کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۲۹۹
تاریخ خبر:

اولین محموله واکسن؛‌ کم اما دلگرم کننده

روزنامه هفت صبح | رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود اولین محموله واکسن کرونای روسی به کشور و انتقال به محل نگهداری جهت نمونه‌برداری و بررسی‌های نهایی خبر داد. کیانوش جهانپور عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد:

محموله اولیه واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه جهت نمونه‌برداری و بررسی‌های نهایی به محل نگهداری منتقل شده است. وی افزود: آغاز واکسیناسیون منوط به تایید و اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته اجرایی واکسیناسیون کرونا خواهد بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: واردات واکسن کرونا از سایر منابع نیز در حال انجام است و همان طور که وزیر بهداشت نیز اعلام کرد، واکسن‌های دیگر از جمله ۴.۲‌میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سبد کوواکس نیز در ماه فوریه وارد کشور خواهد شد. جهانپور گفت: هنوز توزیع واکسن‌های کرونا از سبد کوواکس به هیچ کشوری آغاز نشده است.

بر اساس اعلام سفیر ایران در روسیه، محموله دوم تا آخر بهمن ماه جاری و محموله سوم تا ۱۰ اسفند راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته و یک ماه یک بار ادامه خواهد یافت.حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن نیز در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت:

خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در مسیر خوبی پیش می‌رود، چهار میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک(که واکسن بسیار خوب و موثری است)خریداری شده که اولین محموله روز پنجشنبه هفته جاری وارد شد، چهار میلیون و دویست هزار واکسن تولید شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کوواکس خریداری شده است که قرار است به‌زودی به ایران ارسال گردد و همین طور سه واکسن داخلی در مسیر فاز پیشرفته تست انسانی هستند که می‌توانند به مرحله تولید برسند.

کدخبر: ۳۷۲۲۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر