کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۴۳۶
تاریخ خبر:

ایران - عراق؛ آماده یک جشن باشید

روزنامه هفت صبح | در روزهای اخیر درباره تقابل با عراق به اندازه کافی نوشته‌ایم و تکرار مکررات است اگر بگوییم همیشه در بزنگاه‌های سخت، باید حریفی مثل عراق جلوی راه‌مان سبز شود. تیمی که چند سالی هست موی دماغ‌مان شده و نتوانسته‌ایم مقابلش پیروز شویم‌ اما این بار چاره‌ای جز شکست دادن‌شان نداریم و همین کارمان را سخت‌تر کرده است.

البته تیمی باانگیزه، باروحیه و آماده داریم که تاریخ‌سازی کرده و بحرین را برای اولین بار در خانه‌اش شکست داده آن هم با نتیجه ۳ بر صفر! اما عراق از هر لحاظ که نگاه کنید، تیم پرمهره‌تر، سرسخت‌تر و باانگیزه‌تری است. حتی صعود تقریبا قطعی آنها به مرحله بعد هم باعث نخواهد شد که آنها امشب در مقابل ایران کوتاه بیایند اما واقعیت این است ‌ تیمی که نباید کوتاه بیاید و باید از جان مایه بگذارد، ماییم.

*** آمارهای شگفت‌انگیز عراق و کاتانچ
حتی منتقدان سرکو کاتانچ سرمربی تیم ملی عراق نمی‌توانند چشم‌شان را روی عملکرد موفق او در فاز نتیجه‌گیری ببندند. سرمربی حریف امشب تیم ملی، عراق را تبدیل به تیمی شکست‌ناپذیر کرده و از آخرین باخت این تیم، حدود دو سال می‌گذرد. آخرین شکست تیم ملی عراق، به مسابقات قهرمانی غرب آسیا در سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که این تیم در دیداری که ۱۴ آگوست ۲۰۱۹ - ۲۳ مرداد ۹۸ - برگزار شد، با یک گل به بحرین باخت.

عراق در یک سال و ۱۰ ماه گذشته، در ۱۹ بازی به میدان رفته که در هیچ کدام از آنها شکست نخورده است. این تیم بعد از شکست به بحرین، در سال ۲۰۱۹، در ۱۰ بازی، آمار ۵ برد و ۵ مساوی را ثبت کرده است. در سال ۲۰۲۰، این تیم دو بازی دوستانه انجام داد که با اردن به تساوی بدون گل رسید و ازبکستان را ۲بریک شکست داد. در سال ۲۰۲۱ هم عراق تا قبل از بازی امشب با تیم ملی، در ۷ بازی آمار ۵ برد و ۲ مساوی را ثبت کرده و با آمار ۱۱ برد و ۸ مساوی در ۱۹ بازی آخرش مقابل تیم ملی قرار خواهد گرفت و امیدوار است که جلوی ایران هم نبازد هر چند ‌ انگیزه شاگردان اسکوچیچ برای پیروزی در این بازی به قدری زیاد است که عراق کار راحتی برای گرفتن امتیاز از تیم ملی نخواهد داشت.

*** نیمه پر لیوان؛ با باخت هم شانس صعود داریم!
در روزهای گذشته بارها درباره شانس صعود تیم ملی از این گروه به مرحله بعد نوشته‌ایم و شرایط صعود را بررسی کرده‌ایم. همه می‌دانیم که تنها راه صعود قطعی از این گروه، پیروزی بر عراق و ۱۸ امتیازی شدن و رسیدن به صدر جدول است اما بعد از باخت لبنان به کره‌جنوبی، شانس صعود به عنوان یکی از تیم‌های دوم گروه‌ها هم بالا رفته و حتی اگر با عراق به تساوی هم برسیم، کافی است دو نتیجه دیگر از گروه‌های دیگر به سود ما رقم بخورد تا راهی مرحله بعد شویم‌ اما در خوشبینانه‌ترین حالت، تیم ملی حتی می‌تواند با باخت به عراق هم شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشد.

در جدول تیم‌های دوم برتر، ازبکستان و امارات و ایران، تیم‌های ۹ امتیازی هستند اما تفاضل گل بهتر ازبکستان نسبت به ایران بهتر است و امارات هم به‌رغم داشتن تفاضل گل مشابه با تیم ملی ما یک گل بیشتر از ایران زده تا در رده‌ای بالاتر از تیم ملی قرار بگیرد. در صورت باخت تیم ملی به عراق، باید امیدوار باشیم که ازبکستان در بازی آخرش با عربستان، طوری شکست بخورد که تفاضل گلش کمتر از ایران شود. این ماجرا درباره بازی فوق‌العاده حساس امارات و ویتنام هم صدق می‌کند و امارات هم باید با نتیجه‌ای به ویتنام ببازد که وقتی کار به تفاضل گل کشیده می‌شود، وضعیتی بدتر از ایران داشته باشد.

در حال حاضر و به دلیل باخت لبنان به کره‌جنوبی، امتیاز از دست دادن اردن جلوی استرالیا، باعث خواهد شد که ایران حتی با کسب نتیجه مساوی مقابل عراق هم راهی مرحله بعد شود اما اگر قرار به شکست تیم ملی مقابل عراق باشد، اردن هم باید از استرالیا شکست بخورد تا در همان امتیاز ۸ باقی بماند و نتواند جایگاه تیم ملی را تهدید کند.سه بازی روز آخر همه فینال‌گونه و جنگ صدرنشینی هستند. ایران-عراق، ازبکستان-عربستان و امارات-ویتنام بازی‌های حساس گروه‌‎ها هستند که روز آخر مرحله دوم مقدماتی را دیدنی می‌کنند.

به غیر از قطر که میزبان جام جهانی است و مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرده، در حال حاضر تیم‌های کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، سوریه و عمان به صورت قطعی به این مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کرده‌اند. با توجه به جدول تیم‌های دوم صعود عمان هم قطعی است و حالا چهار جای خالی برای تیم‌های دوم و سه جای خالی برای تیم‌های اول هر گروه باقی مانده است. در روز پایانی رقابت‌ها تکلیف تیم‌های چین، لبنان، ازبکستان، امارات، ایران، ویتنام، عراق، عربستان و اردن برای اول یا دوم شدن مشخص می‌شود.

*** این تیم، تیم «اما و اگر»ها نیست
با وجود اینکه با تساوی و باخت هم می‌توانیم شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشیم، پرسش اینجاست که چرا تیم ملی ایران با این ستاره‌های بین‌المللی، اصلا به تساوی یا باخت فکر کند و نیم‌نگاهی به گروه‌های دیگر داشته باشد؟ تیمی که آنقدر بازیکن دارد که به قایدی حتی در مقابل کامبوج هم فقط ۳۰ دقیقه فرصت بازی می‌رسد، مهدی ترابی‌اش اصلا مقابل کامبوج به میدان نمی‌رود و کاوه رضایی‌اش هم ۲۰ دقیقه بازی می‌کند و دو گل می‌زند و سه گل هم نمی‌زند، تیمی که سردار را روی نیمکت می‌نشاند و ۱۰ گل به کامبوج می‌زند و ۱۰ گل دیگر را هم از دست می‌دهد، تیمی که مقابل بحرین و در خاک این کشور به اندازه انگشتان دو دست موقعیت گل صددرصدی ایجاد می‌کند،

*** چرا باید به اما و اگرها فکر کند؟
پس بیاییم و خوشبین باشیم به اینکه اتفاقی که در بازی با بحرین رخ داد، امشب هم بیفتد و تیم ملی با درخشش ستاره‌هایش، عراق را هم به راحتی مغلوب و ایرانی‌ها را شاد کند. البته که عراق تیم قدرتمندی است اما آنها به کامبوجی که از تیم دوم ما با خوش‌شانسی ۱۰ گل خورد، فقط چهار گل زدند و یک گل هم خوردند. در برابر هنگ‌کنگ هم با اینکه با تمام قوا و برای پیروزی به میدان رفتند، فقط با گل به خودی آنها به یک پیروزی دشوار رسیدند. «این عراق» اصلا شکست‌ناپذیر نیست، به خصوص در برابر «این ایران»! پس امشب آماده باشید تا یک جشن درست و حسابی بگیریم.

کدخبر: ۳۹۶۴۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza580326

    جشن چی ؟؟؟؟؟؟ یعنی اینقدر ایران بدبخت شد ه از ۴ تا تیم می ترسه ، واقعا که…??????? ??? مگه قهرمان جام جهانی شدیم که جشن بگی ریم