کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۵۹۰
تاریخ خبر:

ایرانی‌ها سردرگم، حریفان آسیایی آماده!

روزنامه هفت صبح |‌ دود ۲۰ روز دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات به مصاف حریفان خود بروند. در فاصله کمتر از سه هفته تا برگزاری این سه بازی، وضعیت سه نماینده ایران و حریفان‌شان را مرور می‌کنیم.

پرسپولیس و استقلال تاجیکستان
از تیمی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را همراهی کردند، محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نورالهی جدا شده‌اند و به الاهلی قطر و الاهلی امارات پیوسته‌اند. به احتمال زیاد شهریار مغانلو هم به سپاهان اصفهان خواهد پیوست. رضا دهقانی و علیرضا ابراهیمی پرسپولیسی شده‌اند و گفته می‌شود رضا اسدی و علی نعمتی هم به این تیم خواهند پیوست. پرسپولیس از نظر بازیکن تغییر چندانی نکرده و تا حدودی توانسته جای خالی رفته‌ها را پر کند.

مشکل اما خستگی بازیکنان این تیم است. آنها یک لیگ فرسایشی را پشت سر گذاشته‌اند و فرصت چندانی برای استراحت و بازیابی و تمرینات بدنسازی نداشته‌اند. اما حریف پرسپولیس از نظر آمادگی و بدنی وضعیت بهتری دارد. این تیم در کوران مسابقات لیگ تاجیکستان قرار دارد. استقلال روز شنبه توانست ایستاراوشان تیم سوم جدول را با دو گل شکست بدهد و با ۳۳ امتیاز از ۱۴ بازی در صدر جدول بماند. این در حالی است که تیم دوم یعنی خجند از ۱۵ بازی ۲۹ امتیاز گرفته است!

استقلال فردا مهمان تیم دوشنبه خواهد بود و در صورتی که پیروز شود با توجه به اینکه فقط ۳ بازی تا پایان فصل خواهد داشت، قهرمانی‌اش تا حدودی قطعی خواهد شد. تیم تاجیکستانی که شگفتی‌ساز بزرگ مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود، توانست در این مسابقات الهلال را هم شکست بدهد و در گروهی که این تم قدرتمند عربستانی حضور داشت، صدرنشین شود. اسکلت این تیم را بازیکنان تیم ملی تاجیکستان تشکیل می‌دهند. ‌ بازیکنان خارجی این تیم دو بازیکن اوکراینی و یک بازیکن ژاپنی هستند.

بهترین بازیکنان این تیم اما دو بازیکن به نام‌های منوچهر جلیلوف و منوچهر صفروف هستند که هر کدام مقابل الهلال دو گل زدند و شکست ۴بریک را به این تیم تحمیل کردند. هدایت این تیم را ویتالی لوچنکوی اوکراینی برعهده دارد. استقلال در خانه تیم خطرناک و قدرتمندی است. آنها به معنای واقعی کلمه تیمی هستند که تحت حمایت دولت تاجیکستان قرار دارند و اگرچه عمر این باشگاه بیشتر از ۱۳ سال نیست اما در همین مدت ۹ قهرمانی لیگ، هشت جام حذفی و ۱۰ سوپرجام را به دست آورده است.

استقلال و الهلال
وضعیت استقلال در فاصله ۲۰ روز تا بازی با الهلال اصلا تعریفی ندارد. این تیم از پرسپولیس هم کمتر استراحت کرده چرا که بعد از پایان لیگ، دو بازی هم در جام حذفی انجام داده است. قرارداد چند بازیکن اصلی استقلال به پایان رسیده و دیروز تعدادی از آنها با کلی حرف و حدیث تمدید کردند. زبیر نیک‌نفس، امیرحسین حسین‌زاده، عارف آقاسی و محمدرضا آزادی بازیکنانی هستند که در دو روز گذشته به استقلال پیوسته‌اند و هواداران این تیم از جذب آنها زیاد راضی نیستند.

مهدی قایدی هم ممکن است از استقلال جدا شود و اگر این اتفاق بیفتد، او هم به جمع بازیکنان جدا شده یعنی هروویه میلیچ، محمد نادری و شیخ دیاباته اضافه خواهد شد. استقلال در لیگ برتر سوم شد و جام حذفی را هم از دست داد و دستش از جام خالی ماند. هنوز تکلیف بعضی از بازیکنان این تیم هم مشخص نیست و احتمالا خبری از برگزاری بازی تدارکاتی تا قبل از بازی با الهلال هم نخواهد بود. این در حالی است که شرایط الهلال کاملا متفاوت است.

تیم متمول عربستانی که به سختی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد، برای بازی با استقلال حسابی تقویت شده است. آنها یک اردوی ۲۰ روزه در اتریش داشتند و با تیم‌های بوندسلیگایی مثل هرتابرلین و لایپزیش هم بازی تدارکاتی برگزار کردند. الهلال بعد از صعود به این مرحله، سکان هدایتش را به یاردیم مربی سرشناس اسپانیایی که سابقه هدایت المپیاکوس، اسپورتینگ و موناکو را دارد سپردند. سباستین جووینکوی ایتالیایی از این تیم جدا شده اما متئوس پریرای برزیلی با گران‌ترین قرارداد تاریخ الهلال راهی این تیم شده است.

موسی مارگا که فصل گذشته با مهدی طارمی در پورتو همبازی بود به الهلال پیوسته و بافتیمبی گومیس و آندره کاریوی پرویی هم همچنان در این تیم حضور دارند. اسکت تیم ملی عربستان را هم چند بازیکن الهلال تشکیل می‌دهند. این تیم فصل جدید لیگ عربستان را با دو پیروزی شروع کرده و صدرنشین است. هر چند هر دو پیروزی با گل‌های وقت‌های تلف شده به دست آمده است. الهلال ۵ شهریور در سومین بازی خود مهمان تیم الباطن خواهد بود و سپس آماده بازی با استقلال خواهد شد.

تراکتور و النصر
اوضاع برای تراکتور اصلا خوب پیش نمی‌رود. این تیم در مرحله گروهی با یک خوش‌شانسی بزرگ موفق به صعود از گروهش شد. در آن مقطع رسول خطیبی سرمربی تراکتور بود و ستاره‌هایی هم بودند که توانستند کار را برای خطیبی و تراکتور دربیاورند اما حالا خطیبی رفته و هدایت تراکتور برعهده فراز کمالوند است. تراکتور در لیگ برتر در رده چهارم قرار گرفت و نتوانست سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان را کسب کند اما جدا از تغییرات نه چندان مثبت در روی نیمکت، تراکتور از نظر بازیکن هم شرایط اسفباری پیدا کرده است.

مسعود شجاعی و اشکان دژاگه که در اواخر لیگ برتر از این تیم جدا شدند اما در همین چند روز اخیر، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری و حبیب فرعباسی هم به تیم‌های دیگری پیوسته‌اند و گفته می‌شود میلاد فخرالدینی و چند بازیکن دیگر هم به زودی جدا خواهند شد. در این مدت تنها علیرضا نقی‌زاده به تراکتور پیوسته است! محمدرضا زنوزی مالک باشگاه هم رسما اعلام کرده در این فصل از تراکتور حمایت مالی نخواهد کرد. شایعه شده پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه هم به دلیل شکایات و پرونده‌های متعدد خارجی بسته است و حتی اگر تراکتور بازیکن جدید هم جذب کند، نمی‌تواند از آنها استفاده کند.

در سوی دیگر شرایط برای النصر عربستان متفاوت است. این تیم در گروهی که السد و فولاد خوزستان حضور داشتند صدرنشین شد و به این مرحله رسید. تیم عربستانی اسکلت یکی دو فصل اخیر خود را حفظ کرده است. آنها با هدایت مانو منزس برزیلی راهی این بازی خواهند شد. عبدالرزاق حمدالله مراکشی همچنان بهترین بازیکن این تیم است و پترس برزیلی و پیتی مارتینز آرژانتینی هم جزو ستاره‌های تاثیرگذار این تیم هستند. ویسنته بوبکر کامرونی هم به تازگی به این تیم پیوسته است.

کدخبر: ۴۰۹۵۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر