کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۷۴۶
تاریخ خبر:

ایران خواستار روشن شدن ابعاد حادثه شهادت یک مرزبان در مرز افغانستان شد

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) هشتم تیر ماه با اظهار تأسف و تأثر در پی شهادت «محمد صیاد» از نیروهای پرافتخار مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده شهید و تمام مرزبانان جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که ابعاد این حادثه ناگوار در منطقه مرزی میلک که منجر به شهادت مرزبان عزیز جمهوری اسلامی ایران شد، از سوی نهادهای مسؤول در دست بررسی است که به محض مشخص شدن دقیق موضوع، اطلاع رسانی خواهد شد.

کنعانی با اشاره به برگزاری نشست گفت‌وگوهای مشترک مرزی ایران و افغانستان، گفت: از مقامات مسؤول هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان انتظار می‌رود در جهت روشن شدن ابعاد موضوع، مجازات عاملان و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام جدی به عمل آورند.

یک مقام امنیتی مطلع در ولایت نیمروز نیز هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شایعات درباره درگیری مرزی بین طالبان و نیروهای ایرانی را رد کرد و افزود: این درگیری در خاک ایران رخ داده و پل ابریشم که مرز بین ایران و افغانستان است شاهد هیچ درگیری نبوده و هیچ صدای شلیک گلوله‌ای از هیچ سمتی به گوش نرسیده است.

به گزارش فارس، نیروهای مرزی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران و هم‌مرز با افغانستان، در ساعات پایانی سه‌شنبه هفتم تیر ماه با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد تعرض به خاک ایران را داشتند درگیر شدند و پس از درگیری کوتاه، از منطقه متواری شدند. در این درگیری مسلحانه، «محمد صیاد» از نیروهای مرزبانی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

منبع: جماران

کدخبر: ۴۶۴۷۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر