کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۰۸۶
تاریخ خبر:

ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهامدار‌ توئیتر شد

روزنامه هفت صبح | این خبر را دستکم نگیرید. ایلان ماسک با خرید ۹ و دو دهم درصد از سهام توئیتر به رقم ۲٫۹ میلیارد دلار‌،‌ به بزرگ‌ترین سهامدار این کمپانی و این شبکه اجتماعی بدل شد. صاحب پروژه سودآور اتومبیل‌های برقی تسلا و پروژه فضایی اسپیس ایکس و فعال بزرگ و تاثیرگذار بازار رمزارزها و مبدع پروژه اینترنت ماهواره‌ای (البته عناوین دیگری هم دارد مثلا معشوقه امبر هرد و پدر هشت فرزند و…) حالا می‌رود تا در عرصه فضای مجازی‌، امپراطوری زاکربرگ را به چالش بکشد.

زاکربرگ که با پروژه متاورس‌، برای همه دنیا رجز می‌خواند حالا یک قدرت نوظهور را در کنار خود احساس می‌کند‌. در روی کاغذ جف بزوس ثروتمند‌ترین مرد جهان است اما کیست که نداند درآینده‌ای نزدیک نبرد اصلی برای سلطه بر جهان بین ایلان ماسک ۵۰ ساله و زاکربرگ ۳۸ساله خواهد بود. روزگاری کسی پیش‌بینی کرده بود که پس از گذر از نبردهای قبیله‌ای در عصرباستان و دولت-شهرهای دوران قرون وسطا و دولت-کشورهای عصرجدید‌،‌ درآینده این دولت-کمپانی‌ها هستند که سرنوشت جهان را تعیین خواهند کرد.

نمونه‌های اولیه این اتفاق را در تنش‌های حاصل از مداخلات سودجویانه کمپانی‌های نفتی و به تازگی تراست‌های گازی در نبردهای کوچک و بزرگ جهان و کودتاها و بعضا انقلاب‌ها شاهد بوده‌ایم. چه بسا در جنگ سوریه و جنگ اوکراین نیز می‌شود ردپای مناقشات کمپانی‌های گازی جهان را به سادگی دنبال کرد. اما درآینده این فضای مجازی است که برنده‌ها و بازنده‌ها را مشخص خواهد کرد‌.

از طرفی حالا می‌دانیم که در سال‌های آینده در نوسان میان اینستاگرام و واتساپ از یکسو و توئیتر و اینترنت ماهواره‌ای از سمت دیگر‌، در ایران طرف حسابمان این دو نفر خواهند بود. توئیتر با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربرمی‌تواند به کیفیت و تاثیر کاربرانش در فضای سیاست و اقتصاد و هنر ببالد ‌و ازآن سو اینستاگرام با یک میلیارد و صد و سی میلیون کاربر به پوشش حیرت‌انگیزش در سطح جهان فخر می‌فروشد.

دو غول فناوری که به تدریج از اندازه‌ای بزرگ‌تر از خود دولت آمریکا برخوردار می‌شوند. زاکربرگ‌، ‌یهودی - اتریشی تبار متولد آمریکا و تحصیلکرده در هاروارد با شیوه خجولانه‌اش در دوری از رسانه‌ها و ایلان ماسک‌، ‌زاده شده درآفریقای جنوبی و تحصیل کرده در کانادا که شیفته معاشرت با ستارگان هالیوود و حضور مستمر در سطح اول اخبار و جنجال‌های رسانه‌ای است‌. این جزئیات را داشته باشید تا بعد.

کدخبر: ۴۴۹۰۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر