کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۸۱۰۹
تاریخ خبر:

اولین گلزن ایران در جام جهانی فوتبال درگذشت

ایرج دانایی‌فرد، پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران و استقلال به علت عارضه کبدی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

دانایی فرد مدتی به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان بستری بود. دانایی فرد اولین گلزن فوتبال ایران در جام جهانی بود. او در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به اسکاتلند گل زد.

رئیس بیمارستان نمازی با تایید این خبر می‌گوید آقای دانایی فرد کمتر از یک هفته قبل و با شرایطی بسیار وخیم به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

به گفته احمد حسین زاده مرحوم دانایی فرد در حالی به بیمارستان نمازی رسید که دچار ایست قلبی هم شده بود اما در این بیمارستان با اقدامات احیایی که انجام شد، بار دیگر به زندگی بازگشت.

حسین زاده خاطرنشان کرد: آقای دانایی فرد به سیروز مزمن کبدی دچار بود و بیماری او پیشرفت زیادی کرده بود.

رئیس بیمارستان نمازی‌ با عرض تاسف از این واقعه و اعلام تسلیت به بازماندگان و دوستداران ورزش فوتبال و این بازیکن اسبق تیم ملی، گفت: متاسفانه، علی رغم تمام اقدامات پیشرفته درمانی که برای احیاء و بهبود آقای دانایی فرد انجام شد، به دلیل پیشرفت بیماری‌ ایشان ساعتی قبل فوت کرد.

ایرج دانائی‌فرد متولد ۲۰ اسفند ۱۳۲۹ بود. او عضو باشگاه‌های تاج و عقاب و پاس بود و در جام جهانی ۱۹۷۸ یکی از نفرات تیم ملی فوتبال به حساب می‌آمد که در بازی با اسکاتلند تنها گل تیم ایران را به ثمر رساند تا نام ایرج دانائی‌فرد به عنوان اولین زننده گل ایران در تاریخ جام جهانی ثبت شد. او به همراه آندرانیک اسکندریان در بازی خداحافظی پله حاضر بود و در مقابل بزرگانی همانند پله و کرایف بازی کرد

دانایی فرد در اواخر عمر خود ساکن آمریکا بود و یک فروشگاه وسایل ورزشی را اداره می‌کرد.

کدخبر: ۲۳۸۱۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    تاجی اصیل، خداحافظ