کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۸۴۷۸
تاریخ خبر:

ایران هنر گریز از تحریم‌ها را به دیگران هم آموزش خواهد داد

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بین‌المللی دوحه اعلام کرد که ایران تحت فشارهای آمریکا، سیاست خود را تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از صفحه توییتر دوحه فروم، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بین‌المللی دوحه عنوان کرد: واضح است که ما به خاطر تحریم‌های آمریکا تحت فشار قرار داریم؛ اما آیا این به تغییرسیاست‌های‌مان منجر می‌شود؟ من تضمین می‌کنم که چنین چیزی پیش نمی‌آید.

وی همچنین عنوان کرد: اگر هنری باشد که ایران بتواند به آن مسلط شود و آن را به دیگران آموزش دهد، آن هنر گریز از تحریم‌ها خواهد بود.

هم‌چنین فرانسه ۲۴ در این زمینه گزارش داد: ظریف با اشاره به درگیری‌های یمن، اظهار کرد که ایران هیچ نقشی در مسلح کردن انصارالله نداشته است.

وی در این باره گفت: ما هیچوقت برای حوثی‌ها سلاح مهیا نکرده‌ایم. آن‌ها خود به اندازه کافی سلاح در اختیار دارند و به سلاح‌های ایرانی احتیاجی ندارند.

وی همچنین اظهار کرد که ارسال سلاح از ایران به یمن "ادعایی" بیش نیست؛ اگرچه "مدارکی" نشان می‌دهد که کشورهای دیگر در حال ارسال سلاح هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این‌باره گفت: لزومی ندارد شواهدی درباره جت‌هایی که بر فراز یمن پرواز کرده تا یمنی‌ها را بمباران کنند، ارائه کنم. به گمانم، آن‌ جت‌ها ساخت آمریکا هستند و جنگنده‌های سعودی آن‌ها را هدایت می‌کنند. اگر علیه سلاح‌های ایرانی تنها ادعاهایی مطرح باشد، در آن صورت مدارکی برعلیه سلاح‌های آمریکایی و حقایقی درباره بمب‌باران یمنی‌ها توسط سعودی‌ها موجود است.

وی در ادامه عنوان کرد که آمریکا و عربستان مسئول کابوس بشری موجود در یمن هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این سخنرانی همچنین ریاض را عامل افرایش تنش با ایران دانست و با اشاره به قتل جمال خاشقجی بیان کرد که عربستان باور دارد که توانایی گریز از این قتل را دارد.

کدخبر: ۲۳۸۴۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • fatima1394

    یعنی هنرشون جواب داده!!!! این تحریم ها ت اثیری بر معیشت مردم نداشته که میخواد این هنر را آموزش بده???