کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۳۸۸۸
تاریخ خبر:

استقلال چگونه به اولین سه امتیاز فصل رسید؟

روزنامه هفت صبح | در اولین بازی هفته ششم لیگ برتر، دیروز استقلال از ساعت ۱۶ در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف گل گهر سیرجان رفت. شاگردان استراماچونی بعد از پیروزی بر گل ریحان البرز در جام حذفی، به دنبال کسب اولین پیروزی خود در لیگ نوزدهم هم بودند و دیروز بالاخره موفق شدند اولین سه امتیاز خود را بگیرند.

*** ‌ترکیب عجیب، بدون مهاجم هدف
استقلال در شرایطی به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت که استراماچونی تصمیم گرفته بود برای این بازی از مهاجم هدف در ترکیب تیمش استفاده نکند. در بازی‌های قبلی این مرتضی تبریزی بود که در پست مهاجم هدف برای استقلال بازی می‌کرد اما این بازیکن در بازی دیروز نیمکت‌نشین شد تا آرش رضاوند وارد ترکیب شود. به این ترتیب اسماعیلی و قائدی دو بازیکنی بودند که به دروازه حریف نزدیک‌تر بودند و سایر بازیکنان باید برای آنها موقعیت‌سازی می‌کردند.

*** یک پنالتی باورنکردنی علیه استقلال
استقلال در دقایق ابتدایی بازی روی اشتباه میلاد فراهانی دروازه‌بان گل‌گهر به گل برتری رسید اما اعلام یک پنالتی بحث‌برانگیز از سوی حسن اکرمی باعث شد تا استقلالی‌ها باز هم دقایقی بعد از گلزنی، دروازه خود را باز شده ببینند و برد خود را قبل از دقیقه ۱۰ با تساوی عوض کنند.

در شرایطی که استقلال با گل میلیچ از حریف خود پیش افتاده بود، علی کریمی در محوطه جریمه قصد ضربه زدن به توپ را داشت که بهنام برزای با تکل از پشت مانع از این کار او شد اما داور مسابقه به شکل غیر قابل انتظاری به سود گل‌گهر مهمان اعلام پنالتی کرد. این تصمیم از سوی اکرمی با واکنش استقلالی‌ها رو به رو شد و نیمکت‌نشینان استقلال نیز به تصمیم داور مسابقه اعتراض داشتند اما داور مسابقه در نهایت با همکاری کمک‌های خود در رای اعلام شده تغییری ایجاد نکرد تا یک پنالتی بحث‌برانگیز در شروع مسابقه با ضربه برزای و در برگشت با استفاده از ریباند تبدیل به گل مساوی تیم گل‌گهر سیرجان شود و استقلالی‌ها برای ششمین دیدار متوالی باز هم دروازه خود را باز شده دیدند.

اکرمی که در شروع مسابقه و در دقیقه ۹ با اعلام پنالتی به سود سیرجانی‌ها باعث شد تا استقلال برد را از دست بدهد و بازی به تساوی برسد، در دقیقه ۲۶ مسابقه با یک تصمیم دیگر باعث شد تا بازی آرام دو تیم دوباره جنجالی شود. در شرایطی که بازیکنان تیم گل‌گهر در آستانه موقعیت مناسب تک به تک قرار داشتند، مهاجم این تیم با یک برخورد با ریگی سرنگون شد؛ اتفاقی که البته تنها نظر اکرمی بود و هیچ کدام از کمک‌های او این موضوع را تایید نکردند. داور مسابقه هر چند ابتدا با نظر شخصی اعلام خطا کرد اما اعتراض استقلالی‌ها و البته نظر کمک‌های خود را پذیرفت و از اخراج و اعلام خطا صرف نظر کرد تا به این ترتیب بازی از یک جنجال داوری دیگر فعلا دور بماند.

*** استراماچونی، دو تعویض و یک گل
استراماچونی با شروع نیمه دوم بازی با گل‌گهر ترجیح داد میلاد زکی‌پور و مرتضی تبریزی را به طور همزمان وارد زمین بازی کند که اتفاقا هر دو بازیکن زمینه‌ساز گل دوم تیم‌شان شدند. در دقیقه ۴۹ بازی سانتر میلاد زکی‌پور به داخل محوطه جریمه رسید، در این صحنه دخالت تبریزی باعث شد فراهانی اشتباه کند تا مهدی قائدی دروازه خالی را باز کند. استراماچونی در بازی‌های قبلی هم تعویض‌های خوبی انجام داده بود و موفق شد جریان بازی را به نفع تیمش تغییر بدهد و حالا هم از دو بازیکن تعویضی خود در شروع نیمه دوم توانست نمره قبولی بگیرد.

*** برزای دوباره علیه استقلال
بهنام برزای فصل گذشته در تیم پدیده مشهد ضربه بزرگی به استقلال زد. او زننده تک گل تیمش در بازی مقابل استقلال بود. گل او باعث باخت استقلال شد و آخرین شانس‌های این تیم برای قهرمانی در لیگ هجدهم را از بین برد. برزای دیروز هم به شدت استقلال را آزار داد. او پنالتی جنجالی تیمش را با درگیری با روزبه چشمی از داور گرفت و خودش آن را تبدیل به گل مساوی تیمش کرد. برزای در این بازی بهترین بازیکن تیمش بود. او در دقایق پایانی هم با خطای شدید روزبه چشمی مواجه شد که باعث خونریزی و آسیب دیدگی از ناحیه زانو شد.

*** قائدی و یک ریباند دیگر
مهدی قائدی مهاجم جوان استقلالی‌ها در دقیقه ۴۹ نیمه دوم توانست برای استقلال گلزنی کند تا به این ترتیب آبی‌ها باز هم از حریف خود پیش بیفتند. اشتباه میلاد فراهانی در جمع کردن توپ روی ارسال زکی‌پور باعث شد تا با دخالت تبریزی آبی‌ها یک موقعیت بسیار خوب در محوطه شش قدم داشته باشند و مهدی قائدی با استفاده از این موقعیت خوب استقلال را به گل دوم رساند. قائدی برای این گل البته کار سختی نداشت و با یک اشاره دروازه خالی حریف را باز کرد تا دومین گل فصل خود را ثبت کند؛ گلی که شباهت زیادی به گل او برابر نفت مسجد‌سلیمان داشت تا مهاجم شماره ۱۰ آبی‌ها جشن گل دوم خود را این بار در ورزشگاه خانگی برگزار کند.

*** اتفاق ویژه: استقلال از قعر جدا شد
اولین برد استقلال با استراماچونی در لیگ برتر بعد از شش هفته به دست آمد و آبی‌های تهرانی در روزی که سرمربی، چند بازیکن و حتی هواداران خود را نداشتند موفق شدند تیم تازه لیگ برتری شده گل‌گهر سیرجان را شکست دهند تا به این ترتیب جمع امتیازات خود را به شش برسانند. استقلال هر چند در این دیدار نمایش خوبی در بسیاری از دقایق داشت اما در دقایق پایانی باز هم نتوانست کیفیت خوب اوایل مسابقه را تکرار کند و به زحمت افتاد اما این بار بر‌خلاف هفته‌های گذشته به پیروزی رسید تا حالا از انتهای جدول فاصله بگیرد.

کدخبر: ۲۸۳۸۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر