کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۱۴۲
تاریخ خبر:

ایرانی‌های شاخصی که با خارجی‌ها ازدواج کردند

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | ازدواج دختر شهید سلیمانی با پسر معاون اجرایی حزب‌الله لبنان، که آن را ازدواجی استراتژیک نامیدیم یکی از مهم‌ترین خبرها در هفته جاری و تقریبا تا میانه هفته در توئیتر، ترند بود. به این بهانه تلاش کردیم تا در میان شخصیت‌های معروف، آنهایی را پیدا کنیم که با افراد خارجی ازدواج کردند.

اول اما از ماجرای ازدواج زینب سلیمانی شروع کنیم که ممکن است هنوز برخی داستان آن را ندانند. زینب مغنیه، دختر شهید عماد مغنیه، شامگاه روز شنبه این هفته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصویری از نام زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین با نشان قلب و عشق به اشتراک گذاشت که بر این اساس، به نظر می‌رسد دختر سردار شهید، سپهبد قاسم سلیمانی با پسر معاون اجرایی حزب‌الله لبنان ازدواج کرده است.

سیدرضا صفی‌الدین، فرزند سیدهاشم صفی‌الدین است که خیلی‌ها او را بعد از سیدحسن نصرالله، نفر دوم حزب‌الله می‌دانند. وی ویژگی‌های مشترک زیادی با دبیرکل حزب‌الله داشته و روابط صمیمی‌ با افراد مقاومت و مسئولان از رده‌بالا گرفته تا آنها که در میدان کار فعال هستند، دارد. سید‌هاشم، بیش از ۵۰سال سن دارد و مسئول شورای اجرایی حزب‌الله است که قوه مجریه حزب به‌حساب می‌آید و تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی‌ حزب‌الله را اداره می‌کند.

*** مصطفی چمران با خانم تامسن و غاده
شاخص‌ترین فرد در میان این افراد به نظر شهید مصطفی چمران است. مصطفی چمران دوبار ازدواج کرد، بار اول در سال ۱۳۴۰ با یک زن مسلمان آمریکایی به نام تامسن هیمن که نام خود را پس از ازدواج به پروانه تغییر داد و ثمره این ازدواج، یک دختر به نام روشن و سه پسر به نام‌های رحیم، علی و جمال بود؛ جمال در کودکی در استخر خانه پدر همسر چمران غرق شد. سه فرزند دیگر هرکدام در شهری در کناره غربی آمریکا زندگی می‌کنند.

همسر آمریکایی وی پس از مهاجرت به لبنان و مدتی زندگی کردن در آنجا، به دلیل شرایط سخت و محرومیت شدید، تصمیم به بازگشت به آمریکا گرفت و از همسر خود جدا شد و در سال ۲۰۰۹ در آمریکا درگذشت. در ادامه حضور مصطفی چمران در لبنان و نقاشی شمع او، آغاز آشنایی او با غاده جابر شد که درنهایت به ازدواج او با همسر لبنانی‌اش انجامید.

*** سیدمحمد خاتمی ‌با خواهرزاده امام موسی صدر
همسر رئیس دولت اصلاحات، خانم زهره صادقی است که خواهرزاده امام موسی صدر است و از این رو، برخی از شیعیان لبنان در دوران ریاست‌جمهوری خاتمی ‌به او لقب داماد لبنان را داده بودند و مراسم استقبال از او در بیروت نیز به همین‌خاطر باشکوه برگزار شد.

*** سیدعلی خمینی با نوه آیت‌الله سیستانی
فرد دیگری که از میان فرزندان افراد شاخص مذهبی و سیاسی با افراد خارجی ازدواج کرده است، نوه امام خمینی است. حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی، آخرین فرزند مرحوم سیداحمد خمینی، با دختر حجت‌الاسلام شهرستانی، داماد و مسئول دفتر آیت‌الله سیستانی در ایران وصلت کرده است. این عقد را آیت‌الله سیستانی از نجف و در کنار مرقد امیرالمومنین(ع) جاری کرده است. سیدعلی خمینی جوانی است که ۱۹سال پیش، پس از ارتحال امام خمینی(ره) تصاویر کودکی او منتشر شد و مردم ایران او را علی کوچولوی امام نامیدند.

*** سه بازیگر با همسران خارجی
در میان بازیگران هم سه‌نفر هستند که همسران خارجی دارند. احمد نجفی یکی از پیشکسوت‌ترین بازیگران ایرانی است که همسر خارجی دارد. دریا همسر اوکراینی-روسی احمد نجفی است که حدود ۲۳سال از عمر زندگی مشترکشان می‌گذرد. همسر احمد نجفی در جریان تصویربرداری فیلم کارآگاه علوی مترجم او بود و این آشنایی درنهایت به ازدواج ختم شد و حاصل این ازدواج سه فرزند به نام‌های مریم، دانیال و شایان است.

یکی دیگر از بازیگران ایرانی که همسر خارجی دارد، یوسف تیموری است. یوسف تیموری بازیگر معروف سریال زیر آسمان شهر، همسری تایلندی دارد. او دلیل جالبی برای ازدواج با یک همسر خارجی در گفت‌وگوهایش عنوان کرده است؛ یوسف تیموری ازدواج با دختری ایرانی را به‌دلیل ذهنیتی که نسبت به او دارند، امری دشوار می‌دانست و با یک دختر تایلندی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج پسری به نام آرمین است.

ساعد سهیلی یکی دیگر از بازیگران ایرانی است که همسر خارجی دارد. همسر خارجی ساعد سهیلی، گلوریا ‌هاردی است که چهره آرام و مهربان او باعث محبوبیتش در بین مردم شده است. این هنرمند جوان شهریورماه ۹۳ با گلوریا‌ هاردی بازیگر نقش رها در سریال کیمیا که تابعیتی ایرانی و فرانسوی دارد، ازدواج کرد.

*** وقتی پرویز پرستویی داماد لبنانی‌ها شد
کتاب قانون فیلمی ‌به کارگردانی مازیار میری و نویسندگی محمد رحمانیان(براساس طرحی از مازیار میری) محصول ۱۳۸۷ است. مهندس رحمان توانا که کارمند دولت است در مأموریتی خارج از کشور عاشق یک دختر مسیحی لبنانی می‌شود.

درنهایت دختر مسیحی به دین اسلام روی می‌آورد و به‌همراه رحمان به ایران می‌آید اما بعد از اتفاقاتی که به اختلافاتی میان او، همسرش و خانواده همسرش ختم می‌شود، تصمیم می‌گیرد از رحمان جدا شود و ایران را ترک کند. بعد از مدتی رحمان به‌دنبال آمنه به لبنان می‌رود و او را پیدا کرده، باهم به ایران برمی‌گردند. در نقش‌های اصلی این فیلم پرویز پرستویی و دارین حمزه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۳۷۱۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر