کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۵۴۰
تاریخ خبر:

اولین امتیازهای فیلم جدید اصغر فرهادی در سایت IMDB

قهرمان، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی با گذشت ۲۴ساعت پس از اولین اکران خود، در سایت IMDB ارزش‌گذاری شد.

اصغر فرهادی فیلم اولین امتیاز تماشاگران و منتقدان به فیلم جدید اصغر فرهادی

تماشاگران و کاربران سایت IMDB در حال حاضر از ۱۰ به قهرمان امتیاز ۸٫۹ را داده‌اند. با توجه به اینکه فعلا ۱۶۰ نفر برای رای دادن به فیلم اقدام کرده‌اند نمی‌توان این عدد را خیلی مهم دانست اما آن پایین در گوشه تصویر نمره Metascore هم دیده می‌شود که فعلا عدد نچندان امیدوارکننده ۷۳ را نمایش می‌دهد. برای اینکه متوجه شوید منتقدان خیلی از قهرمان خوش‌شان نیامده، بهتر است بدانید Metascore فیلم‌های درباره الی، فروشنده، جدایی نادر از سیمین و گذشته به‌ترتیب ۸۷ و ۸۵، ۹۵ و ۸۵ بوده است.

اصغر فرهادی در نشست خبری فیلم در پاسخ به سوالی درباره مضمون فیلم «قهرمان» گفته: «در ایران فرد حاضر است همه چیز را از دست بدهد تا آبرویش و تصویری که جامعه از شما دارد را حفظ کند. آرامش و احساس اعتماد به نفس ناشی از دانستن اینکه شما از شهرت خوبی برخوردار هستید ، به حدی است که برای حفظ آن ، در نهایت به یک زندگی متزلزل در مورد زندگی خود خواهید رسید ، که متفاوت از تصویری است که از آن استفاده می کنید».

شبکه های اجتماعی یکی از موضوعات اصلی فیلم است و اصغر فرهادی اظهار داشت که این تنها یکی از جنبه های داستان است و فقط به دلیل اینکه رسانه در بین جوانان ایران در حال حاضر در همه جا حضور دارد و مقایسه ای است بین نحوه رفتار مردم در آن بستر مجازی و در جامعه واقعی ایرانی.

فیلم «قهرمان» با مدت زمان دو ساعت و هفت دقیقه، درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود. در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته‌اند و هایده صفی‌یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.

کدخبر: ۴۰۲۵۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_mgkey

    ماشالاه آقای فرهادی، هر فیلمی می سازه ا نقدر ارزش داره که توی مسابقات کن وارد می شه، به امید گرفتن نخل طلای دوباره?