کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۱۱۸
تاریخ خبر:

ایران رتبه اول فستیوال اسمارتیزها ‌در سال‌۲۰۲۰‌

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | بله باید قبول کرد که کابین کوچکی دارند، زیر کاپوت‌شان پیشرانه‌ای نیست که شما را تبدیل به امپراتور بزرگراه‌ها کند و شاید مجبور هم باشید از بسیاری از آپشن‌هایی که در دیگر خودروها پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسند، چشم‌پوشی کنید اما این را هم در نظر داشته باشید که در حال خرید خودرویی برای تردد روزمره در شهر هستید که هم هزینه‌های نگهداری‌اش پایین است هم در هر جای پارک تنگی می‌توانید پارکش کنید و هم لازم نیست برای تامین هزینه سوختش بخش اعظمی از درآمد ماهانه‌تان را کنار بگذارید.

این خودروها که در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین طرفداران بسیاری دارند، در سال ۲۰۲۰ توانستند ۴۳۱ هزار دستگاه فروش را به ثبت برسانند و البته بازاری بزرگ‌تر از آن در بخش خودروهای دست‌دوم داشته باشند. اینک این شما و این تاپ‌تن پرفروش‌های این بخش.
رتبه اول فروش سدان‌های کلاس A مربوط به پراید۱۳۱ یا همان پراید صبا است!

این مهمان سالیان بسیار جاده‌های ایران که همین تیرماه پارسال تولیدش متوقف شد، توانست آمار فروش ۱۵۰ هزار دستگاهی را به ثبت برساند و بیش از یک سوم از بازار را به نامش بزند! البته کل فروش این خودرو مربوط به ایران نیست و پراید در کشورهایی همچون عراق و سوریه هم طرفداران بسیاری دارد. با این حال، نسبت به سال ۲۰۱۹ فروش این خودرو نزدیک به ۱۳ درصد افت داشت که حکایت از موفقیت جایگزین آن یعنی تیبا دارد.

اما دومین خودروی پرفروش بازار تنها خودروی این لیست، به جز پراید‌‌ که آمار فروش بالای ۱۰۰هزار دستگاهی داشته، سوزوکی دیزایر ۱۱۹ هزارتایی است. جالب است بدانید این خودرو که عنوان امپراتور هند را هم یدک می‌کشد، جزو مدل‌های جدید سوزوکی است و در سال ۲۰۰۸ معرفی شده اما نسل سوم آن که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده، در طول این دو سال فروشی معجزه‌آسا داشته و هندی‌ها هم نشان داده‌اند که عاشق دیزایر هستند. طراحی به‌روز و زیبا (بر پایه پلتفرم هیرتکت سوزوکی) و آپشن‌های راضی‌کننده همچون سیستم سرگرمی اسمارت‌پلی با قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی از رموز موفقیت دیزایر بوده‌اند.

هیوندای آئورا که مدال برنز این دور از رقابت‌ها را به دست آورده‌، خودرویی شگفت‌‎انگیز در نوع خود است. درواقع آئورا در سالی که گذشت رشد ۳۳۳درصدی آمار فروش داشته و توانسته آمارش را به ۴۵ هزار دستگاه برساند. هیوندای در ساخت این سدان کوچکش که به صورت مشخص بازار آسیای‌جنوبی را هدف گرفته کم‌فروشی نکرده؛ یعنی موتور ۹۸ اسبی آن یکی از پربازده‌ترین‌های بازار است؛ طراحی‌اش یک سر و گردن از رقبا بالاتر است و در نهایت از فولاد با مقاومت بالای ۶۵ درصد در تولید آن استفاده شده، در عین تامین امنیت خودرو وزن آن را پایین نگه می‌دارد.

رتبه چهارم این لیست خودرویی نیست جز همان شورولت اسپارک مشهور که توانست در سال گذشته عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار آمریکا و شماری از بازارهای معروف را به خود اختصاص دهد. رتبه پنجم نیز به هوندا آمیز رسیده که به بچه آکورد معروف است و در نسخه جدیدش ایراداتی همچون کابین کم‌جا و متریال با کیفیت پایین‌تر نسبت به رقبا را برطرف کند. رتبه ششم تا دهم لیست پرفروش‌ترین سدان‌های کلاس A نیز عبارتند از سوزوکی تور S،‌ تاتا تیگور، فورد اسپایر، لودئو I5 و تاتا زست.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۹۱۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر