کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۵۱۶۵
تاریخ خبر:

ایران؛ وجه اشتراک مرثیه زلنسکی و گاف جو بایدن

ولادیمیر زلنسکی که به آمریکا سفر کرده با حضور در کنگره تلاش کرد به پول و سلاح بیشتری برسد و در این راه از ایران هم مایه گذاشت: روسیه درباره جنایت‌های جنگی خود در اوکراین یک شریک قدرتمند یافته است. ایران اقدام به ارسال پهپادهای تهاجمی به روسیه کرده و این پهپادها تهدیدی برای زیرساخت‌های حیاتی ما محسوب می‌شود.

دقایقی بعد جو بایدن هم نام ایران را به زبان آورد؛ منتها این‌بار به اشتباه.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واشنگتن بار دیگر در صحبت‌های خود نام کشورها را به اشتباه بیان و این بار نام اوکراین و ایران را قاطی کرد.

او در اظهارات خود می‌گوید: برای اطمینان از اینکه دولت اوکراین می‌تواند به ارائه خدمات اساسی اولیه به مردم ایران ادامه دهد، ازجمله خدمات درمانی، آموزشی و …

این اولین باری نیست که رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌های خود اشتباهات لفظی دارد. او پیشتر نیز نام‌های ایران و عراق را به اشتباه به جای دیگری بیان کرده بود.

این اشتباه لفظی بایدن واکنش‌هایی را در رسانه‌ها در پی داشته است و در حالی اتفاق افتاده است که رئیس جمهور اوکراین به تبعیت از غرب و آمریکا تلاش می‌کند برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در نبرد با روسیه پای ایران را به این جنگ بکشاند. او بارها ادعا کرده است که ایران با حمایت نظامی از روسیه و ارائه پهپادهایش به این کشور به حملات مسکو علیه غیرنظامیان اوکراینی کمک کرده است.

ادعای انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در حالی به‌طور مکرر از سوی مقامات غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها تکرار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران و روسیه قویا آن را رد می‌کنند.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعائی پهپادها پاسخ داده است، افزود: یک بار دیگر تاکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است

کدخبر: ۴۹۵۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    آخ که اگه زلنسکی اف داشت آخرش!