کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۱۲۳
تاریخ خبر:

ایران - ‌هنگ‌کنگ؛ مصاف با حریف اسرارآمیز

روزنامه هفت صبح | اولین بازی از چهار بازی حساس تیم ملی ایران در راه صعود به مرحله بعد انتخابی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا امشب در بحرین و در مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. تیمی که به شکلی عجیب، ناشناخته‌تر و اسرارآمیزتر از چیزی است که باید باشد. تیم ملی در دور رفت با هدایت مارک ویلموتس موفق شد هنگ‌کنگ را در خانه‌اش شکست بدهد. قاعدتا نباید در بازی امشب، منتظر حریف گردن کلفتی باشیم اما اطلاعات کمی که درباره این تیم وجود دارد می‌تواند نگران کننده باشد.

هنگ‌کنگ در دور رفت ابتدا در خانه کامبوج به تساوی یک - یک رسید. سپس در خانه ۲برصفر به ایران باخت، در عراق با همین نتیجه مغلوب میزبانش شد و در آخرین بازی دور رفت، موفق شد مهمانش بحرین را با تساوی بدون گل متوقف کند. این تیم در اولین بازی دور برگشت هم با دو گل بر کامبوج غلبه کرد و حالا با ۵ امتیاز از پنج بازی در رده چهارم گروه قرار دارد.

در فاصله آخرین بازی این تیم مقابل کامبوج تا بازی امشب در برابر ایران، هنگ‌کنگی‌ها در تورنمنت قهرمانی شرق آسیا سه بازی مقابل چین، کره‌جنوبی و ژاپن برگزار کردند که در هر سه بازی مغلوب حریفان قدرتمند خود شدند. این بازی‌ها در اواخر سال ۲۰۱۹ برگزار شده و در واقع تیم ملی هنگ‌کنگ بیش از یک سال است که هیچ بازی تدارکاتی و رسمی انجام نداده است!

تقریبا هیچ اطلاعات تازه‌ای از تیم ملی هنگ‌کنگ وجود ندارد و فهرست نفرات دعوت شده به اردوی این تیم برای بازی‌های این ۱۲ روز، فقط در سایت رسمی فدراسیون فوتبال این کشور به چشم می‌خورد و حتی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اطلاعاتی از هنگ‌کنگی‌ها ارائه نداده است!

در فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هنگ‌کنگ، نام چند بازیکن خارجی که تابعیت این کشور را گرفته‌اند و در بازی رفت مقابل ایران هم حضور داشتند، به چشم می‌خورد‌ اما چند بازیکن جدید هم در لیست جدید دیده می‌شود که بعید به نظر می‌رسد بازیکنان جدید، تفاوت خاصی را در تیم ملی هنگ‌کنگ رقم بزنند و شاگردان اسکوچیچ فقط باید مراقب بازیکنان دورگه و خارجی این تیم باشند.

جیمز‌ ها، مهاجمی است که در انگلیس به دنیا آمده، هلیو دسوزا مدافع میانی برزیلی این تیم است، الکس تایو هافبک تهاجمی نیجریه‌ای هنگ‌کنگی‌هاست، دنی کانسلا مدافع چپ اسپانیایی این تیم است، روبرتو جونیور هم بازیکن چندپسته برزیلی آنهاست و اندی راسل انگلیسی هم در پست مدافع میانی بازی می‌کند. همه این بازیکنان در بازی رفت مقابل ایران هم حضور داشتند و احتمالا امشب هم مقابل شاگردان اسکوچیچ به میدان خواهند رفت.

موریرا الی برزیلی هافبک دفاعی جدید هنگ‌کنگی‌هاست که برای اولین بار به اردوی این تیم دعوت شده، مت اور هم بازیکن نیوزلندی است که به تازگی به تیم ملی هنگ‌کنگ دعوت شده. فرناندوی برزیلی ۳۴ ساله هم یک تازه وارد است اما خطرناک‌ترین بازیکن هنگ‌کنگی‌ها لئوناردوی برزیلی است که در بازی رفت مقابل ایران نیمکت‌نشین بود اما با هفت گل زده در ۲۹ بازی، بهترین مهاجم این تیم است. هدایت این تیم هم بر‌عهده میکا پتلاینن فنلاندی است که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تیم ملی فنلاند بود که سابقه هدایت کیلمارناک و دندی یونایتد و هیبرنیان اسکاتلند و تیم‌های ملی فنلاند، لاتویا و هنگ‌کنگ را در کارنامه دارد.

*** برسیم به شاگردان اسکوچیچ
فهرست تیم ملی برای این بازی‌ها با حضور ۲۶ بازیکن شکل گرفت. چند روز بعد، سیامک نعمتی هم به اردو اضافه شد تا ۲۷ بازیکن روانه بحرین شوند. اسکوچیچ در گام اول و برای فهرست ۲۳ نفره‌اش باید روی نام چهار بازیکن خط قرمز بکشد. این چهار نفر چه کسانی هستند؟ اولین خط خورده، یک دروازه‌بان است که به احتمال فراوان، نامش محمدرضا اخباری خواهد بود.

یک مدافع راست و یک مدافع چپ هم با لیست اصلی بازی وداع می‌کنند که احتمالا دانیال اسماعیلی‌فر و جعفر سلمانی خواهند بود. آخرین نفر هم کمال کامیابی‌نیا خواهد بود که مصدوم شده و قطعا از لیست این بازی خط خواهد خورد. تیم ملی در این مرحله به احتمال فراوان با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کند. حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه محتمل‌ترین اتفاق ممکن است و بازی کردن امیر عابدزاده، احتمال زیادی ندارد.

به عنوان مدافع راست، شانس بازی کردن صادق محرمی و سیامک نعمتی برابر است؛ اگر اسکوچیچ بیشتر به دفاعی بودن مدافع راستش نظر داشته باشد، محرمی بازی می‌کند و در غیر این صورت، نعمتی وارد ترکیب اصلی می‌شود. برای ایفای نقش رهبر خط دفاعی، اگر مرتضی پورعلی‌گنجی دو اخطاره نبود وارد ترکیب اصلی می‌شد اما حالا که نیست زوج دراگان در قلب خط دفاع، به احتمال فراوان کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده خواهد بود که در پرسپولیس سابقه بازی و هماهنگی دارند.

البته امکان بازی کردن سیدمجیدحسینی هم در این پست وجود دارد اما به نظر می‌رسد اسکوچیچ، خلیل‌زاده را کنار کنعانی‌زادگان بازی بدهد. در سمت چپ خط دفاع هم بعید است کسی جز میلاد محمدی بازی کند مگر اینکه اسکوچیچ دلبسته نمایش‌های امیری در این سمت زمین شده باشد که آن هم بعید است.

در ترکیب سه نفره خط میانی، شاید تنها حضور احسان حاج‌صفی قطعی باشد. یکی از بین نوراللهی و عزت‌اللهی هم در کنار او قرار می‌گیرد و احتمال اصلی نفر سوم، علی قلی‌زاده خواهد بود و بعید است به سامان قدوس یا علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی، بازی برسد چون اسکوچیچ اعتقاد ویژه‌ای به علی قلی‌زاده دارد.

دو مهره خط حمله قطعی هستند. سردار آزمون و مهدی طارمی. نفر سوم هم احتمالا وحید امیری است و اگر از او در پست‌های هافبک یا مدافع چپ استفاده شده باشد، آنگاه فرصت بازی در خط حمله به مهدی ترابی خواهد رسید. در هر حال ترکیب احتمالی تیم ملی به نظر این ترکیب خواهد بود: «ترکیب احتمالی تیم ملی: علیرضا بیرانوند، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، علی قلی‌زاده، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی، سردار آزمون و وحید امیری»

کدخبر: ۳۹۴۱۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر