کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۰۱۵
تاریخ خبر:

اُمیکرون ‌عید اروپایی‌ها ‌را به عزا تبدیل کرده است

روزنامه هفت صبح | اروپایی‌ها درگیر امیکرون شدند و تقریبا امیدهایشان برای برگزاری خوش و راحت مراسم سال نوی میلادی در حال نابود شدن است. آخرین تحولات سویه جدید در کشور‌های مختلف را بخوانید:
وضعیت فاجعه در لندن
پایتخت انگلیس به دلیل شیوع گسترده امیکرون وضعیت فاجعه اعلام کرده است. اعلام وضعیت فاجعه در حوادث بزرگ به مقامات اجازه می‌دهد با اتخاذ تصمیماتی از فروپاشی سیستم بهداشت و سایر خدمات عمومی جلوگیری کنند. در این وضعیت طرح‌های اضطراری ویژه اجرایی می‌شود.بزرگ‌ترین ترس در لندن، این است که میزان بیماران از ظرفیت بیمارستان‌ها بیشتر شود.

تازه‌ترین داده‌های دولت نشان داده که ۱,۵۳۴ بیمار کووید در بیمارستان‌های لندن هستند- ۲۸.۶‌درصد افزایش نسبت به هفته پیش- با حدود ۲۰۰ مورد پذیرش جدید در روز. به وزرا هشدار داده شده که اگر اقدامات جدیدی در پیش گرفته نشود، پذیرش در بیمارستان‌ها در انگلستان ممکن است به ۳هزار مورد در روز برسد. پزشکان انگلیسی درباره کمبود شدید کارکنان هشدار داده‌اند و انجمن پزشکی انگلیس گفته بدون اتخاذ تصمیمات سختگیرانه خطر کمبود ۳۲ تا ۱۳۰ هزار کارمند در خدمات بهداشت ملی وجود دارد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا هم در مورد انجام اقداماتی بیشتر برای جلوگیری از گسترش امیکرون گفت که وضعیت همچنان در حال بررسی است. او گفت هرگونه برنامه‌ای برای اعمال محدودیت‌های بیشتر به پارلمان ارائه خواهد شد. آقای جاوید با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری جشن‌های کریسمس از مردم خواست تا بیشتر احتیاط کنند.

قرنطینه سختگیرانه در هلند
در هلند قرنطینه‌ای یک ماهه به اجرا درآمده و مارک روته، نخست وزیر خواستار اقداماتی فوری از‌جمله بسته شدن مدارس و فروشگاه‌های غیرضروری شده است. براساس مقررات تازه در هلند از مردم خواسته شده تا جای ممکن خانه بمانند و محدودیت‌های شدیدی بر شمار کسانی که می‌توانند ملاقات کنند اعمال می‌شود. پذیرایی از حداکثر دو مهمان ۱۳‌ساله به‌بالا در خانه‌ها مجاز خواهد بود. شمار مهمانان در روزهای ۲۴ تا ۲۶ دسامبر، شب سال نو و روز اول سال آینده می‌تواند چهار نفر باشد.

به‌جز مراسم یادبود برای درگذشتگان، بازارهای هفتگی فروش خواروبار و مسابقات حرفه‌ای ورزشی بدون تماشاگر باقی رویدادها ممنوع خواهد بود. کلیه مدارس حداقل تا ۹ ژانویه تعطیل خواهد بود و سایر تدابیر منع آمد‌و‌شد حداقل تا ۱۴‌ژانویه ادامه خواهد داشت. رستوران‌ها می‌توانند به تحویل غذا ادامه دهند و فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرضروری عرضه می‌کنند، می‌توانند خدمات آنلاین و تحویل ارائه کنند.

سایر تدابیر
شهرداری پاریس روز شنبه اعلام کرد که آتش‌بازی سال نوی میلادی در پایتخت فرانسه به‌دنبال موج پنجم شیوع کرونا در این کشور لغو شد. شهرداری پاریس در نظر داشت به مناسبت آغاز سال نوی میلادی در خیابان معروف شانزه‌لیزه نیز چند کنسرت موسیقی برگزار کند اما این رویدادها نیز برگزار نخواهند شد.

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک هم روز جمعه اعلام کرد که سالن‌های سینما و تئاتر در این کشور تعطیل می‌شوند. حدود یک‌پنجم از کل موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در دانمارک از نوع امیکرون است. آلمان، شماری از کشورها ازجمله بریتانیا، دانمارک، فرانسه، نروژ و لبنان را به لیست کشورهای پرخطر اضافه کرده و سفر از این کشورها را محدود کرده است.

کدخبر: ۴۳۲۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر