فکر راه اندازی چنین شبکه ای افتاده اند. شرکت آمریکایی اسپیس ایکس هم به دنبال اجرای ایده ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای است تا امکانات مشابهی را در دسترس علاقمندان قرار دهد.

شرکت چینی لینک شور به علت عرضه اپلیکیشنی به نام Wi-Fi Master Key نیز از شهرت برخوردار است. این برنامه در قاره آسیا محبوبیت زیادی دارد و هدف از طراحی آن ایمن سازی ارتباطات آنلاین کاربران در زمان اتصال به شبکه های وای - فای است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کدخبر: ۲۳۶۹۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamid.b58

    مسئولین عزیز لطفا به فکر مسدود سازی ان ب اشید

  • star30

    به امید روزی که بابت هر حجم اینترنت ناچی ز، ازین پول های اضافی نریزیم تو حلقوم اپ راتورهای همراه

  • majidds1359

    به هزینه ها اینم اضافه شد چه خدماتی توی ایران رایگانه؟

  • 1.arashk

    چه نفعی براشون داره؟ اطلاعات کاربران یا …

  • sefidporrang

    در ایران هیچ خبری نیس