کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۹۶۱
تاریخ خبر:

ایران به‌دنبال «انتقام سرد» از آمریکاست؟

‌حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به دوپایگاه آمریکایی اربیل و عین‌الاسد در عراق، تنها آغازی است برای واکنش‌های تهران و هم‌پیمانانش به ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس؛ پاسخی که عنوان تغییر سازوکارها و تحول قواعد و اصول درگیری را با خود به‌همراه دارد.

الاخبار نوشت: حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به دو پایگاه آمریکایی اربیل و عین‌الاسد در عراق، تنها آغازی است برای واکنش‌های تهران و هم‌پیمانانش به ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس؛ پاسخی که عنوان تغییر سازوکارها و تحول قواعد و اصول درگیری را با خود به‌همراه دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «انتخاب»، درادامه این مطلب آمده است: پاسخی که شورای امنیت ملی ایران درخصوص آن به توافق رسید، به دوبخش تقسیم می‌شد؛ اول یک ضربه سریع، مستقیم و علنی، که قاطعیت ایران را نشان داده، بازدارندگی را محقق نموده و روحیه‌ها را ترمیم کند و ضربه دوم، استفاده از این تجاوز آمریکا، برای تحقق یک هدف استراتژیک، که اهداف تنش‌زایی آمریکا را کاملا ضد آن می‌کند و این امری است که محور مقاومت به صراحت، آن را طرد ایالات متحده از منطقه نامیده است.

پاسخ دوم ایران، به معنای برنامه‌های عملی در بلندمدت است که تمام تلاش‌های محور مقاومت، در راستای آن صورت می‌گیرد و میدان آن، تنها منحصر به عراق نیست.نشانه‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد انتقام به شکل «سرد» آن، همچنان روی میز است و در چارچوب نبردهای فرسایشی یا به موازات آن، محقق می‌شود؛ تا این تنش‌زایی، بدون از میان رفتن تعدادی از سربازان آمریکایی، پایان نیابد.

این معرکه، در برابر حضور نظامی ‌آمریکا در منطقه گشوده شده است، بدین معنا که منافع واشنگتن و سربازان آن، در معرض تهدید جدی باقی می‌ماند.دربرابر پیام‌های واضح ایران به‌دنبال حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق، که با نگرانی واشنگتن همراه شد، ترامپ به‌نحوی صحبت کرد تا پیشنهاد جدیدی مبنی بر عقب‌نشینی از مقابله دوطرفه، ارائه دهد. وی پیشنهاد مذاکره در مورد تمام پرونده‌ها و حتی همکاری در زمینه اولویت‌هایی مانند مبارزه با داعش را ارائه داد.

به نظر می‌رسد ترامپ در تنگنای سختی گرفتار شده است؛ چراکه پاسخ ایران و هم‌پیمانان آن، که مبتنی بر تغییر سازوکارهای اقداماتشان است، نتایج کاملا معکوسی برای آمریکایی خواهد داشت، که قصد داشت از طریق تنش‌زایی، به اهدافش دست یابد؛ به‌ویژه آنکه محور مقاومت تاکید می‌کند که گزینه‌های جدیدش، قابل تجدید نظر نیستند.

کدخبر: ۳۰۲۹۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • toto

    بس کنید همش جنگ و جنگ چند نفر دیگه باید قربانی کینه های شما بشن

  • amirammanamir5

    مرگ شیطان بزرگ نزدیک است