کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۲۸۲۶
تاریخ خبر:

اين قاتلان سال‌ها بعد به دام افتادند

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ‌قاتلاني كه متواري مي‌شوند. قاتلاني كه به دام نمي‌افتند. قاتلاني كه با خيال خوش قتل را انجام داده و فكر مي‌كنند هيچگاه محاكمه در انتظارشان نخواهد بود اما دريغ از اينكه در نهايت يك روزي قانون به سراغ‌شان خواهد رفت. چه چندماه از قتل گذشته باشد چه بيست سال. قاتل دستگير مي‌شود. جرقه اين پرونده از اين گزارش زده شد. گزارشي كه خبر از دستگيري قاتل ِ پنج عضو يك خانواده بعد از 20 سال مي‌داد. قتلي كه سال 81 رخ مي‌دهد و قاتل در هفته‌اي كه گذشت بازداشت شد. در گزارش سراغ پرونده قاتلاني مي‌رويم كه بعد از گذشت سال‌ها دستگير مي‌شوند.

‌ دستگیری قاتل فراری پس از ۱۸۸۰ روز فرار
جوانی که در جریان درگیری در یک سفره‌خانه جوان دیگری را به قتل رسانده و از آن زمان فراری بود بعد از 1880 روز فرار سرانجام دستگیر شد. اعترافات متهم نشان می‌دهد که او در این مدت آواره شهرهای مختلف بوده و با هویتی جعلی زندگی می‌کرده است. چهارم مهرماه سال ۱۳۹۲ وقوع یک درگیری منجر به جنایت مابین سرنشینان دو موتورسیکلت به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه اعلام شد. درگیری اولیه از داخل یک قهوه‌خانه آغاز شده است؛

با کشیده شدن درگیری به خارج از قهوه‌خانه، درگیری شدت بیشتری پیدا کرده و در ادامه‌ آن سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت (چهار نفر) در خیابان لرستان با یکدیگر درگیر و طی آن یکی از آن‌ها مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان فوت مي‌كند. فرد متهم به قتل عبدالله 27 ساله بود. متهم 1880 روز فراري بود و در شهرستان‌هاي مختلف با هويت جعلي زندگي مي‌كرد تا اينكه در نهايت مهر سال 97 در خانه‌ای استیجاری در محدوده بزرگراه محلاتی دستگير مي‌شود.

قتل در 16سالگي دستگيري در 46سالگي!
مرد 46 ساله که 30سال قبل دست به قتل پیرزن تنها زده بود قبل از اینکه خواهرش به خاطر ارثیه پدری او را لو دهد به خاطر عذاب وجدان و پایان اخاذی خواهرش تسلیم پلیس شد. شهریور ‌سال ٦٦ بود. پسر جوان و همسرش برای مراسم ترحیم یکی از بستگانشان به شهرستان خدابنده استان زنجان رفته بودند و دختر چهارساله‌شان همراه مادربزرگش در تهران ماند. عصر بود که زوج جوان پس از پایان مراسم ترحیم به تهران بازگشتند و مرد جوان زمانی که وارد خانه‌شان در شهرک احمدیه خیابان احمد خمینی شد در برابر صحنه هولناکی قرار گرفت.

مادربزرگ دختر چهارساله غرق خون روی زمین افتاده بود و پسر جوان باور نداشت در نبودش، مادرش در یک سناریوی مرموز به قتل رسیده است. هيچگاه راز اين قتل مشخص نشد تا اينكه حدود 30 سال بعد يعني سال 96 مردي 46 ساله در تماس با پليس راز اين قتل را فاش كرد. ماجرا از اين قرار بود كه مرد در زمان قتل 16 سال داشت به دليل اختلاف با پدرش به خانه خواهرش مي‌رود كه در همسايگي پيرزن زندگي مي‌كرده است.

از زبان خواهرش شنيده بود كه فردي 350هزار تومان پول نقد به پيرزن داده و پسر جوان هم طمع مي‌كند. وقتي پسر مقتول و عروسش به شهرستان مي‌روند به خانه پيرزن رفته و او را با ضربات چاقو مي‌كشد و خانه را مي‌گردد كه اصلا از پول خبري نبوده است. بعد از مدتي خواهر قاتل كه متوجه قتل مي‌شود از آن محله مي‌رود. قاتل سال‌ها با تهديد خواهرش زندگي مي‌كند و بار آخر كه با خواهرش بر سر ارث دعواي‌شان مي‌شود خواهرش او را تهديد مي‌كند كه به پليس لو مي‌دهد و مرد كه 46 سال داشته از عذاب وجدان بالاخره خودش را بعد از 30 سال به پليس معرفي مي‌كند.

هفت سال فرار قاتل و زندگي در تركيه و آلمان
شامگاه پانزدهم آبان سال 90 به مأموران کلانتری 158 کیانشهر خبر دادند جوانی 25 ساله با ضربات متعدد چاقو مجروح شده و در بیمارستان جان باخته است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه دریافتند مقتول در یک قهوه‌خانه واقع در منطقه فدائیان اسلام با یکی از دوستانش به نام هومن درگیر و مجروح شده بود. هومن 32ساله که یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه شرارت و قدرت‌نمایی با چاقو بود پس از قتل از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شده بود؛

تا اینکه 25مهر پارسال به پلیس بین‌الملل ایران خبر رسید شخصی به نام «سهیل کریمیان» به اتهام اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه دستگیر شده بنابراین هماهنگی‌های لازم انجام و این شخص در اختیار پلیس بین‌الملل ایران قرار گرفت و از طریق پایانه مرزی شهرستان ماکو به داخل کشور منتقل شد. در همان تحقیقات اولیه مشخص شد این شخص همان هومن قاتل فراری است.وی در بازجویی به قتل دوست خود در سال 1390 اعتراف کرد وگفت: شب حادثه من و دوستم مست بودیم؛ با هم مشاجره لفظی پیدا کردیم که منجر به قتل او شد. مدتی در منزل دوستانم مخفی بودم تا اینکه پس از تهیه مقداری پول، از طریق مرزهای غربی کشور و به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شدم.

مدت 5 سال به‌صورت غیرقانونی در داخل کشور آلمان و در داخل کمپ مهاجرین زندگی می‌کردم که به علت درگیری مجبور شدم این کشور را نیز ترک کرده و به ترکیه بروم. همچنان در کشور ترکیه نیز با هویت سهیل کریمیان زندگی می‌کردم تا اینکه به علت اقامت غیرقانونی دستگیر و به پلیس ایران تحویل داده شدم. در دادگاه، اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند. سپس متهم گفت: من قبول دارم که با چاقو دوستم را کشتم اما حالت عادی نداشتم. اين متهم بعد هفت سال دستگير شد.

دستگیری و بخشش قاتل بعد از 42 سال!
مرد کشاورزی که ۴۲ سال قبل در یکی از روستا‌های «قره‌آغاج» هم‌ولایتی خود را به قتل رسانده بود، دستگیر شد. مرد کشاورزی که ۴۲ سال قبل در یکی از روستا‌های «قره‌آغاج» هم‌ولایتی خود را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.پرونده‌ای مربوط به قتل مردی جوان در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی که با گذشت 42 سال همچنان بی‌نتیجه مانده بود برای رسیدگی در اختیار قاضی «یوسف رضوی» از قضات این شهرستان قرار گرفت و پس از مطالعه پرونده و تحقیق، سرانجام موفق شدند قاتل را از روی تراکنش بانکی‌اش در شهر اصفهان شناسایی و وی را پس از دستگیری به حوزه قضایی هشترود تحویل دهند.اولیای دم در آن زمان برای قاتل درخواست قصاص کرده بودند، پس از دستگیری متهم 64 ساله، خانواده مقتول در اقدامی خداپسندانه رضایت خود را اعلام کردند تا از قصاص جلوگیری شود.

قاتل فراری بعد از ۲۷ سال به دام افتاد!
بیست و هشتم تیرماه سال 99 حکم جلبی از دادسرای ناحیه ۲۷ تهران مبنی بر دستگیری شخصی به نام محمد متولد سال ۱۳۴۷ که در سال ۱۳۷۲ مرتکب قتل ۲ نفر از همسایه‌هاي خود شده بود به اداره هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.اين فرد در خانه‌اي در جنوب تهران بازداشت مي‌شود. محمد پس از انتقال به پلیس آگاهی در خصوص محکومیت خود اظهار داشت، سال ۱۳۷۲ پس از پایان خدمت سربازی به شهر محل سکونتم در یکی از شهر‌های غربی کشور بازگشتم که متوجه شدم برادر بزرگترم به نام حمید متولد سال ۱۳۴۳ بر سر یک قطعه زمین کشاورزی با همسایه‌هايش درگیری دارند و چندین مرتبه بین آن‌ها نزاعی به وقوع پیوسته است.

پس از نزاع و مرگ ۴ تن از همسایگان، من و برادرم به تهران آمدیم و تشکیل خانواده دادیم تا اینکه در سال ۱۳۸۳ برادرم در اثر یک سانحه رانندگی فوت کرد و من هم چون می‌دانستم تحت تعقیب هستم مغازه‌ای تهیه کردم و به دور از اتفاقاتی که در دور و برم بود، مشغول کار و زندگی شدم و اکنون ۴ فرزند دارم. با توجه به رای و حکم صادره از دادگاه مشخص بود که محمد و حمید هر دو به قتل ۴ نفر با استفاده از سلاح گرم محکوم به قصاص در برابر قتل محکوم شده‌اند.

20 سال از قتل گذشت
مردی که 20سال قبل در جریان سرقت مسلحانه از بانکی در نهاوند، رئیس شعبه را به قتل رسانده بود، با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد. این سرقت خونین در سال81 اتفاق افتاد. چند سارق مسلح برای دستبرد وارد بانکی در شهرستان نهاوند شدند اما وقتی با مقاومت کارمندان و رئیس بانک روبه‌رو شدند، یکی از سارقان اقدام به تیراندازی کرد که بر اثر اصابت گلوله به رئیس بانک، وی به قتل رسید. با فرار سارقان مسلح تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی آنها آغاز شد.

کارآگاهان پلیس با بررسی سرنخ‌های موجود، به‌دنبال ردزنی تبهکاران بودند اما آنها هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بودند. مدتی بعد مأموران توانستند هویت یکی از سارقان را شناسایی کنند. او همان کسی بود که به‌سوی رئیس بانک تیراندازی کرده و او را به قتل رسانده بود. با این حال معلوم نبود که وی کجا پنهان شده است. با وجود این تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت خونین، ادامه پیدا کرد تا اینکه با گذشت سال‌ها از این سرقت مرگبار، مخفیگاه وی شناسایی و او دستگیر شد. ماجرای دستگیری قاتل فراری، عجیب‌وغریب است. پسر مقتول در این باره به شهروند گفته بود:

«یک روز از آگاهی با ما تماس گرفتند و گفتند قاتل پدرتان پس از سال‌ها در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران دستگیر شده است. وقتی به آگاهی مراجعه کردیم، کارآگاهان گفتند یک نفر در محل زندگی قاتل به او و هویتی که خود را با آن معرفی کرده بود، شک می‌کند و ماجرا را به پلیس گزارش می‌دهد. وقتی ما هم در جریان ماجرا قرار گرفتیم، با اطلاعاتی که از قاتلان فراری در دست داشتیم، توانستیم او را شناسایی و دستگیر کنیم.» قاتل به تهران متواري و ازدواج كرده و داراي فرزند بود. خانواده مقتول درخواست قصاص داشتند اما در نهايت با تلاش خيرين به بخشش رضايت دادند و محكوم را پاي چوبه دار بخشيدند.

دستگیری داماد قاتل پس از ۸ سال
مردی ۴۴ساله که هشت سال قبل مادرزن و برادرزن خود را زیر رگبار ضربات چاقو قرار داده بود در نهايت دستگير شد. این حادثه وحشتناک در سال ۹۳ هنگامی در شهر کاشان رخ داد که مردی به نام «محمدرضا» درپی اختلافات شدید با خانواده همسر خود، دست به چاقو شد و دو عضو خانواده آن‌ها را زیر رگبار ضربات ترسناک چاقو قرار داد.این مرد درحالی‌که پیکر خون‌آلود مادرزن و برادرزنش روی زمین افتاده بود از محل گریخت و به مکان نامعلومی رفت.

از سوی دیگر پیکرهای نیمه جان مادر و فرزند به مرکز درمانی انتقال یافت اما تلاش‌ها برای نجات برادرزن جوان به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان سپرد. اما بعد سال‌ها مشخص شد محمدرضا به مشهد گریخته و به طور پنهانی در یکی از هتل‌های مرکز شهر اقامت دارد. این متهم که بعد از هشت سال فرار هنوز در شوک دستگیری خود قرار داشت، لب به اعتراف گشود و به قتل برادرزن خود با انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

کدخبر: ۴۹۲۸۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر