کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۸۹۲۲
تاریخ خبر:

اولین واکنش دادستان کل کشور به ماجرای دختران خیابان انقلاب

دادستان کل کشور با اشاره به اقدام دختری که در خیابان انقلاب، حجاب خود را نزد عموم برداشته است، گفت: این اقدام، یک حرکت بچه گانه است که ناگهان روسری را از سر خودش برمی دارد و برخی افراد هم انگار ماموریت دارند که از او فیلم بگیرند و در فضای مجازی منتشر کنند.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مسئولان حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: این امر جزئی است و در مجموعه ۸۰میلیون نفری کشور ما شاهدیم که بانوان محجبه، با چادر یا حجاب تعریف شده و دارای پاکدامنی و عفاف لازم هستند و به خودشان اجازه این حرکات را نمی دهند.

منتظری تاکیدکرد: خانم ها توجه داشته باشند که در کشور ما، حجاب لازم است و کسانی که اعتقاد به اسلام دارند آن را رعایت می کنند و به آن ملتزم هستند و افراد دیگر هم باید بدانند که حفظ حجاب، رعایت قانون کشور ما است.

وی ادامه داد: کسی حق ورود به زندگی خصوصی افراد را ندارد اما باید توجه کرد در جامعه باید ملتزم به قوانین باشیم.

دادستان کل کشور گفت: به نظر من کسانی که این کارها را می کنند از روی نادانی و تحریک احساسات و القائاتی است که از خارج کشور، انجام می شود و این حرکات بچه گانه است؛ باید توجه داشته باشند که این حرکات تاثیری بر جامعه ما ندارد.

منتظری اضافه کرد: اگر کسی بی حجاب باشد، جرم است و از نظر قانونی باید تحت تعقیب قرار گیرد اما اعتقاد داریم که با تذکر باید فرد متنبه شود.

با این حال خبرگزاری ایلنا از همین نشست خبری گزارش تهیه کرده که در آن از قید «بازداشت» استفاده شده است. این خبرگزاری می‌نویسد:

دادستان تهران درباره آنچه که به عنوان"دختران خیابان انقلاب"معروف شده گفت: حسب گزارش پلیس یک نفر دستگیر و به دادسرای ارشاد ارجاع شده است.

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا صدور قرار ۵۰۰ میلیون تومانی برای این فرد که مطرح شده صحت دارد، اظهار کرد: از وثیقه آن اطلاعی ندارم . قرارها متناسب خواهد بود. این اقدام خلاف شرع و خلاف قوانین است و جرم تلقی می‌شود. تجاهر به گناه جرم است.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت ادامه یافتن این مساله، دادگستری چه برخوردی خواهد کرد: دادستان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

کدخبر: ۱۹۸۹۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amin_4000

    اینجور آدما رو به جای مجازات,باید به روا ن شناس معرفی کرد!

  • 1irani

    لایک

  • ناشناس

    می ترسم از این روزی که شرمنده روی شهدا ش ویم

  • asghar

    حرکتش فوقالعاده بود