کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۵۱۴
تاریخ خبر:

ایران - بوسنی؛ بیم و امید برای تیم اسکوچیچ

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | از لیست پرحرف و حدیث دراگان اسکوچیچ برای تیم ملی بگذریم. لیستی که سر و صدای خیلی‌ها را درآورد و حتی باعث شد تا شایعات و ابهامات و اتهامات قدیمی درباره سرمربی تیم ملی دوباره جان بگیرند. امروز قرار است بازی تدارکاتی ایران و بوسنی برگزار شود. با مرور نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی، می‌شود تا حدود زیادی ترکیب اصلی این تیم مقابل بوسنی را حدس زد.

از میان دروازه‌بان‌ها، به نظر می‌رسد امیر عابدزاده بیشترین شانس را برای فیکس شدن داشته باشد. او مدت‌هاست که آماده‌ترین دروازه‌بان فوتبال ایران است و در روزهایی که بیرانوند مصدوم و ناآماده و نیمکت‌نشین است، بهترین کار، بازی دادن به عابدزاده است که این روزها در پرتغال چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

در خط دفاع زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده به احتمال زیاد در کنار هم قرار خواهند گرفت. آنها در پرسپولیس هم بارها در کنار هم قرار گرفته‌اند و از هماهنگی خوبی با هم برخوردارند. مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی و عارف غلامی هم در این پست آماده بازی هستند. در دفاع چپ تنها گزینه دعوت شده و موجود! میلاد محمدی است و او قطعا در ترکیب اصلی تیم ملی قرار خواهد گرفت. در دفاع راست صادق محرمی شانس بیشتری برای بازی کردن دارد و البته مهدی شیری هم هست که اصلا بعید نیست امروز توسط اسکوچیچ تست شود!

در خط هافبک احسان حاج‌صفی و سعید عزت‌الهی گزینه‌های اصلی اسکوچیچ هستند و البته علی کریمی هم که بعد از خط خوردن ساسان انصاری! به اردو دعوت شد ممکن است به جای یکی از این دو نفر فرصت بازی پیدا کند. شانس احمد نورالهی را هم برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی نباید نادیده بگیریم. علی قلی‌زاده و وحید امیری هم هافبک‌های کناری تیم اسکوچیچ در این بازی خواهند بود. در خط حمله هم سه نفر به تیم ملی دعوت شده‌اند که با توجه به شواهد، شانس کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی برای فیکس بودن بیشتر است و مهدی قایدی احتمالا در نیمه دوم به جای یکی از این دو نفر به زمین خواهد رفت.

*** این بازی برای بوسنی هم مهم است
تیم‌های ملی ایران و بوسنی در شرایطی امروز به مصاف هم می‌روند که تقریبا می‌شود گفت ‌ بخش اعظم بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بوسنی، در دیدارهای باشگاهی برای تیم‌های‌شان به میدان رفته‌اند. بوسنی بعد از بازی با ایران باید دو بازی حساس در لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هلند و ایتالیا برود و به همین دلیل بازی مقابل ایران برای این تیم بازی مهمی خواهد بود. در زیر، نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین بازیکنان فراخوانده شده به اردوی تیم ملی بوسنی و حضور آنها در آخرین دیدارهای باشگاهی.

ابراهیم سهیچ دروازه‌بان قونیه اسپور ترکیه در برابر فنرباغچه ۹۰ دقیقه بازی کرد و نمره خوب ۷٫۱ را کسب کرد. قونیه توانست میزبانش فنرباغچه را ۲ بر صفر شکست دهد. سینیشا سانیچینان مدافع وویوودینا صربستان که در خلال تساوی ۳-۳ تیمش مقابل گرونژی میلانواک ۹۰ دقیقه بازی کرد. مارکو میهوویچ مدافع تیم گوزتپه ترکیه در تساوی یک-یک تیمش در برابر ارزروم سپور ۹۰ دقیقه بازی کرد. جوزف کارلوکا مدافع تیم زرینسکی بوسنی در جریان پیروزی ۲ بر صفر تیمش در برابر رادنیک، ۹۰ دقیقه حضور داشت.

سمیر زلیکوویچ مدافع ولوز ماستر بوسنی تیم او با نتیجه ۲ بر یک از سد سیروکی گذشت که این بازیکن به طور کامل بازی کرد. عدنان کادوسیچ مدافع تسلیه اسلوونی در دیدار مقابل آلومینی یک کارت زرد گرفت. او ۹۰ دقیقه بازی کرد و تیمش بازی را ۴ بر صفر برنده شد. برانیمیر سیپتیچ مدافع سیروکی بوسنی او ۹۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفت. آنها بازی را به ولوز ماستر باختند. بویان ناستیچ مدافع باته بوریسف بلاروس تیم او در برابر شاختیور یک-یک متوقف شد. این بازیکن ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت. کولاسیناچ مدافع آرسنال او در جریان شکست ۳ بر صفر توپچی‌ها در برابر استون‌ویلا به میدان نرفت.

دنی میلوشوویچ هافبک قونیه اسپور او در جریان پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل فنرباغچه ۹۰ دقیقه بازی کرد. عمار رحمانوویچ هافبک سارایوو بوسنی در تساوی بدون گل تیمش ۹۰ دقیقه بازی کرد. بنجامین تاتار هافبک سارایوو بوسنی در تساوی بدون گل تیمش ۹۰ دقیقه بازی کرد. هاریس هاجرادانوویچ هافبک قاسم پاشا ترکیه در تساوی ۲-۲ تیمش مقابل آنتالیا اسپور ۹۰ دقیقه حضور داشت. آلمدین زلیکیچ هافبک بانجالوکا بوسنی در پیروزی ۴ بر ۳ تیمش فیکس بازی کرد.

ادین ویسچا هافبک باشاک شهیر در پیروزی ۲ بر یک تیمش ۹۰ دقیقه حضور داشت و نمره ۶٫۷ را کسب کرد. لونکار هافبک رییکا کرواسی در جریان پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل لوکوموتیو زاگرب ۹۰ دقیقه حضور داشت و یک کارت زرد دریافت کرد. میرالم پیانیچ هافبک بارسلونا در پیروزی ۵ بر ۲ بلوگرانا مقابل بتیس، از دقیقه ۸۷ به زمین آمد.

ولادان دانیلوویچ هافبک ناسیونال پرتغال تیمش ۲ بر یک ژیل ویسنته را برد. او در ۱۲ دقیقه پایانی به میدان رفت. عامر گوجاک هافبک تورینو ایتالیا در تساوی بدون گل تیمش مقابل کروتونه، از دقیقه ۸۰ به زمین رفت.آرمین هودزیچ مهاجم قاسم پاشا در تساوی ۲-۲ تیمش مقابل آنتالیا اسپور ۶۷ دقیقه بازی کرد و یک گل نیز به ثمر رساند. اسمال پروالیک مهاجم یوپن بلژیک در تساوی یک-یک تیمش مقابل واسلند بورن ۹۰ دقیقه بازی کرد.

*** نگرانی برای اسکوچیچ و تیمش
تیم ملی بعد از بازی با بوسنی به ایران بازخواهد گشت و خبری از بازی تدارکاتی دیگری نخواهد بود. باتوجه به برنامه بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، چاره‌ای نیست جز اینکه به دو بازی بعدی مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج هم به چشم دو بازی تدارکاتی برای بازی‌های حساس مقابل بحرین و عراق نگاه کنیم و البته این واقعیت را هم بپذیریم که هنگ‌کنگ و کامبوج نمی‌توانند عیار واقعی تیم اسکوچیچ را مشخص کنند. یادمان نرفته که درست چند روز بعد از زدن ۱۴ گل به کامبوج بود که به بحرین باختیم! حالا سوال و البته نگرانی اصلی این جاست که آیا اسکوچیچ می‌تواند تا بازی مقابل بحرین و عراق، تیمش را به آمادگی و هماهنگی لازم برساند؟

کدخبر: ۳۵۸۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر